
Hoe dik is dit deel?
Hai Pike, ik snap je reactie, toch is dit een heel veel gebruikte manier.Pike schreef: @ GatheRRoveR: Die voetenbak heb ik 2 jaar geleden al gezien maar al die puntlassen staan me tegen. Tussen de plaatdelen krijg je opsluiting van vocht.
Ik zou zelfs zeggen: het is juist het duidelijkst bij het aluminium.GatheRRoveR schreef:..... . Zelfs aluminium puntlassen ze, zie bijvoorbeeld de Tub.
Dat is een stuk gereedschap wat doet wat ik wil. Dank voor de tipJamaar schreef:https://valkenpower.com/hout-en-metaalbewerking/metaalbewerking/zetbanken/zetbank-mini-760mm.html
In de autoindustrie werd (wordt?) heel veel gepuntlast. Een perfecte manier om dunne platen aan elkaar te lassen maar naar mijn mening niet de beste. Ja, de boel zit goed vast. Proplassen met een MAG apparaat is een vervanging voor reparaties. Er blijft toch altijd een kiertje...GatheRRoveR schreef:Hai Pike, ik snap je reactie, toch is dit een heel veel gebruikte manier.Pike schreef: @ GatheRRoveR: Die voetenbak heb ik 2 jaar geleden al gezien maar al die puntlassen staan me tegen. Tussen de plaatdelen krijg je opsluiting van vocht.
Als je goed kijkt is veel laswerk bij LaRo’s “ge-puntlast” . Zelfs aluminium puntlassen ze, zie bijvoorbeeld de Tub.
https://carosserierepair.weebly.com/plaatlassen.html
Je kan haast niet anders, als je dun plaat helemaal wil dichtlassen gaat het snel golven/vervormen door de hitten.