Ik heb een leuke serie II gezien uit '66,
Maakt 't nou veel uit met een serie III? Is 't niet terug kunnen schakelen errug lastig, of kan je er een series III bak onder zetten?
Dit ding loopt op benzine, hoe duur is t om gas erop te (laten) zetten?
't is een softtop, kan er gemakkelijk een hardtop op? bv voor de winter
Serie II of III??
Re: Serie II of III??
Techniek vrijwel hetzelfde, bij SIIA bak is 1/2 niet gesynchroniseerd, bij SIII alle versn. gesynchr. Gewoon met tussengas schakelen, de SII bak is wel sterker aangezien de synchr niet kapot kan gaan. SIII bak kan er wel onder, moet je alleen het vliegwielhuis van de SIIA laten zitten aangezien de koppelings hulpcilinder op een een andere plek zit dan bij de SIII.
Gasinstallatie kost iets van 750 euro bij zelf inbouwen en dan nog laten omkeuren bij de RDW.
Softtop en hardtop eenvoudig om te wisselen. uurtje werk ofzo met 2 man.
Jur
Gasinstallatie kost iets van 750 euro bij zelf inbouwen en dan nog laten omkeuren bij de RDW.
Softtop en hardtop eenvoudig om te wisselen. uurtje werk ofzo met 2 man.
Jur
Re: Serie II of III??
Ik zou die versnellingsbak niet veel laten meewegen in mijn keuze. Terugschakelen bij de Series II is namelijk een makkie. Het is even wennen.
Persoonlijk vind ik de Series II (de neus) veel mooier...
Groet, Koen
Persoonlijk vind ik de Series II (de neus) veel mooier...
Groet, Koen