Nieuw dieptepunt.....
Nieuw dieptepunt.....
Beste mensen
Even omdat ik het toch eventjes kwijt moet...
Ik had een kapotte motor, (zoals misschien wel bekend) met het monteren pastte hij niet lekker waardoor er een stuk van de kraag van mijn bak afbrak, ik heb toen geprobeerd een nieuwe kraag te monteren dit niet geheel tot succes, omdat de lay-as er toen uitviel samen met een naaldlager achter uit de bak. Ik een nieuwe bak op de kop getikt. Ik mijn motor erin gezet en wou toen mijn bak gaan verwisselen. Tot zover zat het dus een beetje boel tegen!
Ik krikte mijn auto op onder de crossmember met het verwisselen van de bak, ineens zie ik mijn voor en achter bumper zakken en mijn deuren aan de bovenkant open gaan...... Ik laat de krik zakken en mijn chassis blijft keurig onder een hoek staan. Een nader onderzoek leert dat de crossmember is losgescheurd het chassis in ieder geval op twee plaatsen is geknikt.
Voorlopig dus even geen terrein rijden voor mij. Wel een mooie gelegenheid om mijn remleidingen aan te vernieuwen.....
Beetje boel balen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vrees dat ik op zoek moet naar een nieuw chassis, iemand ervaringen die hij graag wil delen?
Nieuw, tweedehands chassis, hoeveel werk, tijd , begroting, etc, etc!
Graag hoor ik het van jullie!
Groet Bowy
Ps sommige mensen op dit forum beweerden dat ik veel pech had, nou ik vondt dat tot vanavond nog wel meevallen, maar zie het nu even echt niet meer zitten!!!
Even omdat ik het toch eventjes kwijt moet...
Ik had een kapotte motor, (zoals misschien wel bekend) met het monteren pastte hij niet lekker waardoor er een stuk van de kraag van mijn bak afbrak, ik heb toen geprobeerd een nieuwe kraag te monteren dit niet geheel tot succes, omdat de lay-as er toen uitviel samen met een naaldlager achter uit de bak. Ik een nieuwe bak op de kop getikt. Ik mijn motor erin gezet en wou toen mijn bak gaan verwisselen. Tot zover zat het dus een beetje boel tegen!
Ik krikte mijn auto op onder de crossmember met het verwisselen van de bak, ineens zie ik mijn voor en achter bumper zakken en mijn deuren aan de bovenkant open gaan...... Ik laat de krik zakken en mijn chassis blijft keurig onder een hoek staan. Een nader onderzoek leert dat de crossmember is losgescheurd het chassis in ieder geval op twee plaatsen is geknikt.
Voorlopig dus even geen terrein rijden voor mij. Wel een mooie gelegenheid om mijn remleidingen aan te vernieuwen.....
Beetje boel balen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vrees dat ik op zoek moet naar een nieuw chassis, iemand ervaringen die hij graag wil delen?
Nieuw, tweedehands chassis, hoeveel werk, tijd , begroting, etc, etc!
Graag hoor ik het van jullie!
Groet Bowy
Ps sommige mensen op dit forum beweerden dat ik veel pech had, nou ik vondt dat tot vanavond nog wel meevallen, maar zie het nu even echt niet meer zitten!!!
Re: Nieuw dieptepunt.....
Bowy,
zij die meelezen, leven mee.
Laat de moed niet zakken !
Zoek en vind een nieuw chassis,
en je hebt daadwerkelijk je geheel vernieuwde auto.
Sterkte, en houdt ons op de hoogte !
zij die meelezen, leven mee.
Laat de moed niet zakken !
Zoek en vind een nieuw chassis,
en je hebt daadwerkelijk je geheel vernieuwde auto.
Sterkte, en houdt ons op de hoogte !
Re: Nieuw dieptepunt.....
Hoi Bowy,
"k heb je nog niet ontmoet of gezien, maar ik zal morgenavond eens bij de kerstboom eens een groot glas schippersbitter op je gezondheid drinken en
op je dieptepunt.
Je moet maar zo denken: rotter kan je het nieuwe jaar bijna niet ingaan, het kan
alleen maar beter worden !.
