nieuwe ZF4HP22
nieuwe ZF4HP22
Net terug van het 101 weekend, halverwege de terugreis gestrand in belgie... iets voor brussel
Anwb wilde de 101 naar de dichtstbijzijnde dealer brengen voor diagnose (maar die had ik zelf al gesteld: forward drive kapot) en de 101 ambu niet terugbrengen naar nl.
Gelukig wilde een Belgische mede 101 eigenaar dat wel doen en is op en neer naar Antwerpen rijden om een defender td5 + oplegger op te halen en mij naar breda te brengen. (hulde, dit was nog eens een mooi transport!)
Omdat ik al een tijd aan het sukkelen ben met de autobak(ken) en telkens laat repareren waarna er weer wat anders kapot ga is de vraag:
Waar kan ik een nieuwe of gereviseerde kopen? (ik ken de weg naar peter de koning al)
Groet,
Jeroen
Anwb wilde de 101 naar de dichtstbijzijnde dealer brengen voor diagnose (maar die had ik zelf al gesteld: forward drive kapot) en de 101 ambu niet terugbrengen naar nl.
Gelukig wilde een Belgische mede 101 eigenaar dat wel doen en is op en neer naar Antwerpen rijden om een defender td5 + oplegger op te halen en mij naar breda te brengen. (hulde, dit was nog eens een mooi transport!)
Omdat ik al een tijd aan het sukkelen ben met de autobak(ken) en telkens laat repareren waarna er weer wat anders kapot ga is de vraag:
Waar kan ik een nieuwe of gereviseerde kopen? (ik ken de weg naar peter de koning al)
Groet,
Jeroen
Re: nieuwe ZF4HP22
Denk dan meteen aan een versterkte uitvoering met een aantal interne onderdelen van de ZF4HP 24.
Ook een std nieuwe bak gaat overmatig belast worden door je gewicht.
grtn
RoLandRover
Ook een std nieuwe bak gaat overmatig belast worden door je gewicht.
grtn
RoLandRover
Re: nieuwe ZF4HP22
Ik denk dat je automaatbak in je 101 inderdaad erg zwaar belast wordt, ben benieuwd of daar wel een oplossing voor bestaat....hoe zit het met je koeling? Is een Ashcroft bak beter dan een gerepareerde van Peter de Koning? Is jou bak al aangepast?
Re: nieuwe ZF4HP22
Er zitten al extra platen in.
Ombouwen nar een ZF4HP 24 kan ook, de bak word dan 2cm langer ivm een dikkere oliepomp.
Verder rijd er in nederland nog een ambu rond met een 300tdi + autobak, die heeft geen problemen. en neef Henk rijdt ook al een tijdje rond met een tgv en autobak.
Koeling is prima, temperatuur ligt rond de 60 a 70 graden, is nog nooit boven de 90 graden uitgekomen (bv bij file rijden).
Ik zal van de week weer eens met peter bellen.
J.
Ombouwen nar een ZF4HP 24 kan ook, de bak word dan 2cm langer ivm een dikkere oliepomp.
Verder rijd er in nederland nog een ambu rond met een 300tdi + autobak, die heeft geen problemen. en neef Henk rijdt ook al een tijdje rond met een tgv en autobak.
Koeling is prima, temperatuur ligt rond de 60 a 70 graden, is nog nooit boven de 90 graden uitgekomen (bv bij file rijden).
Ik zal van de week weer eens met peter bellen.
J.
Re: nieuwe ZF4HP22
Lijkt mij dat je nog wel iets van garantie hebt bij Peter
Kon je niet naar Antwerpen worden gesleept, dan had je daar op de trailer gekund.
Groeten neef Henk
Kon je niet naar Antwerpen worden gesleept, dan had je daar op de trailer gekund.
