Zou het werkelijk.........
https://www.autoreview.nl/nieuws/id/359 ... -hoge-auto
Groet,
Erik.
MRB per vierkante meter?
Re: MRB per vierkante meter?
ben benieuwd, ben net van een citroen xsara naar een peugeot 207sw overgestapt, die is korter smaller en hoger, ondanks 100kg meer 

-
't Wordt wellicht lonend om langs de RDW te gaan ... althans met mijn 110 HardTop.
De vorige was vlgs de RDW-website 1m79 breed (en dat is over de plastic Wheelbrows) mijn huidige is vlgs dezelfde website 1m81 breed.
Bij beide betrof het een 110 HardTop (die overigens qua breedte niks scheelt met andere Defenders, zelfs de HCPU zou niks breder zijn).
De meeste Defenders hebben volgens de RDW-website een breedte van 1m79, wat ook klopt met de 70,5 inch die ik in Britse literatuur vond.
Die 1m79 komt ook heel aardig overeen met dat wat ik zo zonder bijzondere hulpmiddelen zelf kon vaststellen.
Je zou die Wheelbrows nog wat kunnen versmallen, bijv. tot de breedte van de deurgrepen. Het lijkt mij geen goed idee.
Overigens is die nog geen 1m80 tegenwoordig helemaal niet opvallend breed, ik zie heel wat auto's die de 2 m breedte halen.
Interessant is dat zelfs een Citroen Berlingo is al breder dan een Defender, en bijna even lang.
Het zijn zelfs juist vaak de Volt-wagens die langer en breder zijn dan de Fossiele voorgangers.
De Wheelbrows maken de Defender dus breder, dat lijkt onhandiger dan het in de praktijk is. Als je ergens met de Wheelbrows net aan langs schampt dan past de rest ook.
(Ik vroeg ooit in Oost-Nederland of ik ergens door kom, het antwoord was: " Dat zal nèt gaan. ", en het klopte, het paste net aan.)
De vorige was vlgs de RDW-website 1m79 breed (en dat is over de plastic Wheelbrows) mijn huidige is vlgs dezelfde website 1m81 breed.
Bij beide betrof het een 110 HardTop (die overigens qua breedte niks scheelt met andere Defenders, zelfs de HCPU zou niks breder zijn).
De meeste Defenders hebben volgens de RDW-website een breedte van 1m79, wat ook klopt met de 70,5 inch die ik in Britse literatuur vond.
Die 1m79 komt ook heel aardig overeen met dat wat ik zo zonder bijzondere hulpmiddelen zelf kon vaststellen.
Je zou die Wheelbrows nog wat kunnen versmallen, bijv. tot de breedte van de deurgrepen. Het lijkt mij geen goed idee.
Overigens is die nog geen 1m80 tegenwoordig helemaal niet opvallend breed, ik zie heel wat auto's die de 2 m breedte halen.
Interessant is dat zelfs een Citroen Berlingo is al breder dan een Defender, en bijna even lang.
Het zijn zelfs juist vaak de Volt-wagens die langer en breder zijn dan de Fossiele voorgangers.
De Wheelbrows maken de Defender dus breder, dat lijkt onhandiger dan het in de praktijk is. Als je ergens met de Wheelbrows net aan langs schampt dan past de rest ook.
(Ik vroeg ooit in Oost-Nederland of ik ergens door kom, het antwoord was: " Dat zal nèt gaan. ", en het klopte, het paste net aan.)
Bij RDW doen ze toch maar wat.
Heb meerdere 2 deurs Range Rovers uit de 70er jaren.
De ene weegt zg 100 kg meer dan de andere.
De éne mag 2000 kg trekken, de ander 3500 kg.
Is alles codes en aannames, niet de werkelijkheid.
Er wordt ook niets gewogen, trekhaak onafhankelijk.
Heb meerdere 2 deurs Range Rovers uit de 70er jaren.
De ene weegt zg 100 kg meer dan de andere.
De éne mag 2000 kg trekken, de ander 3500 kg.
Is alles codes en aannames, niet de werkelijkheid.
Er wordt ook niets gewogen, trekhaak onafhankelijk.
-
Ik voorzie al weer een hoos aan lierbumpers, spoorverbreders, reservewieldragers en trekhaken op marktplaats 
Dus ik wacht even met een nieuwe kopen. Belastingvrij rijdt wel zo lekker

Dus ik wacht even met een nieuwe kopen. Belastingvrij rijdt wel zo lekker

Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Ga met je oude Land Rover op vakantie !