Sterkte met je verdriet,
Arie
88swb'75
"k heb je nog niet ontmoet of gezien, maar ik zal morgenavond eens bij de kerstboom eens een groot glas schippersbitter op je gezondheid drinken en
op je dieptepunt.
Je moet maar zo denken: rotter kan je het nieuwe jaar bijna niet ingaan, het kan
alleen maar beter worden !.
Sterkte met je verdriet,
Arie
88swb'75
Re: Nieuw dieptepunt.....
Ja Bowy had je maar reel usa steel (haha).
Nou ik kom je een dezer weken zeker ff een weekendje helpen klussen. En ik roep mensen die dit lezen op om deze zielige jongenman een goedkoop chassis aan te leveren.
Tot snel Bowy en hou je haaks.
Yvo
Chevy rules!
Nou ik kom je een dezer weken zeker ff een weekendje helpen klussen. En ik roep mensen die dit lezen op om deze zielige jongenman een goedkoop chassis aan te leveren.
Tot snel Bowy en hou je haaks.
Yvo
Chevy rules!
Re: Nieuw dieptepunt.....
Jeetje wat sneu zeg
je hebt echt pech ermee. Ik wens je veel sterkte toe.
Onderstaande advertentie kwam ik tegen, is alweer wat oud en misschien is die al weg maar wilde em toch even met je delen.. Maar het chassis is zeker mooi, ben toen wezen kijken, misschien is het wat voor je?
Kaal Chassis, Xmember en outriggers vernieuwd, goed in de verf, stuurdemper. Chassis verkeer in uitstekende staat Prijs 450 euro
Het chassis van de auto is nu rollend met gereviseerde assen. Degene die het geheel koopt, krijgt het rollende chassis compleet met assen, remleidingen etc.
Voor meer informatie: Adriaan 06 - 22 39 88 94 a.schmal@berckenwouden.nl

Onderstaande advertentie kwam ik tegen, is alweer wat oud en misschien is die al weg maar wilde em toch even met je delen.. Maar het chassis is zeker mooi, ben toen wezen kijken, misschien is het wat voor je?
Kaal Chassis, Xmember en outriggers vernieuwd, goed in de verf, stuurdemper. Chassis verkeer in uitstekende staat Prijs 450 euro
Het chassis van de auto is nu rollend met gereviseerde assen. Degene die het geheel koopt, krijgt het rollende chassis compleet met assen, remleidingen etc.
Voor meer informatie: Adriaan 06 - 22 39 88 94 a.schmal@berckenwouden.nl
Re: Nieuw dieptepunt.....
Bowy,
Veel meer pech dan nu kan je inderdaad niet meer hebben..... ik was vorige week nog bij Elephant Offroad Equipment in Easterein (bij bolsward, 0515-331250), hij had daar wel een stuk of 3 complete chassis bij de muur op staan, zo te zien in uitstekende staat! misschien is dat wat voor je....
Succes,
en euh, waar de weg (en de Chevy) stopt, BEGINT de LANDROVER
Veel meer pech dan nu kan je inderdaad niet meer hebben..... ik was vorige week nog bij Elephant Offroad Equipment in Easterein (bij bolsward, 0515-331250), hij had daar wel een stuk of 3 complete chassis bij de muur op staan, zo te zien in uitstekende staat! misschien is dat wat voor je....
Succes,
en euh, waar de weg (en de Chevy) stopt, BEGINT de LANDROVER
Re: Nieuw dieptepunt.....
Bowy,
Inderdaad,veel meer pech kun je niet hebben.
Ik moet mijn motor ook nog vervangen,en ik hoop dat al die ellende mij bespaart blijft.
Durk heeft gelijk , Elephant heeft inderdaad een stuk of 4 chassis staan,en die zien er goed uit.
Mijn 88 serie III staat er op het moment ook,in afwachting van een gerev. motor.
Dus troost je , je bent niet de enige bent die niet kan rijden.
groeten, veel succes en rijplezier in 2003,
Jan.
Inderdaad,veel meer pech kun je niet hebben.