Groeten neef Henk
Re: nieuwe ZF4HP22
Klinkt misschien hard so don't shoot me, maar misschien je rijstijl aanpassen? Ik weet dat je een stevige rechtervoet hebt, in een 101 met een koppelrijke 300 tdi heeft je bakje echt wel wat te verduren hoor. Ik ken geen automaat die na behandeling van Peter nog kapot is gegaan.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: nieuwe ZF4HP22
Bart,
Ik denk dat mijn rijstijl wel meevalt, toen de v8 er nog in lag haalde ik prima verbruik resultaten, sommige vonden zelf dat mijn verbruik zuinig was (voor een 101ambu)
Daarnaast is de 300tdi nog steeds niet in orde en komt er niet zoveel koppel uit. (word aan gewerkt).
Dat neemt niet weg dat de autobak hard moet werken en dat er steeds wat anders kapot gaat. Ik denk dat ik te maken heb met 2 versleten bakken waar ik steeds heb vervangen wat kapot was en dat er weer een andere slechte schakel kapot gaat. Daarom wil ik het nu goed doen en volledig laten reviseren of om laten bouwen tot een hp24.
Ik zal peter vanmiddag eens bellen.
Groet,
Jeroen
Ik denk dat mijn rijstijl wel meevalt, toen de v8 er nog in lag haalde ik prima verbruik resultaten, sommige vonden zelf dat mijn verbruik zuinig was (voor een 101ambu)
Daarnaast is de 300tdi nog steeds niet in orde en komt er niet zoveel koppel uit. (word aan gewerkt).
Dat neemt niet weg dat de autobak hard moet werken en dat er steeds wat anders kapot gaat. Ik denk dat ik te maken heb met 2 versleten bakken waar ik steeds heb vervangen wat kapot was en dat er weer een andere slechte schakel kapot gaat. Daarom wil ik het nu goed doen en volledig laten reviseren of om laten bouwen tot een hp24.
Ik zal peter vanmiddag eens bellen.
Groet,
Jeroen
Re: nieuwe ZF4HP22
Ik dacht dat je dat al gedaan had......ik adviseer dat altijd, gewoon goed in orde laten maken, kost iets meer maar om 1 of 2 keer je bak er weer onder vandaan te halen is minder prettig....heb ik nu ook, heb een bak laten reviseren bij Peter en versterkt maar de oude koppelomvormer laten zitten, die heb ik nu dus kapot gereden bij een offroad avontuurtje......
Re: nieuwe ZF4HP22
Ik zou me eens gaan verdiepen in de oude 3 bak automaten van land rover oftewel de tf727 redelijk onverwoestbaar en worden veel gebruikt voor de racerij in amerika meer dan genoeg voor te krijgen en standaard een zeer goede en lichte automaatbak.
enige nadeel geen overdrive.
enige nadeel geen overdrive.
Re: nieuwe ZF4HP22
Al enige vooruitgang?
Als ik ergens mee helpen kan hoor ik het wel van je?
Als ik ergens mee helpen kan hoor ik het wel van je?
Re: nieuwe ZF4HP22
Net met peter gebeld en we gaan een hp22 ombouwen tot een hp24.
Koppelomvormer blijft gelijk, bak word alleen 1.2cm langer ivm grotere pomp. Dit houd in dat mijn achterste propshaft iets korter gemaakt word.
Blijft een fijne man die peter.
Jeroen
Koppelomvormer blijft gelijk, bak word alleen 1.2cm langer ivm grotere pomp. Dit houd in dat mijn achterste propshaft iets korter gemaakt word.
Blijft een fijne man die peter.
Jeroen
Re: nieuwe ZF4HP22
Blij dat het wordt opgelost, belangrijk dat de 101's blijven rijden.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('468e93d64242aad79beb6aec3130070f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17189164, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Re: nieuwe ZF4HP22
Fijn om te horen dat het opgelost wordt.
Komt de achterste propshaft nu niet uit op de standaard lengte van een van de beide?
Maar hoe doen jullie het nu het Pinksterweekend?
Komt de achterste propshaft nu niet uit op de standaard lengte van een van de beide?
Maar hoe doen jullie het nu het Pinksterweekend?
