Ik heb een nieuwe 7draderige kabel door het chassis getrokken en rechtachterin komt alle electra bij elkaar.
Dat wil zeggen: De bedrading van linksachter, de aanhanger-aansluiting, de bedrading van rechtsachter.
Een tijdje nagedacht hoe ik dit het mooist aan elkaar kon knopen en gekozen voor de Wago lasklemmen. Ideaal en werkt snel.
Nu loop ik tegen het volgende aan:
Ik heb voor de 7 aderige kabel maar dezelfde definitie aangehouden.
LaRo - 7draad
Rood-Zwart = Bruin en Zwart (verlichting L en R)
Groen-Rood = Geel (Linker knipper)
Groen-Paars = Rood (Rem)
Groen-Wit = Groen (Rechter knipper)
Min = Wit (Min)
Rood-Geel = Blauw (Plus)
Het 'probleem' is nu dat alles werkt en mooi kleur bij kleur is, maar ik een zeer zwakke verlichting linksachter heb.
Ik ben met een 12v adaptertje achter aan het testen en alles schijnt volop, behalve de verlichting.
Als ik de 7aderige kabel naar voren (bruin of zwart) uit de lasklem haal, dan heb ik wel volop licht.
Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik heb namelijk bij de stekker voor bruin en zwart aangesloten op rood-zwart.
Als ik het electra-diagram uit de boeken er op na sla, dan gaat alle verlichting over 1 draad. Ik zou dat ook kunnen doen.
Te weinig massa lijkt mij niet, anders zou hij ook niet volop branden zonder de 7aderige kabel.
Of heb ik voor nu al enorme lekkage. (ik heb de verlichting voor nog niet aangesloten), de stekkers en bedrading naar het dashboard al wel.
Of heb ik onvoldoende spanning van mijn adaptertje...

Of...???