Na een aantal jaren niet meer in het bezit geweest te zijn van een land rover moest het er toch weer een keer van komen. Na het verkopen van me stage one en de 136inch heb ik een aantal gekke uitstapjes gemaakt maar het gevoel van een land rover is er niet meer geweest. Nu ik straks twee schoolgaande kinderen heb ben ik bang me te gaan vervelen. Dus daarom al een tijdje opzoek naar een project wat haalbaar is voor beginners. En dat is nu gelukt. Paar weken terug samen met schoonpaps (sjaak109) naar Ameland afgereisd om bij een Santana ligero te kijken en dus ook te kopen. Na het sluiten van de koop werden we nog ff getrakteerd op een rondje over het strand met een 110 td5. Ook erg leuk.
De auto is er niet heel slecht aan toe maar het is wel een behoorlijk lelijk gedrocht..

Het schutbord heeft het niet overleefd helaas, de deuren zijn behoorlijk slecht. Het chassis daarintegen is nog in prima staat. Motorisch echt in uitstekende conditie, starten lopen. Rijd ook nog best goed en pittig. Standaard is de ligero voorzien van schijfremmen, stuurbekrachtiging,overdrive en parabool vering dus nog best luxe. In Spanje is de auto voorzien van een Santana 88 hardtop.en dat hebben ze niet heel mooi gedaan.
Het is de bedoeling om ongeveer een jaar te doen over het project want dan is hij ook belasting vrij. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen maar het is niet de bedoeling om hem orgineel te maken. ik ben niet perse een liefhebber van originele autos. Zal proberen af en toe wat foto's te plaatsen van de vooruitgang..en wellicht af en toe wat vragen hier af te vuren..voor nu heb ik wat foto's toegevoegd van het gedrocht. Wees mild