De "r" is al weer ruime tijd in de maand dus werd het langzaamaan tijd voor de winterbanden ... dacht ik.
Sindsdien lijkt het wel voorjaar.

Extra "triest" is dat ik gelijk ook maar de radiator-muff dicht had gezet (zo erg is dat nu ook weer niet, maar het moet nu niet nog warmer worden)
Bovendien, tijdens het korte ritje om een en ander even te beproeven ... doen ineens beide koplampen het niet.
Het lijkt weliswaar bijna zomers, maar qua zonlicht is het toch nog steeds winter, met 16 uur duisternis.
Gelukkig was het tijdelijk ... maar ook wat wisselvallig, soms ook even een korte brown-out.
Nu heb ik al lang - langer als ik deze auto heb - een Zweedse Lichtversterker, dus de lichtschakelaar leek "uitgesloten".
Het seinlicht deed het ook al niet, dat is de eerste test om het niet werken van de lichtschakelaar vast te stellen.
Een gelijktijdig uitvallen van twee relais was ook niet aannemelijk. Gelijktijdig los raken van de twee 12V voedingsdraden is evenmin normaal.
Na even wat zoeken en uitsluiten bleek de motorkap een nieuwe lichtschakelaar, op een gegeven moment zag ik zelfs een vonkje.
De massa - die je bij een Zweedse Lichtversterker liefst ergens in de buurt van de koplampen zoekt zat links en rechts op een boutje van het grill-raamwerk. Kennelijk was er ergens tussen dat raamwerk en het chassis een nieuwe isolatie ontstaan en zorgde het motorkapslot voor de laatste massa-verbinding.
Inmiddels na wat demonteren, kopervet, en weer terugmonteren is de massa weer in orde en geven de koplampen weer subliem licht