Nog ff'kes en deze lightweight is weer klaar voor een aantal jaren hoop ik.
Even doorzetten met laatste verfwerk, monteerwerk, huif erop en dan is ie klaar voor de APK
(Moest ik ff kwijt

Ik zou het bijna vergeten zijn ... de velgen! Op een gegeven moment zie je dat niet gewoon meerPike schreef:Die ziet er lekker uit. Ik zou de velgen nog wel groen maken.
Op een ex KL Lightweight hoort een huif.
Er is natuurlijk wel wat te doen aan zo'n klankkast.Pike schreef:Rijden in een "open" Lightweight staat erg stoer maar...
Probeer zo open ook eens een bospad als het een paar weken niet geregend heeft en kijk dan in de spiegel.![]()
Om even terug te keren naar het geluidsniveau: een softtop is stiller dan een hardtop. Die laatste werkt als een soort klankkast.
Klopt, maar een LW heeft geen blower, slechts een ventilator voor de kachel.Jamaar schreef:Wil je minder stof in je auto, dan ramen dicht en blower op vol vermogen.
Wat een geweldige auto tochPike schreef:Wat volgens de 1TH werkt is de achterkant oprollen en de ventilatiekleppen onder de voorruiten open. Dan wordt het meeste stof uit de auto "gezogen". Mijn ervaring is echter dat dit niet helpt. Ach, een keer vies worden is ook niet erg. Daar hebben ze water en zeep voor uitgevonden.
Hmm ... een verzekeraar die bij zo'n auto "Defender" zegt lijkt mij niet de best geïnformeerde verzekeraar.Pieter K schreef:![]()
![]()
![]()
As we speak, ben ik bezig mijn auto APK klaar te maken. Of eigenlijk. Dat is tie al.![]()
Maar om de APK te kunnen laten uitvoeren, moet ik:
- een lekke band regelen (hoe krijg ik het voor elkaar, maar hij ligt bij een bandelier)
- verzekering regelen (door een type bij de verzekering vinden ze dat het een defender is)
Enfin... ik wacht op een bericht van de verzekering voor de correctie van de type en 'geplakte' band. Dus hopelijk volgende week voor de keuring.
Marc-my-Words schreef:Pieter K schreef: Je kan ook eens met Wiggers bellen en daar vragen wat ze je kunnen aanbieden.
Dankjewel Tino! Jij heel veel plezier met het opknappen van je lightweight aankomende zomer.Tino schreef:Mooi gedaan Pieter!
Ik hoop van de zomer te beginnen aan een ligtweight EX-Rijnleger denk ik omdat het een benzine is en stuur toch links zit. Wat mij opvalt is dat ik wel de zelfde achterlichten als jou heb. En de richtingaanwijzers op de wing, maar die kunnen er natuurlijk later opgezet zijn. Ik ga nu ik jou laatste foto zie toch ook maar voor een soft-top sparen;-)
Suc6 nog met de laatste loodjes
Grtz Tino
Heeft even geduurdMarc-my-Words schreef:Almost = bijna ...
Is het zoals met de Haas en de Schildpad ? Als je er steeds weer bijna bent kom je er nooit.