Probleem 200 TDI
Probleem 200 TDI
Hallo iedereen,
Ik heb een langslepende kwestei mbt een LR110 met 220 TDI motor. Wie geeft mij raad.
Allereerst ben ik vanwege tijdgebrek niet in staat geweest alle onderhoud van de LR zelf te doen dus toen vorig jaar een grote onderhoudsbeurt nodig was voordat we op vakantie gingen heb ik een garage opgezocht die gespecialiseerd was in range rovers maar ook wel verstand had van defenders.
de auto gebracht met ook de mededeling dat de distributieriem vervangen moest worden. Toen begon de ellende: ik kreeg de auto terug en hij was niet vooruit te branden, ik terug. Volgens zeggen was het de brandstfpomp die dat veroorzaakte want hij had veel teveel roetvorming dus dat was teruggdraaid. Brandstofpomp eraf en afgesteld en een veer vervangen dus de roetvorming moest hiermee ook opgelost zijn. NIET DUS. De oorzaak moest gezocht worden inm de TURBO volgens nog steeds dezelfde kenner. Alle mogelijkheden de revu laten passeren maar de tijd drong dus de TURBO eraf en laten checken maar ook hier niets aan de hand.
Teneinde raad zelf maar bezig gegaan, ik had ondertussen al vakantie maar kon dus niet weg met zo'n auto vond ik, en de compressie gemeten, alles in orde.
Op vakantie gegaan maar niet boven de 100 km per uur kunnen rijden met meoite, de meeste vrachtauto's haalden ons in natuurlijk als het iets omhoog liep.
De hele winter uit chagrijnigheid en geldgebrek onderhand de auto laten staan maar nu begint het weer te kriebelen.
Wie geeft mij raad??
Het enige wat ik mij nog voor kan stellen is dat de distributieriem er een tandje verschoven opligt.
iemand nog een ander idee?
Hoeveel tijd kost het om dit laatste te kunnen controleren en bestaat daar apparatuur voor om dat zonder al teveel moeite te doen vanaf de buitenkant?
Ben benieuwd naar de reacties want je ziet wel dat dit langzamerhand een behoorlijke frustratie is.
alvast bedankt voor de reacties,
Willem
Ik heb een langslepende kwestei mbt een LR110 met 220 TDI motor. Wie geeft mij raad.
Allereerst ben ik vanwege tijdgebrek niet in staat geweest alle onderhoud van de LR zelf te doen dus toen vorig jaar een grote onderhoudsbeurt nodig was voordat we op vakantie gingen heb ik een garage opgezocht die gespecialiseerd was in range rovers maar ook wel verstand had van defenders.
de auto gebracht met ook de mededeling dat de distributieriem vervangen moest worden. Toen begon de ellende: ik kreeg de auto terug en hij was niet vooruit te branden, ik terug. Volgens zeggen was het de brandstfpomp die dat veroorzaakte want hij had veel teveel roetvorming dus dat was teruggdraaid. Brandstofpomp eraf en afgesteld en een veer vervangen dus de roetvorming moest hiermee ook opgelost zijn. NIET DUS. De oorzaak moest gezocht worden inm de TURBO volgens nog steeds dezelfde kenner. Alle mogelijkheden de revu laten passeren maar de tijd drong dus de TURBO eraf en laten checken maar ook hier niets aan de hand.
Teneinde raad zelf maar bezig gegaan, ik had ondertussen al vakantie maar kon dus niet weg met zo'n auto vond ik, en de compressie gemeten, alles in orde.
Op vakantie gegaan maar niet boven de 100 km per uur kunnen rijden met meoite, de meeste vrachtauto's haalden ons in natuurlijk als het iets omhoog liep.
De hele winter uit chagrijnigheid en geldgebrek onderhand de auto laten staan maar nu begint het weer te kriebelen.
Wie geeft mij raad??
Het enige wat ik mij nog voor kan stellen is dat de distributieriem er een tandje verschoven opligt.
iemand nog een ander idee?
Hoeveel tijd kost het om dit laatste te kunnen controleren en bestaat daar apparatuur voor om dat zonder al teveel moeite te doen vanaf de buitenkant?
Ben benieuwd naar de reacties want je ziet wel dat dit langzamerhand een behoorlijke frustratie is.
alvast bedankt voor de reacties,
Willem
Re: Probleem 200 TDI
Gewoon zelf checken, 10:1 is de timing niet goed. Is een karweitje van nog geen volle dag. Handboek erbij en sleutelen maar. Is niet echt complex.
