motorkap open krijgen!?
motorkap open krijgen!?
Goedenavond,
Wou vandaag met de series 2 bezig gaan, en nou krijg ik de motorkap niet open!? (gaat om platte motorkap met orginele sluitingssysteem)
Beetje lastig, iemand nog tips dit los te krijgen? (heb niet zo zin om het voorscherm eraf te moeten halen.....)
Groet, Tom
Wou vandaag met de series 2 bezig gaan, en nou krijg ik de motorkap niet open!? (gaat om platte motorkap met orginele sluitingssysteem)
Beetje lastig, iemand nog tips dit los te krijgen? (heb niet zo zin om het voorscherm eraf te moeten halen.....)
Groet, Tom
Re: motorkap open krijgen!?
wat lukt er wel en wat niet? Je geeft een beetje weinig details.
weet je wel hoe het moet?
weet je wel hoe het moet?
Re: motorkap open krijgen!?
Met de grille eraf kun je via de onderkant zo bij.
Dennis B
Dennis B
Militaire sluitingen, blijft haken aan die haak?
Sorry,
Het gaat om een militaire serie2a, dus met de buitensluiters, die heb ik losgehaald, maar dan blijft hij alsnog hangen, (aan waarschijnlijk de beugel waarmee hij normaal open blijft staan) Kan hem dan wel schuin aan de andere kant open halen, maar dat is maar iets van 5cm....
Dus tja?
Groet, Tom
Het gaat om een militaire serie2a, dus met de buitensluiters, die heb ik losgehaald, maar dan blijft hij alsnog hangen, (aan waarschijnlijk de beugel waarmee hij normaal open blijft staan) Kan hem dan wel schuin aan de andere kant open halen, maar dat is maar iets van 5cm....
Dus tja?
Groet, Tom
Re: Militaire sluitingen, blijft haken aan die haak?
Het vaste deel van de beugel kun je vanuit het spatbord loshalen.
Dit zit met 3 kleine boutjes en moertjes vast en als de boutjes mee blijken te draaien kun je de moeren eventueel voorzichtig wegslijpen of splijten met een kleine moerensplijter.
Als je een 24 volt versie hebt kun je ook proberen om vanaf de onderkant de beugel los te werken met bv. een houten lat.
Bij de 12 volt versie zit de accu in de weg.
Dennis B
Dit zit met 3 kleine boutjes en moertjes vast en als de boutjes mee blijken te draaien kun je de moeren eventueel voorzichtig wegslijpen of splijten met een kleine moerensplijter.
Als je een 24 volt versie hebt kun je ook proberen om vanaf de onderkant de beugel los te werken met bv. een houten lat.
Bij de 12 volt versie zit de accu in de weg.
Dennis B
Re: motorkap open krijgen!?
hi
ik heb een landrover vogue uit 2003 een 3 liter tds
staat op een parkeer terrein in spanje
Accu is uitgeschakeld met een accuschakelaar en ik kan niet de deur openen met een sleutel.
kan ik de grill er afschroeven zonder problemen en dan via de onderkant of anders ???
de motorkap open krijgen zodat ik de accuschakelaar weer kan aanzetten en de auto electrice te openen
svp advies
Dank bijvoorbaat
ik heb een landrover vogue uit 2003 een 3 liter tds
staat op een parkeer terrein in spanje
Accu is uitgeschakeld met een accuschakelaar en ik kan niet de deur openen met een sleutel.
kan ik de grill er afschroeven zonder problemen en dan via de onderkant of anders ???
de motorkap open krijgen zodat ik de accuschakelaar weer kan aanzetten en de auto electrice te openen
svp advies
Dank bijvoorbaat
Re: motorkap open krijgen!?
Erik,
De grille krijg je er niet af zonder de motorkap te openen of de grille te beschadigen.
Heb je, per ongeluk, een trekhaak? Dan is het mogelijk om via de 12V aansluiting van de trekhaak een accu aan te sluiten en zo het systeem weer even wat spanning te geven. Niet om te starten, maar wel net genoeg om even een deur open te krijgen.
Arthur
De grille krijg je er niet af zonder de motorkap te openen of de grille te beschadigen.
Heb je, per ongeluk, een trekhaak? Dan is het mogelijk om via de 12V aansluiting van de trekhaak een accu aan te sluiten en zo het systeem weer even wat spanning te geven. Niet om te starten, maar wel net genoeg om even een deur open te krijgen.
Arthur
Re: motorkap open krijgen!?
Zit altijd een sleutel bij die je zonder afstandbediening kan gebruiken.
bij de bestuurdersdeur kan je en kapje verwijderen en de sleutel in de deur steken.
bij de bestuurdersdeur kan je en kapje verwijderen en de sleutel in de deur steken.
Re: motorkap open krijgen!?
Ben,
Op de eerste L322's, uit mijn hoofd ergens tot 2009, is geen kapje aanwezig, je kan er zo een sleutel in steken. Het is echter geen mechanisch slot, maar een elektrisch slot, dus met een lege accu heb je bij deze wagens echt een serieus probleem. Wat ik me alleen afvraag is waarom er een accuschakelaar in die auto zou zitten. Origineel is dat NIET gemonteerd, en het is knap stom ook, want het is een rijdende computer, zonder spanning is het een soort stalen fort Knox van 2400kg waar je niet in of uit kan komen zonder grof te slopen. Ik heb zelf een benzineversie uit deze modelrij, een 4.4V8, en dat is echt waanzinnig, op het stuur zitten al meer knopjes dan in een hele serie III....... Over zekeringen nog maar te zwijgen: 100 stuks!
En, om het helemaal bomb-proof te maken, zit de accu op een van buitenaf ontoegankelijke plek, ongeveer achter het handschoenenvak in de motorcompartiment. Je kan er dus van onderaf ook niet bij. De grille slopen, toegang tot het motorcompartiment forceren en dan de accu opladen is de minst beschadigende manier, maar het zal niet eenvoudig zijn, bovendien lijkt mij rijden zonder grille geen goed plan met die slappe btw-radiateurtjes.......
Arthur
Op de eerste L322's, uit mijn hoofd ergens tot 2009, is geen kapje aanwezig, je kan er zo een sleutel in steken. Het is echter geen mechanisch slot, maar een elektrisch slot, dus met een lege accu heb je bij deze wagens echt een serieus probleem. Wat ik me alleen afvraag is waarom er een accuschakelaar in die auto zou zitten. Origineel is dat NIET gemonteerd, en het is knap stom ook, want het is een rijdende computer, zonder spanning is het een soort stalen fort Knox van 2400kg waar je niet in of uit kan komen zonder grof te slopen. Ik heb zelf een benzineversie uit deze modelrij, een 4.4V8, en dat is echt waanzinnig, op het stuur zitten al meer knopjes dan in een hele serie III....... Over zekeringen nog maar te zwijgen: 100 stuks!
En, om het helemaal bomb-proof te maken, zit de accu op een van buitenaf ontoegankelijke plek, ongeveer achter het handschoenenvak in de motorcompartiment. Je kan er dus van onderaf ook niet bij. De grille slopen, toegang tot het motorcompartiment forceren en dan de accu opladen is de minst beschadigende manier, maar het zal niet eenvoudig zijn, bovendien lijkt mij rijden zonder grille geen goed plan met die slappe btw-radiateurtjes.......
Arthur