Ik moet mijn motor ook nog vervangen,en ik hoop dat al die ellende mij bespaart blijft.
Durk heeft gelijk , Elephant heeft inderdaad een stuk of 4 chassis staan,en die zien er goed uit.
Mijn 88 serie III staat er op het moment ook,in afwachting van een gerev. motor.
Dus troost je , je bent niet de enige bent die niet kan rijden.
groeten, veel succes en rijplezier in 2003,
Jan.
Re: Nieuw dieptepunt.....
HE Jan, dan heb ik jouw series III inderdaad even aan de buitenkant bekeken, mijn series II heeft dezelfde kleur! je hebt er wel een leuk aggresief type band onder....dat wil wel wat offroad rijden zeker....
Re: Nieuw dieptepunt.....
Hoi Bowy,
Wat verschrikkelijk erg voor je! Ik hoop dat het in het nieuwe jaar een beetje mee wil zitten. Maar vergeet niet: " De aanhouder wint! Laat je er niet onder krijgen! "
Hartelijke kerstgroet,
Sue
Wat verschrikkelijk erg voor je! Ik hoop dat het in het nieuwe jaar een beetje mee wil zitten. Maar vergeet niet: " De aanhouder wint! Laat je er niet onder krijgen! "
Hartelijke kerstgroet,
Sue
Re: Nieuw dieptepunt.....
Durk,
Ja,die banden willen zeker wel ,ze zaten er trouwens al onder toen ik hem kocht.
alleen ze maken op de weg nogal lawaai.
Ja,die banden willen zeker wel ,ze zaten er trouwens al onder toen ik hem kocht.
alleen ze maken op de weg nogal lawaai.
Re: Nieuw dieptepunt.....
En dan ben ik wel weer geinteresseerd in de vooras met differentieel. Dan ik van mijn 4x2 eindelijk een echte Land Rover maken. Scheelt jou weer een beetje in de kosten.
Veel succes en is het eigenlijk geen prettig idee dat er nu een aantal vrije dagen aankomen om te sleutelen. Hele fijne feestdagen toegewenst (aan iedereen uiteraard!!!).
Marco
LR 88 SIII 2¼B '71
laro1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('db33f20b67ed1b92ceeeebef136ef621', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fhome.wxs.nl%2F%7Emarcodam%2Flaro1.jpg', 'http://home.wxs.nl/~marcodam/laro1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fhome.wxs.nl%2F%7Emarcodam%2Flaro1.jpg', '', 6048272, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Veel succes en is het eigenlijk geen prettig idee dat er nu een aantal vrije dagen aankomen om te sleutelen. Hele fijne feestdagen toegewenst (aan iedereen uiteraard!!!).
Marco
LR 88 SIII 2¼B '71
laro1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('db33f20b67ed1b92ceeeebef136ef621', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fhome.wxs.nl%2F%7Emarcodam%2Flaro1.jpg', 'http://home.wxs.nl/~marcodam/laro1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fhome.wxs.nl%2F%7Emarcodam%2Flaro1.jpg', '', 6048272, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Nieuw dieptepunt.....
Mijn medeleven en veel succes.
Groningen is een beetje verweg om te komen helpen
clem.
Groningen is een beetje verweg om te komen helpen
clem.
Re: Nieuw dieptepunt.....
Bowy,
Ik lees het Landrover prikbord regelmatig om weer eens een bevestiging te krijgen dat het goed is dat ik geen landrover maar een land.... cruiser heb gekocht. Man man man, wat een ellende allemaal op deze pagina. Het gaat alleen maar over rare geluiden hier en vreemde dingen daar, lekkage zus, verotte bak daar. En maar volhouden dat Landrover zo geweldig is !! Het enige wat LR voor heeft is de uitstraling. Het is zonder meer de mooiste en meest tot de verbeelding sprekende 4x4 maar mij hebben ze geleerd; van een mooie tafel kan je niet eten !! Ik ga voor kwaliteit.
Sterkte toegewenst maar mischien moet je het toch over een andere boeg gooien.
Noel
bowy schreef:
>
> Beste mensen
>
> Even omdat ik het toch eventjes kwijt moet...