Re: Probleem 200 TDI
Sorry,
een kleine onzorgvuldigheid in de tekst, het moet uiteraard een 200 TDI motor zijn.
Is er iemand die een technische manual heeft of weet waar ik zoiets kan bemachtigen?
Groeten
willem
een kleine onzorgvuldigheid in de tekst, het moet uiteraard een 200 TDI motor zijn.
Is er iemand die een technische manual heeft of weet waar ik zoiets kan bemachtigen?
Groeten
willem
Re: Probleem 200 TDI
huub,,
Weet jij waar ik een technisch handboek kan vinden?
Groeten,
Wim
Weet jij waar ik een technisch handboek kan vinden?
Groeten,
Wim
Re: Probleem 200 TDI
Hoi Willem,
Waarom ga je niet gewoon naar die garage terug om het daar te laten checken?
Uiteindelijk heb je bij hun deze reparatie uit laten voeren. Je zou met hun kunnen afspreken dat als er een fout in de timing van de nokas door hun is gemaakt dat zij de kosten opzich nemen en als het niet zo zou zijn betaal je zelf. Ik denk dat het de timing wel moet zijn want veel andere oorzaken zijn al gecontroleerd.
Succes, Henk.
Waarom ga je niet gewoon naar die garage terug om het daar te laten checken?
Uiteindelijk heb je bij hun deze reparatie uit laten voeren. Je zou met hun kunnen afspreken dat als er een fout in de timing van de nokas door hun is gemaakt dat zij de kosten opzich nemen en als het niet zo zou zijn betaal je zelf. Ik denk dat het de timing wel moet zijn want veel andere oorzaken zijn al gecontroleerd.
Succes, Henk.
Re: Probleem 200 TDI
er is een Haynes Owners Workshop manual voor Defender diesel, maar ik weet niet zeker of die ook voor 200TDI is.. Mark Jansen in Udenhout bellen. Die heeft alle Haynes voor Landrover. 013-5115080
Bjorn
Bjorn
Re: Probleem 200 TDI
Beste Willem,
Ik heb ook een 200Tdi, Discovery en van mijj mag je het werkplaatshandboek
en de haynes manual lenen cq kopieen krijgen.
Ik heb ook zo het vermoeden dat de riem wat verschoven ligt.
Pas ook een keer gezien bij een PSA diesel, je mag redelijk blij zijn
dat een en ander niet in de soep is gedraaid.
Ik hoor het wel wat ik kan voor je.
Jeroen.
Ik heb ook een 200Tdi, Discovery en van mijj mag je het werkplaatshandboek
en de haynes manual lenen cq kopieen krijgen.
Ik heb ook zo het vermoeden dat de riem wat verschoven ligt.
Pas ook een keer gezien bij een PSA diesel, je mag redelijk blij zijn
dat een en ander niet in de soep is gedraaid.
Ik hoor het wel wat ik kan voor je.
Jeroen.
Re: Probleem 200 TDI
hallo Jeroen,
Harstikke bedankt voor je aanbod , kan ik in ieder geval wat mee. Als je kopietjes voor me kan regelen ben ik je zeer erkentelijk. Kan je me ook aangeven waar je dat boek vadaan hebt?
Alvast bedankt,
Willem
Harstikke bedankt voor je aanbod , kan ik in ieder geval wat mee. Als je kopietjes voor me kan regelen ben ik je zeer erkentelijk. Kan je me ook aangeven waar je dat boek vadaan hebt?
Alvast bedankt,
Willem
Re: Probleem 200 TDI
Willem.
Workshop Manual bij britisch 4x4 en Haynes via 4wd magazine.
Maar je kan via innternet ook een en ader krijgen.
BudgetParts in Gouda heeft ze ook op de plank liggen.
Laat me even weten waar ik een ander nar toe zou kunnen sturen faxen
later deze week.
Jeroen
Workshop Manual bij britisch 4x4 en Haynes via 4wd magazine.
Maar je kan via innternet ook een en ader krijgen.
BudgetParts in Gouda heeft ze ook op de plank liggen.
Laat me even weten waar ik een ander nar toe zou kunnen sturen faxen
later deze week.
