Nu ik de laatste 10 jaar eigenlijk alleen maar schroefgeveerde Land Rovers heb gehad, heeft Weekers me doen uitwijken naar een Serie III 88 benzine uit 1976. In eerste instantie wilde ik een schroefgeveerd chassis bestellen en mijn 90 300Tdi op offeren. Maar omdat de Land Rover in zo'n originele staat is, is dat eigenlijk zonde. Er moet nog wel een hoop gebeuren om hem weer op kenteken te krijgen met een keurige APK.
Zoals het verhaal begin...
Zo stond de 88 in een oude schuur in België. Sinds 1996 niet meer gekeurd, enkel op eigen terrein gereden.
Ritje Antwerpen/Nunspeet.
Banden met droogte scheuren vervangen voor een 6 SAT lookalikes. Set nette velgen had ik nog ergens liggen.
Nog geen week later scheurde de sof-top door een klomp ijs, en was mijn eerste uitgave een feit.
Nieuwe soft-top.
Op voor een kentekenbewijs bij de RDW in Zwolle.

In eerste instantie staat alles verkeerd op de kenteken card, na een paar telefoontjes en wat mailverkeer met de keurmeester wordt de card vervangen door een nieuwe met de juiste gegevens. Het is een 7 persoons histories kenteken met 3,5 ton trekgewicht

Daarna weg gebracht voor een APK.

Veren waren zwaar verroest en afkeur en worden vervangen door paraboolveren.

Na een paar uurtjes staat de auto een stuk hoger.

Na een lijst van 100 kleine dingetjes heeft de 88 een APK !

Het eerste ritje gaat nog niet vanzelf. Sturen en remmen gaat prima, maar er zit geen gang in. Eigenlijk rijd hij alleen maar op de choke. De 88 is dan motorische ook nog niet nagekeken.

Eerst maar eens de carburateur uit elkaar.

En nog een elektronische ontsteking.

Dan komt tijdens het afstellen van de ontsteking de looplamp tussen de ventilator en de radiateur...
Dat wordt dus een nieuwe


En zo staat de auto er nu bij
Ik zal deze topic gebruiken voor de vorderingen die ik maak. Vragen!? Stel ze gerust