Rijverschil 109 en 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Fritsie

Rijverschil 109 en 110

Bericht door Fritsie »

Hallo,

Hebben ook de eerste types 110's en 90's schroefveren? of waren er in de beginjaren (vanaf wanneer werden ze eigenlijk gemaakt?) ook met bladveren? en hebben alle 109's standaard bladveren? ennuh, rijdt dat echt stukken slechter??
Anthony

Re: Rijverschil 109 en 110

Bericht door Anthony »

Standaard hebben alle serie's bladveren, maar vanaf '84 werden er schroefveren gebruikt en hadden ze de 110 ook voorzien van een 2'5 diesel, later werden er turbo's aan deze motoren gekoppeld, deze zij geen aanrader. De blokken waren niet toe aan zoveel extra vermogen en als je deze nu twwe hands zou kopen, loop je de kans op problemen....

Voor vragen mail dan mijn prive adres bryan.s@zonnet.nl
peter

Re: Rijverschil 109 en 110

Bericht door peter »

Hallo fritsie,

Wat ook anders is bij een 110 is dat deze stuurbekrachtiging heb en een 109 niet.
Ook heeft de 110 een 5 bak en de 109 niet.
Ook werkt de rembekrachtiger bij een 110 beter dan bij een 109.

En toch blijf ik in mijn 109 rijden want een 110 is te luxe

Groetjes Peter
Remco Vegting

Re: Rijverschil 109 en 110

Bericht door Remco Vegting »

Alle 88's en 109's hebben standaard bladveren, 90's en 110's hebben schroefveren.
Het rijgedrag van 90's en 110's is daardoor wat soepeler, behalve wanneer een 88 of 109 is uitgerust met zgn paraboolveren, deze leveren een aanzienlijke verbetering van het veergedrag op waardoor dat gelijkwaardig wordt aan dat van een 90 of 110.

Groetjes,

Remco Vegting
Little Landies
Specialist in scale model Land Rovers
www.little-landies.com
bryan

Re: Rijverschil 109 en 110

Bericht door bryan »

Ik heb een prachtige 110 uit'84 te koop. in zeer zeer zeer goede staat en expeditie klaar. misschien iets voor jou
bel 06 50 264 379 of bryan.s@zonnet.nl
Plaats reactie