Jeroen
Re: Probleem 200 TDI
Hallo Jeroen,
Ik heb ondertussen al gebeld met Mark Jansen en heb een Manual besteld dus de kopien heb ik in principe niet meer nodig maar toch bedankt voor je bereidwilligheid en de moeite.
groeten,
willem
Ik heb ondertussen al gebeld met Mark Jansen en heb een Manual besteld dus de kopien heb ik in principe niet meer nodig maar toch bedankt voor je bereidwilligheid en de moeite.
groeten,
willem
Re: Probleem 200 TDI
hallo Henk,
Zoals je je misschien kan voorstellen heb ik niet echt een goeie verhouding meer met deze specialist, daarnaast wil ik nu zelf aan de slag en het oplossen.
bedankt voor je moeite,
Willem
Zoals je je misschien kan voorstellen heb ik niet echt een goeie verhouding meer met deze specialist, daarnaast wil ik nu zelf aan de slag en het oplossen.
bedankt voor je moeite,
Willem
Re: Probleem 200 TDI
Hoi Willem!
Zo komt die garagehouder er makkelijk meeweg. Jij maakt allerlei nieuwe kosten om zelf de reparatie uit te voeren en hij komt onder zijn verantwoordelijkheden uit!
Maak i.i.g. zijn naam bekend zodat we allemaal weten welk bedrijf dit is en waar we dus niet moeten zijn. Dit zou misschien toch wel wat meer mogen gebeuren want m.n. onder de officiele dealers zit echt een hoop puin en arrogantie en word er m.i. veel te veel geld aan onze ziekte verdient en geen ziekenfonds die daar in bijdraagt. Pure mafia!!
Moest ik ff kwijt, Henk.
Zo komt die garagehouder er makkelijk meeweg. Jij maakt allerlei nieuwe kosten om zelf de reparatie uit te voeren en hij komt onder zijn verantwoordelijkheden uit!
Maak i.i.g. zijn naam bekend zodat we allemaal weten welk bedrijf dit is en waar we dus niet moeten zijn. Dit zou misschien toch wel wat meer mogen gebeuren want m.n. onder de officiele dealers zit echt een hoop puin en arrogantie en word er m.i. veel te veel geld aan onze ziekte verdient en geen ziekenfonds die daar in bijdraagt. Pure mafia!!
Moest ik ff kwijt, Henk.
Re: Probleem 200 TDI
Hallo Henk,
Ik zal er nog eens over nadenken of ik hem toch aanspreek
Bedankt voor je reactie,
Willem
Ik zal er nog eens over nadenken of ik hem toch aanspreek
Bedankt voor je reactie,
Willem
Re: Probleem 200 TDI
Luikje voor brandstofpomp verwijderen.
Motor op tijd zetten. (kan door streepje op vliegwiel op te zoeken via gat aan de onderzijde van de motor.
Staat de motor eenmaal op tijd pak dan een boor 9mm en probeer deze door het gat wat in het aandrijfwiel van de brandstofpomp zit naar binnen te duwen.
Gaat dit niet, dan staat de motor niet op tijd.
(is te controleren in 15 min.)
groeten Tjarko
Motor op tijd zetten. (kan door streepje op vliegwiel op te zoeken via gat aan de onderzijde van de motor.
Staat de motor eenmaal op tijd pak dan een boor 9mm en probeer deze door het gat wat in het aandrijfwiel van de brandstofpomp zit naar binnen te duwen.
Gaat dit niet, dan staat de motor niet op tijd.
(is te controleren in 15 min.)
groeten Tjarko
Re: Probleem 200 TDI
Luikje voor brandstofpomp verwijderen.
Motor op tijd zetten. (kan door streepje op vliegwiel op te zoeken via gat aan de onderzijde van de motor.
Staat de motor eenmaal op tijd pak dan een boor 9mm en probeer deze door het gat wat in het aandrijfwiel van de brandstofpomp zit naar binnen te duwen.
Gaat dit niet, dan staat de motor niet op tijd.
(is te controleren in 15 min.)
groeten Tjarko
Motor op tijd zetten. (kan door streepje op vliegwiel op te zoeken via gat aan de onderzijde van de motor.
Staat de motor eenmaal op tijd pak dan een boor 9mm en probeer deze door het gat wat in het aandrijfwiel van de brandstofpomp zit naar binnen te duwen.
Gaat dit niet, dan staat de motor niet op tijd.
(is te controleren in 15 min.)
groeten Tjarko