Sleutelmaten en werkplek gezocht

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
peter

Sleutelmaten en werkplek gezocht

Bericht door peter »

Ik ben een zeer frequent gebruiker van een 109 III stationwagon uit '73 met een 2.5 VM diesel motor. Ik zou deze LARO graag van top tot teen zelf willen leren onderhouden. Welke fanaat zou zijn kennis willen delen. 06 13542041, omgeving Drachten (Friesland/Drenthe).
Ben

Re: Sleutelmaten en werkplek gezocht

Bericht door Ben »

Beste peter,

ik ben zelf zeer regelmatig aan het sleutelen in Friesland aan mijn Serie 3 1981 diesel. Ik hoop hier binnen een paar maanden klaar te zijn met een volledige restauratie. Ik sleutel in buurt van Franeker. Laat maar eens horen wat je van plan bent!
bowy

Bericht door bowy »

Hoi ik ben zelf zeer regelmatig aan het sleutelen in groningen. Heb helaas geen plek, doe dit gewoon op de oprit!
Als je wat tips wil of een keer wilt rijden neemgerust contact op!

Groet Bowy
Ben

Bericht door Ben »

Wat voor landrover heb je precies?
bowy

Bericht door bowy »

Hoi ben ik heb zelf een

Series IIa SWB benzine (lpg) ' 64 in Camel geel
Ik gebruik hem voor vrij heftig terrein

daarom PTO lier, 31 inch MT, rollbar, verhoogd etc

groet Bowy
jan

Bericht door jan »

En ik ?????
Ik sleutel in Berlikum.
Ook op de oprit.
Serie III 88" diesel ' 78
Ben

Bericht door Ben »

Beste Jan,
mischien kunnen we ervaringen, onderdelen, en andere zaken uitwisselen?
Ben

Bericht door Ben »

Heb je intresse als we iets organiseren, een rit ofzo?
Peter

Bericht door Peter »

Dag Ben

Ik bezit een 109 III stationwagon '73 met een 2.5TD VM. Ik ben wel technisch maar heb hier nog geen ervaring mee. Het geheel is toe aan een grote beurt. Achterstallig: Na een poosje rijden trekken de remmen soms scheef, of de koppeldruk wordt minder. Ook de overdrive giert waarschijnlijk door versleten lagers.

Gegroet Peter
bowy

Re: Sleutelmaten en ritje

Bericht door bowy »

jahoor lijkt me leuk! om een keer mee te gaan!
Ik ga trouwens 7 dec naar havelte jij ook????
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Ik zit met mijn Zwolle helaas een beetje uit de buurt meer het klinkt allemaal erg gezellig, en wat is er 7 dec in Havelte te beleven?

Groetjes Jorrit
Bowy

Re: Sleutelmaten en ritje/evenement Havelte

Bericht door Bowy »

In havelte is op 7 dec een evenement van 4x4 drente. Er mag dan gereden worden op het militaire oefenterrein aldaar. Ze vewachten ongeveer 450 auto's! Dit is altijd een zeer leuk evenement met een prachtig zeer groot terrein met veel mogelijkheden!

Kijk anders even op www.st4x4drenthe.nl

Kom je ook?
Ben

Bericht door Ben »

Ik ga waarschijnlijk zaterdag 7 december wel! alleen niet met om mee te rijden, waarschijnlijk wordt het alleen kijken, mijn Laro is nog niet klaar. Kun je daar zo binnen lopen trouwens om te kijken?
jan

Bericht door jan »

beste Ben,
Heb nog niet zoveel ervaring,ik ga trouwens binnenkort wel m'n motor vervangen.
En als dat goed gaat heb ik al wat meer ervaring.
bowy

Bericht door bowy »

Lijkt mij geen probleem om daar rond te kijken....... Dan zie ik je daar vast!

Groet bowy
Sander

Bericht door Sander »

Hoi Peter,
Ik ben op het ogenblik druk bezig om mijn laro serie IIA '72te voorzien van een nieuwe laklaag. Heb daarvoor ook geen onderkomen en ben dus ook op de oprit bezig. Ik lees dat ik daarmee niet de enige ben!! Goed te weten....
Ook ik ben volkomen onervaren begonnen aan het landrover-avontuur maar als blijkt dat je complete elec.systeem op z'n gat ligt en je niet de financiele middelen hebt omdat door een garage te laten doen, moet je wel.... Ben dus nu zover dat ik 'm eigenhandig door de apk heb weten te krijgen, na een forse lijst met kritiek van de garagehouder. Al doende leert men!! Mijn advies: gewoon doen en niet te bang zijn en mocht je er niet uit komen dan kun je hier de meeste vragen wel beantwoord krijgen.
Mocht er uit dit hele verhaal van antwoorden een soort dag of tocht ontstaan voor en door mensen uit het noorden, houd ik me sterk aanbevolen! Ik woon in Roden, zeg maar tussen jou en Bowy in!
Jammer genoeg kan ik niet naar Havelte komen, maar hopelijk tot horens of tot ziens bij een volgende mogelijkheid.
Groeten, Sander
Plaats reactie