> Ik had een kapotte motor, (zoals misschien wel bekend) met
> het monteren pastte hij niet lekker waardoor er een stuk van
> de kraag van mijn bak afbrak, ik heb toen geprobeerd een
> nieuwe kraag te monteren dit niet geheel tot succes, omdat de
> lay-as er toen uitviel samen met een naaldlager achter uit de
> bak. Ik een nieuwe bak op de kop getikt. Ik mijn motor erin
> gezet en wou toen mijn bak gaan verwisselen. Tot zover zat
> het dus een beetje boel tegen!
> Ik krikte mijn auto op onder de crossmember met het
> verwisselen van de bak, ineens zie ik mijn voor en achter
> bumper zakken en mijn deuren aan de bovenkant open gaan......
> Ik laat de krik zakken en mijn chassis blijft keurig onder
> een hoek staan. Een nader onderzoek leert dat de crossmember
> is losgescheurd het chassis in ieder geval op twee plaatsen
> is geknikt.
>
> Voorlopig dus even geen terrein rijden voor mij. Wel een
> mooie gelegenheid om mijn remleidingen aan te vernieuwen.....
>
> Beetje boel balen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Ik vrees dat ik op zoek moet naar een nieuw chassis, iemand
> ervaringen die hij graag wil delen?
>
> Nieuw, tweedehands chassis, hoeveel werk, tijd , begroting,
> etc, etc!
>
> Graag hoor ik het van jullie!
>
> Groet Bowy
>
> Ps sommige mensen op dit forum beweerden dat ik veel pech
> had, nou ik vondt dat tot vanavond nog wel meevallen, maar
> zie het nu even echt niet meer zitten!!!
Ik lees het Landrover prikbord regelmatig om weer eens een bevestiging te krijgen dat het goed is dat ik geen landrover maar een land.... cruiser heb gekocht. Man man man, wat een ellende allemaal op deze pagina. Het gaat alleen maar over rare geluiden hier en vreemde dingen daar, lekkage zus, verotte bak daar. En maar volhouden dat Landrover zo geweldig is !! Het enige wat LR voor heeft is de uitstraling. Het is zonder meer de mooiste en meest tot de verbeelding sprekende 4x4 maar mij hebben ze geleerd; van een mooie tafel kan je niet eten !! Ik ga voor kwaliteit.
Sterkte toegewenst maar mischien moet je het toch over een andere boeg gooien.
Noel
bowy schreef:
>
> Beste mensen
>
> Even omdat ik het toch eventjes kwijt moet...
> Ik had een kapotte motor, (zoals misschien wel bekend) met
> het monteren pastte hij niet lekker waardoor er een stuk van
> de kraag van mijn bak afbrak, ik heb toen geprobeerd een
> nieuwe kraag te monteren dit niet geheel tot succes, omdat de
> lay-as er toen uitviel samen met een naaldlager achter uit de
> bak. Ik een nieuwe bak op de kop getikt. Ik mijn motor erin
> gezet en wou toen mijn bak gaan verwisselen. Tot zover zat
> het dus een beetje boel tegen!
> Ik krikte mijn auto op onder de crossmember met het
> verwisselen van de bak, ineens zie ik mijn voor en achter
> bumper zakken en mijn deuren aan de bovenkant open gaan......
> Ik laat de krik zakken en mijn chassis blijft keurig onder
> een hoek staan. Een nader onderzoek leert dat de crossmember
> is losgescheurd het chassis in ieder geval op twee plaatsen
> is geknikt.
>
> Voorlopig dus even geen terrein rijden voor mij. Wel een
> mooie gelegenheid om mijn remleidingen aan te vernieuwen.....
>
> Beetje boel balen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Ik vrees dat ik op zoek moet naar een nieuw chassis, iemand
> ervaringen die hij graag wil delen?
>
> Nieuw, tweedehands chassis, hoeveel werk, tijd , begroting,
> etc, etc!
>
> Graag hoor ik het van jullie!
>
> Groet Bowy
>
> Ps sommige mensen op dit forum beweerden dat ik veel pech
> had, nou ik vondt dat tot vanavond nog wel meevallen, maar
> zie het nu even echt niet meer zitten!!!
