Advies gevraagd ivm aanschaf hogedrukspuit voor reinigen auto en
Advies gevraagd ivm aanschaf hogedrukspuit voor reinigen auto en
Nu ik op het semi platteland woon kan ik eindelijk thuis de auto schoon spuiten alleen is een tuinslang daarvoor niet erg bruikbaar gebleken. Ik zit dus te denken aan een hogedrukspuit. De vraag is nu welke? Tot dusver lijken Karcher en Nilfisk gangbare merken te zijn maar alleen Karcher heeft al ik weet niet hoeveel product lijnen en types...
Mijn vraag is dan ook: "waar moet ik op letten?", naast auto reinigen zullen we 'm vast ook voor huis en tuin zaken gaan gebruiken. En de bedoeling is dat ie erg lang meegaat (ik houd niet van plastic rommel die na 2 jaar stuk is.)
Ik begrijp dat de hier vaak genoemde rioolrat gewoon een opzet stuk is wat je er los bij kunt kopen?
Alvast bedankt!
Groet
Lucas
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2014 09:20 door Lucas van Lierop.
Mijn vraag is dan ook: "waar moet ik op letten?", naast auto reinigen zullen we 'm vast ook voor huis en tuin zaken gaan gebruiken. En de bedoeling is dat ie erg lang meegaat (ik houd niet van plastic rommel die na 2 jaar stuk is.)
Ik begrijp dat de hier vaak genoemde rioolrat gewoon een opzet stuk is wat je er los bij kunt kopen?
Alvast bedankt!
Groet
Lucas
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2014 09:20 door Lucas van Lierop.
Re: Advies gevraagd ivm aanschaf hogedrukspuit voor reinigen aut
Hoi Lucas,
ik heb de Kärcher HDS610, als je plaats hebt en 380V dan wordt het je grootste vriend! Ik heb geen ontvetter meer nodig.
Gr, Bart
ik heb de Kärcher HDS610, als je plaats hebt en 380V dan wordt het je grootste vriend! Ik heb geen ontvetter meer nodig.
Gr, Bart
Zit je weer op de boerderij?
mijn vrouw heeft 2 x een karcher gekocht voor ongeveer €150,- of iets meer maar dat was echt troep al een keer onder garantie een nieuwe maar weer verrot na korte tijd .nu een nilfisck die doet het al een tijd prima .dus mijn advies is ga voor blauw en laat die gele troep staan !
Die goedkope Kärchers is rommel inderdaad, made in China, maar de HDS serie is heel wat anders....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2014 09:48 door Bart van Dessel.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2014 09:48 door Bart van Dessel.
@Bart: nou we wonen tegenwoordig 400 meter van de stad Utrecht maar hebben maar 1 buur, aan de andere kant ligt een weiland en het is een vrijstaand huis met oprit. Dus vandaar 'semi' platteland.
@Ron/@Bart, 150 euro lijkt me ook echt te weinig voor iets goeds maar ik ben dus op zoek naar wanneer is het wel goed. Ik ben bv bij gereedschap van Bosch groen naar Bosch blauw overgestapt en dat verschil is te merken. De vraag is dan: is alles van de HDS serie meteen ok?
We hebben trouwens krachtstroom hier maar zou de zwaarste 230v versie niet handiger zijn (mocht ik 'm eens elders willen gebruiken?) of vind je die nog van mindere kwaliteit?
@Ron/@Bart, 150 euro lijkt me ook echt te weinig voor iets goeds maar ik ben dus op zoek naar wanneer is het wel goed. Ik ben bv bij gereedschap van Bosch groen naar Bosch blauw overgestapt en dat verschil is te merken. De vraag is dan: is alles van de HDS serie meteen ok?
We hebben trouwens krachtstroom hier maar zou de zwaarste 230v versie niet handiger zijn (mocht ik 'm eens elders willen gebruiken?) of vind je die nog van mindere kwaliteit?
Ik heb de mijne jaaaaren geleden gekocht voor iets van € 400,- kost nieuw een paar duizend. Hij was toen al behoorlijk op leeftijd, maar hij blijft het maar doen, blijft het maar doen en..blijft het maar doen. Ik weet niet of ie er in 220 uitvoering is.
Ik had een hele mooi HDS795 van maar een paar jaar oud, superapparaat, spoot je de lak mee van een auto als het moest. Maar helaas na een jaar deed hijhet opeens niet meer. De offerte voor reparatie was zo hoog dat ik hem maar heb weggedaan.
De reparateur zei dat de enige goede HD reinigers de modellen van Kränzle zijn.... (ik heb een nu een huis tuin en keuken kärchertje, anders krijg ik toch alleen maar problemen met de milieucontroles)
De reparateur zei dat de enige goede HD reinigers de modellen van Kränzle zijn.... (ik heb een nu een huis tuin en keuken kärchertje, anders krijg ik toch alleen maar problemen met de milieucontroles)
Ik zou ook gaan voor een grote machine die bedoeld is voor prof gebruik.
Het merk van karcher is meer een naam dan kwaliteit zeker ald het gaat om de uit de schap te krijgen modellen.
een hogedrukreiniger is eigenlijk niets meer dan een HD pomp aangedreven door een zware electro motor, vaak is de rommel eromheen het probleem bij de grotere machines, hier zitten allerhande beveiligingen en stuur systemen op.
Jaren geleden bouwden we zelf 3 hogedruk pompen voor een was straat met 3 wasboxen waar ik voor werkte, heb alleen geen idee wat het voor spul was, maar het draait nu 20 jaar later nogsteeds en de boxen zijn nogsteeds 24/7 open.
een groter apparaat zoals die van bart is echt ideaal, maar hebben ook onderhoud nodig, en vaak wordt dat vergeten, die machines kun je goedkoop op MP vinden, als je een beetje overweg kunt met sensoren electra en hydrauliek dan zijn ze vaak te redden, ten zei de pomp stuk is, dan wordt het vaak kostbaar.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Het merk van karcher is meer een naam dan kwaliteit zeker ald het gaat om de uit de schap te krijgen modellen.
een hogedrukreiniger is eigenlijk niets meer dan een HD pomp aangedreven door een zware electro motor, vaak is de rommel eromheen het probleem bij de grotere machines, hier zitten allerhande beveiligingen en stuur systemen op.
Jaren geleden bouwden we zelf 3 hogedruk pompen voor een was straat met 3 wasboxen waar ik voor werkte, heb alleen geen idee wat het voor spul was, maar het draait nu 20 jaar later nogsteeds en de boxen zijn nogsteeds 24/7 open.
een groter apparaat zoals die van bart is echt ideaal, maar hebben ook onderhoud nodig, en vaak wordt dat vergeten, die machines kun je goedkoop op MP vinden, als je een beetje overweg kunt met sensoren electra en hydrauliek dan zijn ze vaak te redden, ten zei de pomp stuk is, dan wordt het vaak kostbaar.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ik denk dat de mijne nog van de oudere degelijke tijd is, het ding gaat tegen de winter in de verwarmde schuur en gaat er in het voorjaar weer uit en staat dag en nacht in open schuur, doet het echt altijd. Geeft niet meer de volle druk maar goed genoeg, een fijne gloeiend hete straal, dat is voor een LaRo het belangrijkst. Onderhoud? wa is da?