Hallo,
Ik heb een series 3 88, en nu lekte mijn krukaskering die ga ik nu vervangen maar moet ik de kurken t pakking ook vervangen ? (ik heb net een nieuwe carterpakking) lekt die daar wel eens tussen door?
Alvast bedankt
Krukas kering s3
Re: Krukas kering s3
Hallo Maarten,
Het hangt er een beetje vanaf of je een 3 hoofdlagerblok hebt of een 5 hoofdlager blok.
De kurken t pakkingen zijn om het achterste lagerblok af te dichten en als dat lagerblok eruit gaat, is het verstandig om die pakkingen gelijk ook te vernieuwen.
Bij een 5 hoofdlager blok kun je het achterste lagerblok laten zitten en schuif je de nieuwe keerring over de krukas flens heen.
Bij een 3 hoofdlagerblok ligt het wat gecompliceerder en heb je wel wat aan de extra werkruimte die je krijgt door het achterste lagerblok te demonteren.
Overigens heb ik alleen hands-on ervaring met de krukaskeerring bij een 5 hoofdlager blok.
btw, ik ga hier uit van een 2,25 blok. het is wel handig om het motortype te vermelden, want een s3 88 kan in de praktijk al lang verlost zijn van het originele motorblok
succes,
Fenna
Het hangt er een beetje vanaf of je een 3 hoofdlagerblok hebt of een 5 hoofdlager blok.
De kurken t pakkingen zijn om het achterste lagerblok af te dichten en als dat lagerblok eruit gaat, is het verstandig om die pakkingen gelijk ook te vernieuwen.
Bij een 5 hoofdlager blok kun je het achterste lagerblok laten zitten en schuif je de nieuwe keerring over de krukas flens heen.
Bij een 3 hoofdlagerblok ligt het wat gecompliceerder en heb je wel wat aan de extra werkruimte die je krijgt door het achterste lagerblok te demonteren.
Overigens heb ik alleen hands-on ervaring met de krukaskeerring bij een 5 hoofdlager blok.
btw, ik ga hier uit van een 2,25 blok. het is wel handig om het motortype te vermelden, want een s3 88 kan in de praktijk al lang verlost zijn van het originele motorblok

succes,
Fenna