Re: Nieuw dieptepunt.....
Ja dat mag dan wel wezen maar ik geen zin om leeg te lopen op een Landcruiser, (duur in onderhoud) en Landrover is een gevoel dat zit in je en dat zie ik rijders van een Japanner of een USA 4x4 niet hebben. Het zijn net Harleys je moet er wel wat voor doen om er in de kunnen rijden.
Re: Nieuw dieptepunt.....
tja, harley......
het enige vergelijk is dat je met een harly NOG vaker stil komt te staan om wat voor wazige reden dan ook ....met die dingen vergeleken is een landrover super betrouwbaar
Bowy, is het niet verstandiger om een andere auto aan te schaffen? schijnbaar is de jouwe een maandagochtend model of heeft een wat onvoorzichtig baasje voor jou gehad? ik bedoel, wat gaat er kapot als je je nieuwe chassis eronder hebt zitten? als je chassis knikt wat gebeurt er dan met je carrosserie? assen? stuurinrichting? ik wil niet vervelend doen maar die krachten moeten ergens naar toe, dus voordat je je nieuwe chassis gaat monteren controleer dan HEEL goed de
delen die je gaat overzetten en bedenk dat alles wat niet voor de volle 100 % recht of ok is vervangen moet worden met alle kosten van dien , anders is dat het recept voor nog meer trieste vervolgverhalen hier......
veel succes ermee
Jan
het enige vergelijk is dat je met een harly NOG vaker stil komt te staan om wat voor wazige reden dan ook ....met die dingen vergeleken is een landrover super betrouwbaar

Bowy, is het niet verstandiger om een andere auto aan te schaffen? schijnbaar is de jouwe een maandagochtend model of heeft een wat onvoorzichtig baasje voor jou gehad? ik bedoel, wat gaat er kapot als je je nieuwe chassis eronder hebt zitten? als je chassis knikt wat gebeurt er dan met je carrosserie? assen? stuurinrichting? ik wil niet vervelend doen maar die krachten moeten ergens naar toe, dus voordat je je nieuwe chassis gaat monteren controleer dan HEEL goed de
delen die je gaat overzetten en bedenk dat alles wat niet voor de volle 100 % recht of ok is vervangen moet worden met alle kosten van dien , anders is dat het recept voor nog meer trieste vervolgverhalen hier......
veel succes ermee
Jan
Re: Nieuw dieptepunt.....
Dag jongen,
Veel woorden heb ik er niet voor....... triest, super triest. Zeker als je de foto's van die zaterdag nog eens bekijkt.
Sterkte er mee en ik bel je begin volgend jaar voor een afspraak om je te helpen. (voor zover ik dat kan..)
Toch een prettige kerst (?)!!
Sander
Veel woorden heb ik er niet voor....... triest, super triest. Zeker als je de foto's van die zaterdag nog eens bekijkt.
Sterkte er mee en ik bel je begin volgend jaar voor een afspraak om je te helpen. (voor zover ik dat kan..)
Toch een prettige kerst (?)!!
Sander
Re: Nieuw dieptepunt.....
Hoi,
Werkelijk een ramp als je het chassis zo ziet knikken, terwijl je bijna klaar was met de klus, erg sneu voor je.
Troost je met de gedachten dat wij met onze 109 serie 3 ook al de nodige rampen hebben meegemaakt.
Maar ja je blijft Laro gek en je sleutelt maar door.
De 109 staat ook stil en in het voorjaar word hij gestript, hier en daar wat nieuwe delen en dan een andere ( groene jas ) en dan RIJDEN.
Veel sterkte en succes, Henk.........
Werkelijk een ramp als je het chassis zo ziet knikken, terwijl je bijna klaar was met de klus, erg sneu voor je.
Troost je met de gedachten dat wij met onze 109 serie 3 ook al de nodige rampen hebben meegemaakt.
Maar ja je blijft Laro gek en je sleutelt maar door.
De 109 staat ook stil en in het voorjaar word hij gestript, hier en daar wat nieuwe delen en dan een andere ( groene jas ) en dan RIJDEN.
