Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Na verkoop van mijn Lotus Super Seven (kitcar) is de garage leeg, en dat hoort natuurlijk niet.
Na wat wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik graag een 90 of 110 V8 benzine, geel kenteken, binnen de overgangsregeling, als opvolger in de garage zou willen zetten. Persoonlijk vind ik de 90 leuker, mijn vriendin ziet de 110 wel zitten.
Enige sleutel ervaring is er wel maar ik zoek zeker geen restauratieobject. Beetje onderhoud uitvoeren, en in het weekend af en toe een beetje buitenspelen, maar geen ruig terreinwerk. Althans zo denk ik er nu over.
Van de week ben ik in de buurt van Rotterdam naar een 90 3.5V8 uit 1984 wezen kijken. Keurig strakke body en interieur, maar ik schrok nogal van het chassis. De brokken roest/staal pulkte ik er zo van af. Nu wist ik ook niet precies wat ik kon verwachten van een chassis van 32 jaar oud, maar het leek mij niet best. Volgens de verkoper helemaal origineel, maar volgens het Vinnummer gebouwd als diesel, maar dat terzijde.
Van het weekend ben ik puur voor de oriëntatie naar een series 3 88 wezen kijken.
10 jaar ouder dan de 90 uit Rotterdam maar wat betreft chassis keihard, wat mijn vermoede bevestigde dat het chassis van de 90 echt slecht is.
Nu had ik bij Hofman deze 110 zien staan: http://hofman.nl/auto/10856/Land+Rover+ ... ounty+lpg/
LPG zou er dan weer uit moeten.
Is voor mij 2 uur rijden dus wilde hier eens vragen of er een prikker is die deze auto al eens heeft bekeken en wat die van de auto en de prijs vindt?
Wellicht weet iemand nog ergens iets leuks te staan?
Na wat wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik graag een 90 of 110 V8 benzine, geel kenteken, binnen de overgangsregeling, als opvolger in de garage zou willen zetten. Persoonlijk vind ik de 90 leuker, mijn vriendin ziet de 110 wel zitten.
Enige sleutel ervaring is er wel maar ik zoek zeker geen restauratieobject. Beetje onderhoud uitvoeren, en in het weekend af en toe een beetje buitenspelen, maar geen ruig terreinwerk. Althans zo denk ik er nu over.
Van de week ben ik in de buurt van Rotterdam naar een 90 3.5V8 uit 1984 wezen kijken. Keurig strakke body en interieur, maar ik schrok nogal van het chassis. De brokken roest/staal pulkte ik er zo van af. Nu wist ik ook niet precies wat ik kon verwachten van een chassis van 32 jaar oud, maar het leek mij niet best. Volgens de verkoper helemaal origineel, maar volgens het Vinnummer gebouwd als diesel, maar dat terzijde.
Van het weekend ben ik puur voor de oriëntatie naar een series 3 88 wezen kijken.
10 jaar ouder dan de 90 uit Rotterdam maar wat betreft chassis keihard, wat mijn vermoede bevestigde dat het chassis van de 90 echt slecht is.
Nu had ik bij Hofman deze 110 zien staan: http://hofman.nl/auto/10856/Land+Rover+ ... ounty+lpg/
LPG zou er dan weer uit moeten.
Is voor mij 2 uur rijden dus wilde hier eens vragen of er een prikker is die deze auto al eens heeft bekeken en wat die van de auto en de prijs vindt?
Wellicht weet iemand nog ergens iets leuks te staan?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 18:48
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
hallo ik ben een jaar geleden bij deze auto wezen kijken ik vond hem nogal duur
op de fotos ziet hij er redelijk uit maar in werkelijkheid viel hij me tegen was er slechter aan toe als ik
dacht heb hem laten staan moet toch nog aardig wat aan gebeuren
op de fotos ziet hij er redelijk uit maar in werkelijkheid viel hij me tegen was er slechter aan toe als ik
dacht heb hem laten staan moet toch nog aardig wat aan gebeuren
- Eric&Betty Boop
- Berichten: 105
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 16:43
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Persoonlijk zou ik niets kopen bij Hofman. Ben er wel een paar keer geweest.
Mijn ervaring. Vragen te veel geld voor barrels in zeer slechte staat.
Mijn ervaring. Vragen te veel geld voor barrels in zeer slechte staat.
Groet,
Eric.


Eric.


Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
En als je er één koopt waar lpg inzit en je wilt er van af. Laat de garage hetbdan regelen bij de rdw na de uitbouw. Je zal niet de eerste zijn die met een hoop onderdelen achterblijft waar het kenteken van ingenomen is na lpg uitbouw keuring. Dat risico kun je beter bij de verkopende garage leggen.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:16
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Dat is een hele verstandige tip, Jan. Voorkomt heel veel teleurstelling, woede en onmacht



Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Dank u allen.
Daar was ik al bang voor, bovenstaande tips besparen mij 4 uur in de auto zitten.
Dan vrees ik dat er op dit moment binnen de landsgrenzen niets te koop staat (wat aansluit bij mijn wensen en binnen mijn budget valt).
Ik heb in Engeland wel wat zien staan wat mijn aandacht heeft getrokken, ga ik daar maar eens verder induiken.
Daar was ik al bang voor, bovenstaande tips besparen mij 4 uur in de auto zitten.
Dan vrees ik dat er op dit moment binnen de landsgrenzen niets te koop staat (wat aansluit bij mijn wensen en binnen mijn budget valt).
Ik heb in Engeland wel wat zien staan wat mijn aandacht heeft getrokken, ga ik daar maar eens verder induiken.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
In Engeland heb ik wat leuks zien staan, een 110 uit 12-1983 met V8.
Nu heeft de verkoper redelijk wat foto's gestuurd.
Body zit er wel netjes uit maar de onderkant kan ik lastig beoordelen.
Zou iemand van hier eens met mij mee willen kijken naar de foto's?
Nu heeft de verkoper redelijk wat foto's gestuurd.
Body zit er wel netjes uit maar de onderkant kan ik lastig beoordelen.
Zou iemand van hier eens met mij mee willen kijken naar de foto's?
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Zet ze op de site dan kunnen we allemaal meekijken
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Per mail kan ik ze op hoge resolutie aanbieden, hierbij de foto's;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
deel 2:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Deel 3
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Deel 4
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Deel 5
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Ook voor die engelse wagen geld. Klopt hij? Je zal ook weer niet de eerste zijn welke bij de rdw het oordeel samengestelde wagen krijgt. En je misschien geen kenteken krijgt en eindigt met een hoop onderdelen in de vorm van een 110.
Succes met je overweging,
Groet Jan
Succes met je overweging,
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Dat is inderdaad wel een van de vragen die ik gesteld heb. De motor en versnellingsbak zijn namelijk niet origineel.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Zoek en google even op/ over dit onderwerp en is al heul veul over geprikt. Je moet in elk geval een kloppend V5 hebben, als ik het goed heb, hier staat dan het andere motor type op. Voor de rest moet ik het antwoord schuldig blijven.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Ik bedoelde dat ik de vraag aan de verkoper heb gesteld of de gewisselde delen zijn bijgewerkt op de papieren.
Met de import uit Engeland ben ik wel bekend, eerder heb ik al eens een Lotus Elise gekocht in het VK.
Kan iemand nog wat zeggen van het onderstel aan de hand van de foto's?
Met de import uit Engeland ben ik wel bekend, eerder heb ik al eens een Lotus Elise gekocht in het VK.
Kan iemand nog wat zeggen van het onderstel aan de hand van de foto's?
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Lastig om iets van het chassis te zeggen, vind ik. Hij ziet er best roestig uit. Als hoeft het niet door geroest te zijn. Achterbalk is een deel wat het zwakst is vwbt door roesten bestreft. Je zou daar nog wat foto's van kunnen vragen. Voor de rest zal je de verkoper op zijn woord moeten geloven. Persoonlijk zou ik geen koop doen zonder het van te voren gezien te hebben. Áls je tot koop over gaat zal je dat wel vrij rap aan moeten pakken om het te conserveren.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
is misschien een beetje offtopic, maar wat is een goede site om te zoeken in de UK.
Als ik google dan krijg ik er zoveel, is daar ook een soort marktplaats/speurders
of een "zuster" forum?
Als ik google dan krijg ik er zoveel, is daar ook een soort marktplaats/speurders
of een "zuster" forum?
Re: Zoektocht naar een 90 of 110 V8 (overgangsregeling)
Je hebt in Engeland Gumtree of gewoon Ebay. Daar komen nogal wat Defenders voorbij.
Gr Hugo
Gr Hugo