Defender 90 vrachtwagen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bert

Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Bert »

Beste allemaal.

Heeft er iemand een Defender 90 op vrachtwagen kenteken?
Ben benieuwd of dit via de Rdw regels mogelijk is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Vriendelijke groet Bert
fenix2

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door fenix2 »

hmm interessant idee,
maar ben wel benieuwd hoe je aan die kleine 1000kg extra gewicht/laadvermogen gaat komen

groetjes, Fenna
Andrew Colville

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Andrew Colville »

Er waren 110's en 90's met een schotel "trekker oplegger" 7.5 Ton max combinatie.

a1f5df9472dece18c610bf030e8990da.JPG --> mod_embed_images_loadimage('e8cbf2e0347522a67734ed544823e516', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.fifthwheeleurope.eu%2Fdata%2Farticles%2Fimages%2Fa1f5df9472dece18c610bf030e8990da.JPG', 'http://www.fifthwheeleurope.eu/data/articles/images/a1f5df9472dece18c610bf030e8990da.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.fifthwheeleurope.eu%2Fdata%2Farticles%2Fimages%2Fa1f5df9472dece18c610bf030e8990da.JPG', '', 16629534, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto geplukt/geleend van Google.


Even op onderstaand link kijken.
Defender Trekker oplegger!

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Disco

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Disco »

de constructie veranderd dan toch niet het wordt dan een BE voertuig om hem op meer dan 3500 kilo te krijgen zullen er toch echt andere veren/assen en misschien zelfs een ander( zwaarder chassis) onder moeten.
Misschien heeft een 110/130 hicab met een toelaatbare massa van 3500 in een andere markt een hoger toegestane massa (wat het in Nederland een vrachtwagen zou maken)
Je zou dan alles over moeten zetten op een verzwaard 90 chassis (misschien voldoet een wolff 90 chassis hier wel aan)

Jo
Andtee

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Andtee »

je mag dan niet harder dan 80 !
Andrew Colville

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Andrew Colville »

Dat denk ik ook, al ken ik wel van die Iveco mini trekker opleggers waar je nu C1-E voor nodig hebt om deze te besturen. C1-E is nu het nieuwe lichte vracht wagen en C-E de grote Vrachtwagen met oplegger/aanhanger.

Het zou misschien wel kunnen, maar of je het bij de RDW erdoor krijgt is vraag twee, de Landrover is nooit bedoeld geweest om op deze manier ingezet te worden. de meeste Landrovers mogen een maximum combinatie zijn van (gemiddeld) 6500KG +- 3000 KG maximum massa Voertuig + 3500 KG maximum massa aanhanger ) daar is de constructie ook op berekend.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Andtee

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Andtee »

je zou het eerder bij een disco 3 kunnen doen
die zijn al heel zwaar
als je alleen in je dorp rijdt is 80 meer dan prima !
Nico

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Nico »

Is er inmiddels een 110 met vrachtautokenteken?? Overigens zouden ze, indien mogelijk, ten minste op 90 begrenst worden, dit is bij alle vrachtauto's.

Nu sprak ik onlangs een knaap met een mega Dodge met dubbele achterwielen en die beweerde al jaren op vrachtauto kenteken te rijden, geen begrenzing(liep 200.....) en had ook geen tachograafplicht omdat hij particulier was.

Hier snap ik niets van, ben zelf transportondernemer en weet niet beter, boven 2.8 ton verplicht rijtijden registratie en boven 3500kg totaalgewicht(met aanhanger, Tachograaf plicht.
Tachograaf heb ik ook in mn bus zitten maar niet in mn LR Disco 3.

Nu wil ik een Defender 110 kopen en op vrachtautokenteken is het super interessant , namelijk geen gezeur met bijtelling en lagere houderschapsbelasting.

Ik zou het overigens alleen doen indien ik de begrenzer zou kunnen laten afstellen op 100km of hoger.

Wie o Wie heeft de goede informatie???
fenix2

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door fenix2 »

hallo Nico,

kijkend naar de specificaties van de huidige defenders geef ik je weinig kans, want zelfs de grootste gross-vehicle-weight is 3500kg en daarmee niet binnen de definitie van vrachtauto.

succes, Fenna
Bart van Dessel

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Bart van Dessel »

Boven de 3500 totaalgewicht tachograaf plicht? Lijkt me heel sterk....
fenix2

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door fenix2 »

Dat is sinds 2009 voor bedrijfsauto's N1 en M1 zo. Hoewel het pas vanaf een later tijdstip ook werd gehandhaafd voor deze lichte bedrijfsauto's
die 3500kg is de TMM van trekkende auto en aanhanger bij elkaar geteld.

Fenna (die beroepshalve met tachograaf rijdt op een B-E trekker-oplegger combinatie)
Eric&Betty Boop

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Eric&Betty Boop »

Nico Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is er inmiddels een 110 met vrachtautokenteken??
> Overigens zouden ze, indien mogelijk, ten minste
> op 90 begrenst worden, dit is bij alle
> vrachtauto's.
>
> Nu sprak ik onlangs een knaap met een mega Dodge
> met dubbele achterwielen en die beweerde al jaren
> op vrachtauto kenteken te rijden, geen
> begrenzing(liep 200.....) en had ook geen
> tachograafplicht omdat hij particulier was.
>
> Hier snap ik niets van, ben zelf
> transportondernemer en weet niet beter, boven 2.8
> ton verplicht rijtijden registratie en boven
> 3500kg totaalgewicht(met aanhanger, Tachograaf
> plicht.
> Tachograaf heb ik ook in mn bus zitten maar niet
> in mn LR Disco 3.
>
> Nu wil ik een Defender 110 kopen en op
> vrachtautokenteken is het super interessant ,
> namelijk geen gezeur met bijtelling en lagere
> houderschapsbelasting.
>
> Ik zou het overigens alleen doen indien ik de
> begrenzer zou kunnen laten afstellen op 100km of
> hoger.
>
> Wie o Wie heeft de goede informatie???

De overheid heeft informatie en die is gewoon op het net te vinden.

Wat betreft de snelheidsbegrenzer.

Klikkerdeklik

Wat betreft de tacho.

De Nationale vrijstellingen.

Klikkerdekllik

En de Europesche vrijstellingen.

Klikkerdeklik

(ff doorscrollen naar artikel 3)

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b752a831d5124eee4bd46a982a47b060', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17308458, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('a22a33686de69805e0153f55d01c4d0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17308458, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hybrid In France

Re: Defender 90 vrachtwagen

Bericht door Hybrid In France »

Er bestaan enkele originele 4.5 ton Defenders - oa. kennis van mij heeft er eentje :een 3-asser.

VIN Plated & gedocumenteerd voor 4..5 ton - helemaal legaal en met een Engels kentekenbewijs voor 4.5 ton. Gebouwd door de fabriek. Maar er is een hele goeie reden waarom men er niet verder mee is gegaan. want die extra 1.000 kilo bruto kost heel veel geld en de markt was / is heel beperkt.

En je kan je afvragen of je het wel moet willen voor deze reden...

Wij rijden regelmatig door heel Europa met een hele echte vrachtwagen voor het vervoer van onze eigen paarden (max. 6)) en heb ondertussen een map vol in veel talen om uit te leggen dat wij dat mogen & kunnen, geen tachograaf nodig hebben, op Zondag mogen rijden, enz.
Plaats reactie