Veel sterkte en succes, Henk.........
Re: Nieuw dieptepunt.....
Beste mensen,
Bedankt voor alle reacties en tips!!!!!!!
Ik heb vandaag een nieuw chassis bij Ron B gekocht! Ga hem ergens in januari ophalen en mijn auto dan weer helemaal opbouwen.
Ben nu nog op zoek naar een ruimte in de omgeving (stad Groningen) waar ik dit kan doen eventueel tegen betaling???? dus als je iets weet voor ongeveer 2 maanden ergens in februari maart... dan hoor ik het graag.
Verder zit ik erover na te denken om een body lift te ga doen (bijgevoegd het stuk over bodyliften en mijn vragen hierover. (in het engels , ik heb het al gebruikt op het Landroverenthusiast forum maar nog geen echt bruikbare tips of ervaringen gekregen. Hoop dat een van jullie deze misschien wel heeft! dan hoor ik het graag. eventueel dolgraag met foto's. Als blijkt dat een bodylift een NO-go is dan wordt het een bladveerlift. en dus komen mijn aandrijfassen dan onder een andere hoek te staan dus als iemand een idee heeft hoe ik (andere) alternatieve aandrijfassen eronder kan zetten die een grotere hoek aankunnen dan hoor ik het graag!
Groet Bowy!
Hi guys
Yesterday my chassis broke down right in the middle after jacking it up under the crossmember. Ik knew my chassis wasn't is such a good shape but this bad.....
So now I'am going to put a new chassis under my IIa SWB. And thinking about a body lift, now I'am at it. This because my mcreary superlug 9.00x16 tires don't fit now. (they rub the inner sides of my panels.)
I've already got longer shackles fit and my leafsprings are ok. I don't hink I can fit longer dumb iron on the front of my leafs, like a airportable 109 because then I will have problems with my props.
On my previous s****ki samur*i the body lift wasn't difficult but how difficult is this on a landie?? Anyone experience? I'am thinking of buying a piece of square tube and cut it in pieces and wel it on the chassis between the de body/bulkhead and the chassis
O, high center of gravity isn't a problem for me.
I was actually thinking about lifting only the body 2 inch and leaving the engine alone. Lowering my radiator (not a very big problem I think)
The biggest problem is (trough my eyes) the steering part, I want to leave the steering relay on its place and the steering box, I don't no yet what to do with that one (for the record , mine is a LHD so no problems with the battery mounting).
The reason I don't want to go for a rework on my panels. Is that tonk his solution will work on the rear but not on the front, and my tires (overall 91 cm tall) tend to hit my front arches too!
Does anybody know if I can't just mover te body up by shifting the bulkhead along the steering colum (this is wat i did witm my s***ki). (my steer will probaly be a bit closer to the bulhead but is this a prblem?????
Hope one of you experts can help me out here.
Sorry for my lousy typing I'am from the Netherlands.
Greetz Bowy
Series IIa '64 camel, fitted with: pto winch, 9.00 x 16, salisbury, Rolbar.
Bedankt voor alle reacties en tips!!!!!!!
Ik heb vandaag een nieuw chassis bij Ron B gekocht! Ga hem ergens in januari ophalen en mijn auto dan weer helemaal opbouwen.
Ben nu nog op zoek naar een ruimte in de omgeving (stad Groningen) waar ik dit kan doen eventueel tegen betaling???? dus als je iets weet voor ongeveer 2 maanden ergens in februari maart... dan hoor ik het graag.
Verder zit ik erover na te denken om een body lift te ga doen (bijgevoegd het stuk over bodyliften en mijn vragen hierover. (in het engels , ik heb het al gebruikt op het Landroverenthusiast forum maar nog geen echt bruikbare tips of ervaringen gekregen. Hoop dat een van jullie deze misschien wel heeft! dan hoor ik het graag. eventueel dolgraag met foto's. Als blijkt dat een bodylift een NO-go is dan wordt het een bladveerlift. en dus komen mijn aandrijfassen dan onder een andere hoek te staan dus als iemand een idee heeft hoe ik (andere) alternatieve aandrijfassen eronder kan zetten die een grotere hoek aankunnen dan hoor ik het graag!
