110 op grijs kenteken
110 op grijs kenteken
hallo is er iemand die ervaring heeft met het om bouwen van een 110 naar een grijs kenteken .
ik heb namelijk gehoord dat je een 110 met een laag schot mag ombouwen naar een hoog [dicht]schot en dan weer je achter bank er in mag zetten .
klopt dit?
ik heb namelijk gehoord dat je een 110 met een laag schot mag ombouwen naar een hoog [dicht]schot en dan weer je achter bank er in mag zetten .
klopt dit?
Re: 110 op grijs kenteken
Nee klopt niet, want daar heb je geen ruimte voor.
Enkele regels zijn.
Laag tussenschot (30 cm) en dakverhoging (dak moet 25 cm hoger zijn dan bovenkant deur.
Je kan je bestaande tussenschot handhaven, maar je mag hem naar achter verplaatsen, (tot 1.30 cm vanaf bovenkant stuur) Maar dan nog heb je niet genoeg plaats voor een tweede rij.
Dicht tussenschot. Mag ook iets naar achter verplaats worden (1.30) en dan hoef je geen dakverhoging te maken.
Er is ook nog een andere verdeling, Die gaat over de verdeling van de laadruimte.
Minimale lengte laadruimte moet (weetiknietzeker) 1,25 zijn, en minimaal 40 % voor de wielen. Maar of je tussenschot dan verder dan 1.30 vanaf je stuur komt weet ik niet.
Is misschien wel het rekenen waard,
(ik heb ze nog nooit zien rondrijden.)
Waarschijnlijk moet je op zoek naar een 130. Deze kan met een aangepaste laadbak wel op grijs kenteken.
Groetjes Anton
Enkele regels zijn.
Laag tussenschot (30 cm) en dakverhoging (dak moet 25 cm hoger zijn dan bovenkant deur.
Je kan je bestaande tussenschot handhaven, maar je mag hem naar achter verplaatsen, (tot 1.30 cm vanaf bovenkant stuur) Maar dan nog heb je niet genoeg plaats voor een tweede rij.
Dicht tussenschot. Mag ook iets naar achter verplaats worden (1.30) en dan hoef je geen dakverhoging te maken.
Er is ook nog een andere verdeling, Die gaat over de verdeling van de laadruimte.
Minimale lengte laadruimte moet (weetiknietzeker) 1,25 zijn, en minimaal 40 % voor de wielen. Maar of je tussenschot dan verder dan 1.30 vanaf je stuur komt weet ik niet.
Is misschien wel het rekenen waard,
(ik heb ze nog nooit zien rondrijden.)
Waarschijnlijk moet je op zoek naar een 130. Deze kan met een aangepaste laadbak wel op grijs kenteken.
Groetjes Anton
Re: 110 op grijs kenteken
Aansluitend :
Dak dient over de gehele breedte verhoogd te zijn, het gat mag kleiner (50x70 ofzo)
Zelf had ik een Duitse Defender met aan beide zijden 2 raampjes achter, de voorste van die 2 hoefde, door het lage schot goed uit te meten, maar half geblindeerd.
Ik had het lage schot ong. 35 cm achter het bestaande schot, met een plank erop was het een handige bergplaats.
In het Oosten van het land weet ik wel een plaatwerkbedrijf , die de onderdelen heeft en de regels precies weet.
Pas trouwens vreselijk op met 130"s die voor het buitenland bestemd waren. Die geschikt maken voor Nederlands grijs kenteken is niet eenvoudig.
Jurjen
Dak dient over de gehele breedte verhoogd te zijn, het gat mag kleiner (50x70 ofzo)
Zelf had ik een Duitse Defender met aan beide zijden 2 raampjes achter, de voorste van die 2 hoefde, door het lage schot goed uit te meten, maar half geblindeerd.
Ik had het lage schot ong. 35 cm achter het bestaande schot, met een plank erop was het een handige bergplaats.
In het Oosten van het land weet ik wel een plaatwerkbedrijf , die de onderdelen heeft en de regels precies weet.
Pas trouwens vreselijk op met 130"s die voor het buitenland bestemd waren. Die geschikt maken voor Nederlands grijs kenteken is niet eenvoudig.
Jurjen
Re: 110 op grijs kenteken
J.B. schreef: Die geschikt maken voor Nederlands grijs kenteken is niet eenvoudig.
Ik heb laatst een gezien die voor 300 euro grijs gemaakt was, Door uit de voorkant van de bak het plaat ijzer te verwijderen werd een 7 cm aan ruimte gewonnen, door die zelfde ruimte aan de binnekant van de achterklep er bij te maken (klep wordt dikker aan de binnenkant) is de verdeling in percenten 40/60% en de totale lengte klopten weer voor grijs.
Al die 130 bij special device of die uit Koenrade komen zijn eigenlijk dure alternatieven.
Anton
Ik heb laatst een gezien die voor 300 euro grijs gemaakt was, Door uit de voorkant van de bak het plaat ijzer te verwijderen werd een 7 cm aan ruimte gewonnen, door die zelfde ruimte aan de binnekant van de achterklep er bij te maken (klep wordt dikker aan de binnenkant) is de verdeling in percenten 40/60% en de totale lengte klopten weer voor grijs.
Al die 130 bij special device of die uit Koenrade komen zijn eigenlijk dure alternatieven.
Anton
Re: 110 op grijs kenteken
De vraag is of dit klopt. Zelfs als de RDW keuurmeester de wagen goedkeurt voor grijs, moet je aan de wet voldoen. Wordt je gecontroleerd door de collega van meneer RDW en die vindt dat het niet kan, dan heb je een probleem.
Voor zover ik weet, passen die bedrijven die dit veel deden de oplossing die jij beschrijft niet toe op het moment.
Wat wel kan is het chasis verlengen, maar......
Jurjen
Voor zover ik weet, passen die bedrijven die dit veel deden de oplossing die jij beschrijft niet toe op het moment.
Wat wel kan is het chasis verlengen, maar......
Jurjen
Re: 110 op grijs kenteken
kortom het word dus een moeilijk (duur) verhaal de beste optie is dus een 130 die voor de nederlandse markt is omgebouwt of een 130 laten om bouwen ?
bedankt voor jullie hulp!
bedankt voor jullie hulp!
Re: 110 op grijs kenteken
Een 110 ombouwen naar dubble cabine en tegelijkertijd grijs kenteken is niet mogelijk de wagen is gewoonweg te kort om aan alle maten te voldoen.