Hoe zwaar mag de prise as van een R380 draaien
Geplaatst: di 10 jul 2018, 16:16
Heb een tijdje geleden mijn R380 (Disco) bak laten reviseren ivm conversie naar short bellhousing en speling.
Nu gaf het bedrijf dat 'm gereviseerd heeft aan dat ze zelf vonden dat ie heel strak stond maar dat ze wel de specs van Land Rover gevolg hebben. Nu ging ik er net mee aan de slag en het viel me op dat ie idd heel zwaar draait. Wat is zwaar?, ik kan alleen bewegen als ik er een koppelingsplaat op schuif en daar met twee handen aan draai. Er zit momenteel alvast 2 liter olie in en ik heb de bak al gekanteld en gedraaid om de olie wat te verdelen.
Voor ik e.e.a. (met elektromotor) weer terug monteer vraag ik me af hoort dit echt zo zwaar te draaien in het achterhoofd houdende:
- Dat wat voor mij zwaar is voor de diesel die er aan hoort niet zwaar is
- Dat er na verloop van tijd toch speling op komt
De vraag is vooral: kan dit kwaad, draai ik zo mijn bak kapot?
Nu gaf het bedrijf dat 'm gereviseerd heeft aan dat ze zelf vonden dat ie heel strak stond maar dat ze wel de specs van Land Rover gevolg hebben. Nu ging ik er net mee aan de slag en het viel me op dat ie idd heel zwaar draait. Wat is zwaar?, ik kan alleen bewegen als ik er een koppelingsplaat op schuif en daar met twee handen aan draai. Er zit momenteel alvast 2 liter olie in en ik heb de bak al gekanteld en gedraaid om de olie wat te verdelen.
Voor ik e.e.a. (met elektromotor) weer terug monteer vraag ik me af hoort dit echt zo zwaar te draaien in het achterhoofd houdende:
- Dat wat voor mij zwaar is voor de diesel die er aan hoort niet zwaar is
- Dat er na verloop van tijd toch speling op komt
De vraag is vooral: kan dit kwaad, draai ik zo mijn bak kapot?