Re: nieuwe ZF4HP22
Waarschijnlijk hoef je de propshaft niet aan te passen, het schuifstuk is lang genoeg
Groeten neef henk
Groeten neef henk
Re: nieuwe ZF4HP22
Door de ombouw van de v8<95 naar 300td&autobrak waren de propshafts al iets korter komen te staan, ik geloof 1cm. (autobak hangt lager) Nu de bak weer een stuk naar achter komt heb ik met de voorste geen probleem de achterste laat ik in korten.
Wel nog even Annemieke even lief aankijken en knuffelen want die gaat geloof ik voor de poen zorgen
Met het pinksterweekend is er geen probleem want we rijden gewoon met de corsa en gooien een tent achterin. De week erna heb ik een bruiloft in gottingen en daar zou ik met een paar vrienden op de camperplaats gaan staan. (omdat de dichtsbijzijnde camping 20km verder was en de huisjes/ hotels al bezet). Maar ik kreeg vandaag een goede ingeving: ik bouw de corsa om tot camper: bank neerklappen, uitschuifbare plank, klep open en daar ff een tendoek in maken. thermorestjes en slaapzak erin, mooie gordijntjes maken en klaar!
als ik klaar ben post ik hier wel wat foto's
J.
Wel nog even Annemieke even lief aankijken en knuffelen want die gaat geloof ik voor de poen zorgen
Met het pinksterweekend is er geen probleem want we rijden gewoon met de corsa en gooien een tent achterin. De week erna heb ik een bruiloft in gottingen en daar zou ik met een paar vrienden op de camperplaats gaan staan. (omdat de dichtsbijzijnde camping 20km verder was en de huisjes/ hotels al bezet). Maar ik kreeg vandaag een goede ingeving: ik bouw de corsa om tot camper: bank neerklappen, uitschuifbare plank, klep open en daar ff een tendoek in maken. thermorestjes en slaapzak erin, mooie gordijntjes maken en klaar!
als ik klaar ben post ik hier wel wat foto's
J.
Re: nieuwe ZF4HP22
ho ho, niks klaar! Moet natuurlijk wel ff een 300tdi met automaatbak in want anders rijdt die Corsa veels te duur
Gr. neef Henk
Gr. neef Henk
Re: nieuwe ZF4HP22
een 300tdi met automaat in een corsa? valt dat dan nog wel in de 1/3--2/3 regeling???
Alan
Alan
Re: nieuwe ZF4HP22
Ja, daar heb ik ook nog aan zitten denken, een 300tdi automaat erin te leggen. ik geloof dat er in noordwijkerhout nog een goede donorauto staat....
Maar het 1.2 benzineblokje doet het altijd, lekt en verbruikt geen olie, rijd 1:16, heeft bijna geen onderhoud nodig, heeft geen distributieriem en maakt weinig lawaai eigenlijk snap ik niet waarom ik een land rover rijdt.....
CAM01247_zps6ea6fa83.jpg --> mod_embed_images_loadimage('47e2313c0a4e2fed81b219078d400d2a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FCAM01247_zps6ea6fa83.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/CAM01247_zps6ea6fa83.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FCAM01247_zps6ea6fa83.jpg', '', 17190520, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Maar het 1.2 benzineblokje doet het altijd, lekt en verbruikt geen olie, rijd 1:16, heeft bijna geen onderhoud nodig, heeft geen distributieriem en maakt weinig lawaai eigenlijk snap ik niet waarom ik een land rover rijdt.....
CAM01247_zps6ea6fa83.jpg --> mod_embed_images_loadimage('47e2313c0a4e2fed81b219078d400d2a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FCAM01247_zps6ea6fa83.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/CAM01247_zps6ea6fa83.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FCAM01247_zps6ea6fa83.jpg', '', 17190520, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: nieuwe ZF4HP22
Heb ooit een Corsa 1.3 SR gehad, ik was nog jong en knap en was een bink met m'n SR met DTM uitlaat. Dat waren pas tijden....