GatheRRoveR schreef:...
Of heb je een slim idee om zelf te fabriseren?

Tja, niet al te veel te "fabriseren" maar wel een ad-hoc oplossing.
Men neme een
plastic inklap-krukje, en/of een
lagere.
Het werkt !! Mijn wederhelft onderging anderhalve maand geleden een operatie, het was een "hit-and-run" operatie: 's ochtends brengen en 's avonds ophalen ... maar 's avonds dus wel op krukken. Het ging ... ik zette zowel de lagere als de hogere klaar en ze kwam goed binnen.
In de weken daarna werd haar mobiliteit geleidelijk beter maar het krukje gaat nog steeds mee. Ze pakt het nu meestal zelf op ... maar je kan ook een touwtje aan het handvat binden, dan haal je het krukje zo binnen.
Dus als het om zo soms gaat - bijv. een heup die zo nu en dan opspeelt - dan is zo'n krukje een oplossing.
't Is denkelijk ook een oplossing als je passagier in een strak rokje gehuld is.
Ik moest ook een paar Tsjechische dames naar een afspraak brengen, de twee passagiersplaatsen voorin een Defender zijn al niet riant ... ter verhoging van de hilariteit hadden de dames zich extra net gekleed ... in strakke rokjes. Strak langs de stoep parkeren hielp (een beetje), verder zagen de dames de humor wel in ... dus alles kwam goed.
O ja, die terugverende Disco trede zal volgens mij niet passen. Ik vermoed dat ie vrij veel ruimte nodig heeft.