Offroad velgen en banden voor RR Sport 2006

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
Jacques_Paul

Offroad velgen en banden voor RR Sport 2006

Bericht door Jacques_Paul »

Ik zal me even voorstellen, ik ben Jacques uit Malden.
Ik ben sinds enkele dagen trotse eigenaar van een mooie Range Rover Sport (L320) uit 2006.
Het is een benzine uitvoering 4.2 V8 Supercharged.

Ik heb een jaar of tien geleden een Disco TD5 gehad en vorig jaar begon het weer te kriebelen. Met het oog op de milieuzone's wilde ik deze keer perse een benzine uitvoering hebben.

Nu ben ik voornemens om hem een beetje aan te passen en geschikt te maken voor offroad avontuur. Op het verlanglijstje staat greenlanen in Wales, maar dat laat gezien de ontwikkelingen waarschijnlijk nog even op zich wachten. Hopelijk zijn er in de nabij toekomst weer mogelijkheden om lekker offroad te rijden in het buitenland.

Mijn vraag: op dit moment liggen er standaard 20" velgen (steekmaat 5x120) op met 275/40 banden. Op zich leuk voor op de snelweg, maar niks voor in het terrein. Ik overweeg daarom kleinere velgen, bijvoorbeeld 16", aan te schaffen met hoge banden bijvoorbeeld Cooper STT pro, 265/75 R16 banden. Maar ik heb geen idee of dat eigenlijk zomaar kan, waar ik op moet letten, of dat past met de schijfremmen, enz. enz.
Kan iemand me een beetje op weg helpen of wijzen waar ik aan meer info hierover kan komen.

Elders heb ik al berichten ontvangen dat kleinere velgen lastig wordt in verband met de grote van de remklauwen/-schijven.
Volgens het boekje dat bij de auto zit zouden er toch kleinere velgen mogelijk moeten zijn. Als het goed is het een afdruk van dit overzicht toegevoegd. Maar het is geen optie om de remmen hiervoor helemaal aan te passen.

Iemand ervaring met kleinere velgen met grotere banden?

Alvast bedankt.
Jacques_Paul

Re: Offroad velgen en banden voor RR Sport 2006

Bericht door Jacques_Paul »

Alsnog de bijlage.
Schema "Wielen en banden" uit het instructie boekje Range Rover Sport L320 uit 2006.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jamaar

Re: Offroad velgen en banden voor RR Sport 2006

Bericht door Jamaar »

123 naar beneden
Plaats reactie