Groet Bowy!
Hi guys
Yesterday my chassis broke down right in the middle after jacking it up under the crossmember. Ik knew my chassis wasn't is such a good shape but this bad.....
So now I'am going to put a new chassis under my IIa SWB. And thinking about a body lift, now I'am at it. This because my mcreary superlug 9.00x16 tires don't fit now. (they rub the inner sides of my panels.)
I've already got longer shackles fit and my leafsprings are ok. I don't hink I can fit longer dumb iron on the front of my leafs, like a airportable 109 because then I will have problems with my props.
On my previous s****ki samur*i the body lift wasn't difficult but how difficult is this on a landie?? Anyone experience? I'am thinking of buying a piece of square tube and cut it in pieces and wel it on the chassis between the de body/bulkhead and the chassis
O, high center of gravity isn't a problem for me.
I was actually thinking about lifting only the body 2 inch and leaving the engine alone. Lowering my radiator (not a very big problem I think)
The biggest problem is (trough my eyes) the steering part, I want to leave the steering relay on its place and the steering box, I don't no yet what to do with that one (for the record , mine is a LHD so no problems with the battery mounting).
The reason I don't want to go for a rework on my panels. Is that tonk his solution will work on the rear but not on the front, and my tires (overall 91 cm tall) tend to hit my front arches too!
Does anybody know if I can't just mover te body up by shifting the bulkhead along the steering colum (this is wat i did witm my s***ki). (my steer will probaly be a bit closer to the bulhead but is this a prblem?????
Hope one of you experts can help me out here.
Sorry for my lousy typing I'am from the Netherlands.
Greetz Bowy
Series IIa '64 camel, fitted with: pto winch, 9.00 x 16, salisbury, Rolbar.
Re: Nieuw dieptepunt.....
Bowy,
Ik denk dat een bodylift niet zo zinvol is, want de bodemvrijheid wordt er niet echt groter op.
Zo'n 8 jaar terug heb ik mijn 88 s3 ook op een nieuw chassis gezet,in 4 maanden was hij klaar (v-bak zelf gereviseerd, en alles vernieuwd wat mij zinvol leek), momenteel ben ik met een s2a, en een 101 forward control ambulance bezig, de laatste moet komend voorjaar op de weg, en de S2a ooit ook een keer.
Voor telefonische (of via e-mail) hulp mag je mij wel lastigvallen.
Foto's van de 101, en de 88" S3 zijn te zien op landrover.berretty.com
Als je van mijn aanbieding gebruik wil maken stuur dan even een mailtje (met tel. nr.)naar mij: dennis@berretty.com
Dennis Berretty.
Ik denk dat een bodylift niet zo zinvol is, want de bodemvrijheid wordt er niet echt groter op.
Zo'n 8 jaar terug heb ik mijn 88 s3 ook op een nieuw chassis gezet,in 4 maanden was hij klaar (v-bak zelf gereviseerd, en alles vernieuwd wat mij zinvol leek), momenteel ben ik met een s2a, en een 101 forward control ambulance bezig, de laatste moet komend voorjaar op de weg, en de S2a ooit ook een keer.
Voor telefonische (of via e-mail) hulp mag je mij wel lastigvallen.
Foto's van de 101, en de 88" S3 zijn te zien op landrover.berretty.com
Als je van mijn aanbieding gebruik wil maken stuur dan even een mailtje (met tel. nr.)naar mij: dennis@berretty.com
Dennis Berretty.
Re: Nieuw dieptepunt.....
Hoi Dennis
Bedankt voor je reactie!!!!!
Ik zal zeker gebruik maken van je aanbod maar zal waarschijnlijk pas begin februarie starten met het project (als ik dan een geschikte ruimte heb gevonden...)
De bodemvrijheid is al fanastisch ivm met 92 cm banden en langere schommels maar mijn banden raken de wielkasten en dat is vooral een probleem. dus daarom bodylift. Of ik moet mijn hele wielkasten wegsnijden..... lijkt me geen goed plan hij moet wel de indruk wekken op een landrover te lijken. Du of body lift of veren naar beneden met speciale aandrijfassen....
