Ik wil mijn Lightweight graag naar Zuid-Frankrijk vervoeren. Heeft iemand dat wel eens gedaan met bijv. een autoslaaptrein/boot ofzo? Of heeft iemand een beter/financieel aantrekkelijker idee?
Dat je er zelf heen kunt rijden begrijp ik ook wel
De autoslaaptrein is een optie, dit kost alleen wel behoorlijk wat, voor een retourtje geloof ik rond de 1000 euro.... MIjn ouders hebben dit afgelopen zomer gedaan met hun eend. Je moet er wel rekening mee houden dat je een speciale dichte (duurdere) plaats reserveert (voor cabrio's) omdat anders bij 200 km u je dak een beetje open gaat etc. Verder weet ik niet of de hoogte een probleem is? volgens mij iets van 195 cm voor een cabrio. precieze info heb ik helaas niet, informeer eens bij de ns......
Je kunt hem ook laten transporteren door een transportbedrijf dat toch die kant uit moet.....
Of een student in huren die hem voor je daar heen rijdt tegen een kleine vergoeding (in ieder geval stukken goedkopen dan de autotrein) Ik ken wel zo iemand...
dennis schreef:
>
> Hallo,
>
> Ik wil mijn Lightweight graag naar Zuid-Frankrijk vervoeren.
> Heeft iemand dat wel eens gedaan met bijv. een
> autoslaaptrein/boot ofzo? Of heeft iemand een
Ik heb begrepen dat de NS de exploitatie van de autoslaaptrein heeft beeindigd.
Wat dach je van een Eend( Charleston), CX 22TRS EN een Laro (SIII 88 '75 swb benz/lpg)?..
Kan het nog gekker?.
(De Laro gebruik ik wel voor woon/werk verkeer!)
Groetjes,
Arie
't is toch een beetje "back to the roots" Maar bij citroens is het dus toch zo dat je er meerdere moet hebben blijkbaar. Kheb dan dus zelf ook, naast een defender V8, een 2cv4, een AK400 en een 78'er special.
Er gaan regelmatig bergingsbedrijven naar de vakantiegebieden om gestrande auto's van vakantieadressen op te halen. Deze 'bergers' rijden vaak leeg die kant op en kunnen tegen een vergoeding jouw auto juist die kant mee op nemen.
Je zou gewoon 'ns kunnen bellen met de ANWB om te vragen welke bergers voor hun naar Frankrijk rijden. En anders een rondje bellen met wat bergers zoals Collewijn in Groenekan, Herbers in 's Hertogenbosch. Als zij dit niet doen, dan weten zij in ieder geval weer welk bedrijf wel zulke ritten maakt.
Succes en groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
4 eenden, 1 dyane, 2x LW LaRo, een DS en nu weer een LaRo Stationwagon. Allemaal 'eigenzinnige' types, die Fransen en Engelsen, maar ze hebben allebei 'das gewisse etwas", wat ik dus niet van een Opel Astra kan zeggen.....
Ik heb ook een citroen als tweede(lees eerste) autootje het is helaas geen eend maar een Xantia wel erg confortabel en erg Frans. Ik dacht da's leuk twee uiterste een van de meest confortabele auto's en een van de minst confortable allebei prima te ondehouden voor de hobbist. En het brandstof verbruik van de citroen staat mij af en toe iets meer aan 1 op 7 a 8 tegen 1 op 16 a 17.