Lightweight naar Z-Frankrijk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
dennis

Lightweight naar Z-Frankrijk

Bericht door dennis »

Hallo,

Ik wil mijn Lightweight graag naar Zuid-Frankrijk vervoeren. Heeft iemand dat wel eens gedaan met bijv. een autoslaaptrein/boot ofzo? Of heeft iemand een beter/financieel aantrekkelijker idee?

Dat je er zelf heen kunt rijden begrijp ik ook wel ;-)

Alvast bedankt,

Dennis
Bowy

Re: Lightweight naar Z-Frankrijk

Bericht door Bowy »

Hoi Dennis,

De autoslaaptrein is een optie, dit kost alleen wel behoorlijk wat, voor een retourtje geloof ik rond de 1000 euro.... MIjn ouders hebben dit afgelopen zomer gedaan met hun eend. Je moet er wel rekening mee houden dat je een speciale dichte (duurdere) plaats reserveert (voor cabrio's) omdat anders bij 200 km u je dak een beetje open gaat etc. Verder weet ik niet of de hoogte een probleem is? volgens mij iets van 195 cm voor een cabrio. precieze info heb ik helaas niet, informeer eens bij de ns......

Je kunt hem ook laten transporteren door een transportbedrijf dat toch die kant uit moet.....

Of een student in huren die hem voor je daar heen rijdt tegen een kleine vergoeding (in ieder geval stukken goedkopen dan de autotrein) Ik ken wel zo iemand...

Groet Bowy
Bjorn

Bericht door Bjorn »

ik vang ook wel eens het woordt "eend" op hier. Ik rijd zelf ook in een eend en in een Laro. Zijn er meer mensen met deze kombinatie?

Bjorn
Bowy

Bericht door Bowy »

Ik had een laro toen eend en nu weer een laro.....

Telt dat ook???

Groet Bowy

ps Een eend staat ook op een rot gevoelig chassis???
Bjorn

Bericht door Bjorn »

zeg maar gerust zeeer rotgevoelig! Maar wel in een weekend te vervangen..
Berry Weijers

Bericht door Berry Weijers »

Als je met meerdere wagens gaat is het interessant om de LW op een aanhanger te vervoeren.

Je brandstof verbruik met 1 wagen zal aanzienlijk lager zijn en de kosten voor de tolwegen zijn voor wagen met aanhanger hetzelfde als voor 1 wagen.

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Bas Wit

Re: eend - landrover

Bericht door Bas Wit »

Eerst eend (acadiane) gehad, toen nog 1 en nog 1 maar die hebben nu plaats gemaakt voor de landrover...

Mijn acadiane had tevens uitzonderlijke off-road capaciteiten!

En beide makkelijk onderhoudbaar voor een hobby-ist...

Bas
JRK

Bericht door JRK »

dennis schreef:
>
> Hallo,
>
> Ik wil mijn Lightweight graag naar Zuid-Frankrijk vervoeren.
> Heeft iemand dat wel eens gedaan met bijv. een
> autoslaaptrein/boot ofzo? Of heeft iemand een

Ik heb begrepen dat de NS de exploitatie van de autoslaaptrein heeft beeindigd.

Groeten, Jan R.
Arie

Bericht door Arie »

Wat dach je van een Eend( Charleston), CX 22TRS EN een Laro (SIII 88 '75 swb benz/lpg)?..
Kan het nog gekker?.
(De Laro gebruik ik wel voor woon/werk verkeer!)
Groetjes,
Arie
Bowy

Bericht door Bowy »

Inderdaad heb daar helaas ook ervaring mee opgebouwd...

Moet nu nog aan de bak voor mijn landrover chassis , ik denk in twee weken klaar te zijn.....

Groet Bowy
Bjorn

Bericht door Bjorn »

't is toch een beetje "back to the roots" Maar bij citroens is het dus toch zo dat je er meerdere moet hebben blijkbaar. Kheb dan dus zelf ook, naast een defender V8, een 2cv4, een AK400 en een 78'er special.

Maar vraag jij je dan ook weleens af, als ze wéér eens ALLE 4 kapot zijn, "waarom heb ik in godsnaam niet gewoon een opel astra ofzo?"
Arie

Bericht door Arie »

Je sla precies de spijker op z'n hasses!!.
-.-.-
waarom heb ik in godsnaam niet gewoon een opel astra ofzo?"

-.-.-

Dat woordje GEWOON is het nou net waar alles om draait!.

Grtz,
Arie
SIII 88

Bericht door SIII 88 »

Er gaan regelmatig bergingsbedrijven naar de vakantiegebieden om gestrande auto's van vakantieadressen op te halen. Deze 'bergers' rijden vaak leeg die kant op en kunnen tegen een vergoeding jouw auto juist die kant mee op nemen.

Je zou gewoon 'ns kunnen bellen met de ANWB om te vragen welke bergers voor hun naar Frankrijk rijden. En anders een rondje bellen met wat bergers zoals Collewijn in Groenekan, Herbers in 's Hertogenbosch. Als zij dit niet doen, dan weten zij in ieder geval weer welk bedrijf wel zulke ritten maakt.

Succes en groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Ad

Bericht door Ad »

4 eenden, 1 dyane, 2x LW LaRo, een DS en nu weer een LaRo Stationwagon. Allemaal 'eigenzinnige' types, die Fransen en Engelsen, maar ze hebben allebei 'das gewisse etwas", wat ik dus niet van een Opel Astra kan zeggen.....
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Ik heb ook een citroen als tweede(lees eerste) autootje het is helaas geen eend maar een Xantia wel erg confortabel en erg Frans. Ik dacht da's leuk twee uiterste een van de meest confortabele auto's en een van de minst confortable allebei prima te ondehouden voor de hobbist. En het brandstof verbruik van de citroen staat mij af en toe iets meer aan 1 op 7 a 8 tegen 1 op 16 a 17.

groetjes
Plaats reactie