JanTd5 schreef:Boswachters zien NM niet als concurrent hoor. Op de veluwe werken ze veel samen op velerlei gebied. Beleids makers op de kantoren zullen ze misschien als concurrent zien
Weetikwel, maar het zijn toch twee werelden, zelfs al werken ze soms prima samen.
Overal is de natuur mooi als je er maar oog voor hebt denk ik. Ook stads natuur heeft mooie dingen. Voor mooie natuur hoef je echt niet helemaal naar het buitenland. Wel als je een hele dag geen mensen wil tegen komen, maar ach dat is ook wild in de natuur zullen we maar zeggen
Tja, als je er genoeg oog voor hebt zie je ook een boel "gedoe/problemen/achteruitgang/etc.". Maar je hebt gelijk, natuur begint bij de voordeur. Ik zal de vlgde keer (als ik eraan denk) een boekje voor je meenemen, een boekje met Stadse natuurverhalen.
Vanwege het oog (en oor) ... ga ik toch meestal liever naar het niet al te verre buitenland, meer rust, meer verrassingen en toch niet al te ver en vreemd. Soms kan je in dat net te verre buitenland nog eens wat "nieuws" ontdekken, en vaker kom je iets tegen waarbij je dan denkt: "vroeger was dat bij ons nog gewoon". Nu pas bijvoorbeeld kampeerde we op verschillende plekken met steeds weer Wielewalen ... die waren ooit in Nederland tamelijk gewoon, en nu moet je er echt naar op zoek in een of andere uithoek en heet het dan niet zelden ook ineens reservaat.
O ja, ook voor het gewoon (semi)wild of met toestemming maar zo ergens kamperen is het buitenland toch beter geëquipeerd.