Ik ben de kinderziektes aan het halen uit mijn ombouw van een 2,5TD naar een 300TDi in mijn 90 uit 1988.
Nou bleek vorige week dat mijn krukaspoulie niet goed gemonteerd was, en dat heeft binnen een korte tijd de snaar doen slijten.
Dus dat heb ik vorige week verholpen en gelijk een nieuwe spanrol aangebracht.
Het geheel liep weer als een zonnetje.
Een dag later reed ik een stukje en hoorde ik weer een piepend aanlopend geluid.
Het veranderde bij het ontkoppelen en wasin het begin niet zo luid.
Maar in de loop van de week werd het geluid harder en heb ik gecontateerd dat het mijn druklager moest zijn, dat is ook het enige wat ik natuurlijk niet vervangen heb bij de ombouw, omdat de koppeling gewoon goed was.
Nu moet ik het druklager wel gaan vervangen, maar nu de hamvraag:
Wat is makkelijker, het blok uit de auto of de versnellingsbak er onder vandaan om het Druklager te vervangen.
Wie heeft ervaring.
Eigenlijk wil ik het blok er niet uithalen, ik ben veel te blij dat het er eindelijk goed inzit.
Blok of versnellingsbak eruit???
Blok of versnellingsbak eruit???
Rangerover classic 1989 3,5 efi
Rangerover L322 2005 4,2 supercharged
90 1988 300TDi
Serie II 1959
101 FC 1977 3,5 V8
Dagelijkse auto Discovery SDV6 3.0 2015
Rover P6 V8 1970
Daimler souvereign 6 cil 4,2 lt
Alfa Giullia 1967 2.0 lt
Rangerover L322 2005 4,2 supercharged
90 1988 300TDi
Serie II 1959
101 FC 1977 3,5 V8
Dagelijkse auto Discovery SDV6 3.0 2015
Rover P6 V8 1970
Daimler souvereign 6 cil 4,2 lt
Alfa Giullia 1967 2.0 lt
Re: Blok of versnellingsbak eruit???
Stoelen eruit, seatbase en vloerplaten demonteren en met een motortakel door de deuropening of op de krik bak naar achteren. Net een meccano doos.
Sleutel ze!
Sleutel ze!