Nog goeie suggesties dan hoor ik het graag, maakt niet uit wat alles is bruikbaar , ik heb zelf ook alleen nog maar een ruw idee!
Groet Bowy
Bedankt voor je reactie!!!!!
Ik zal zeker gebruik maken van je aanbod maar zal waarschijnlijk pas begin februarie starten met het project (als ik dan een geschikte ruimte heb gevonden...)
De bodemvrijheid is al fanastisch ivm met 92 cm banden en langere schommels maar mijn banden raken de wielkasten en dat is vooral een probleem. dus daarom bodylift. Of ik moet mijn hele wielkasten wegsnijden..... lijkt me geen goed plan hij moet wel de indruk wekken op een landrover te lijken. Du of body lift of veren naar beneden met speciale aandrijfassen....
Nog goeie suggesties dan hoor ik het graag, maakt niet uit wat alles is bruikbaar , ik heb zelf ook alleen nog maar een ruw idee!
Groet Bowy
Re: Nieuw dieptepunt.....
Nog een ideetje , veerbevestigingspunten verlagen.... iemand enig idee met alternatieve aandrijfassen die grotere hoeken aankunnen??? (zoals die van een CJ5 J**P) en onder een landrover passen en wat de kosten hiervoor zijn...
Groet Bowy!
Groet Bowy!
Meer wielruimte
Beste Bowy,
Na over de 1e schrik van je verbogen chassis heen te zijn ga je nu wel erg hard.
Maar misschien heb ik een ideetje voor je probleem met je wielvrijheid.
De 1e oplossing zou het plaatsen van springveren kunnen zijn, verkrijgbaar in diverse hoogten, die eventueel nog te voorzien zijn van een airliftset die in de springveer geplaatst wordt.
Het is een veelgebruikt oplossing bij bijv KIA Sportage om dmv grotere banden mee bodemvrijheid te krijgen,
De airliftset zorg voor een mindere veeractiviteit in ruw terrein waardoor de veren niet tot het uiterste kunnen inveren en hierdoor de wielkassen niet raken.
Een 2e oplossing, minder charmand maar zeer doeltreffend en relatief goedkoop, is het omhoog uitbouwen van je wielkassen.
Aan de achterzijde is dit al geen probleem, zit uit het zicht en ruimte is er zat.
Aan de wings zou je hierdoor een bultje op de wing moeten bouwen bijvoorbeeld van traanplaat.
Hierdoor kun je het onderliggende deel uit je wing halen waardoor je banden de vrijheid krijgen die ze nodig hebben.
Sterkte ne succes in het reeds begonnen jaar,
Aad Koene, Land Rover Series IIa Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Na over de 1e schrik van je verbogen chassis heen te zijn ga je nu wel erg hard.
Maar misschien heb ik een ideetje voor je probleem met je wielvrijheid.
De 1e oplossing zou het plaatsen van springveren kunnen zijn, verkrijgbaar in diverse hoogten, die eventueel nog te voorzien zijn van een airliftset die in de springveer geplaatst wordt.
Het is een veelgebruikt oplossing bij bijv KIA Sportage om dmv grotere banden mee bodemvrijheid te krijgen,
De airliftset zorg voor een mindere veeractiviteit in ruw terrein waardoor de veren niet tot het uiterste kunnen inveren en hierdoor de wielkassen niet raken.
Een 2e oplossing, minder charmand maar zeer doeltreffend en relatief goedkoop, is het omhoog uitbouwen van je wielkassen.
Aan de achterzijde is dit al geen probleem, zit uit het zicht en ruimte is er zat.
Aan de wings zou je hierdoor een bultje op de wing moeten bouwen bijvoorbeeld van traanplaat.
Hierdoor kun je het onderliggende deel uit je wing halen waardoor je banden de vrijheid krijgen die ze nodig hebben.
Sterkte ne succes in het reeds begonnen jaar,
Aad Koene, Land Rover Series IIa Stawag RHD Safari "Tinkerbell"