Dag allen,
ik heb een 110 met in de voordeuren de dubbele ramen. Die worden vastgehouden door vilt, en dat past natuurlijk niet goed. Dit leidt daarom tot de het bekende ratelen tijdens het rijden. Nou is die Laro natuurlijk nooit stil te krijgen, maar dit is soms behoorlijk storend.
Ik vond een mooie oplossing bij Garrison outfitters, zie [garrisonoutfitters.com]
Heeft iemand dit al eerder toegepast?
groet,
albert
Deur rail vervanging tegen ratelen
Re: Deur rail vervanging tegen ratelen
Ik heb ook het "Window Channel" rubber vervangen, maar bij een andere leverancier gekocht. Volgens mij is het wel het zelfde profiel.
Zie dit draadje op het LRCH forum.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)
b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8a34a8e376550b06e0fd60cdacd32a24', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://i1166.photobucket.com/albums/q620/v_titulaer/b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', '', 17315693, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zie dit draadje op het LRCH forum.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)
b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8a34a8e376550b06e0fd60cdacd32a24', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://i1166.photobucket.com/albums/q620/v_titulaer/b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', '', 17315693, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Deur rail vervanging tegen ratelen
Hoi Albert,
Die van mij rammelen ook. Ik had al het idee om bij paddock een nieuw raam te kopen en het binnenwerk over te zetten. Moet nog uitzoeken of dit past op early 110.
[www.paddockspares.com]
Lijkt mij ook een optie.
Maar het rubber per meterkopen is ook interessant.
Nog tips, hoor het graag
Gert
Die van mij rammelen ook. Ik had al het idee om bij paddock een nieuw raam te kopen en het binnenwerk over te zetten. Moet nog uitzoeken of dit past op early 110.
[www.paddockspares.com]
Lijkt mij ook een optie.
Maar het rubber per meterkopen is ook interessant.
Nog tips, hoor het graag
Gert
Re: Deur rail vervanging tegen ratelen
Hoi,
Ik had dit probleem met de schuif zij-ramen van onze Ninety. Die klepperden behoorlijk en dat was buiten het geluid van de V8 motor, de transmissie en de rest wat moet rammelen best wel hinderlijk.
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij.......... de bouwmarkt. Ik heb daar ze een setje meubel vilt gekocht met een zelfklevende zijde en is ongeveer 2,5 tot 3mm dik. Ik heb strippen van 16mm breed gesneden op zo een papiersnijder en deze over een stuk triplex in een U-vorm gebogen. Deze U strippen van ongeveer 20cm per stuk lengte heb ik in het aluminium frame gedrukt en op zijn plaats geschoven. De papieren schutvellen heb ik gewoon laten zitten. Het vilt blijft vanzelf zitten.
De ramen heb ik even met kaarsvet ingesmeerd en Voila, schuift perfect en niks rammelt meer aan de schuiframen.
Kijk eens hoe breed je zo een strip moet knippen om deze in een U-fram te drukken. Moet misscien wat meer dan 16mm zijn.
O ja, de kosten, ongeveer 4 Euris en het zit al 2 jaar in weer en wind.
Succes en sleutel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1dd12055376c11090d8429c36f7a1f7f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17315700, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Ik had dit probleem met de schuif zij-ramen van onze Ninety. Die klepperden behoorlijk en dat was buiten het geluid van de V8 motor, de transmissie en de rest wat moet rammelen best wel hinderlijk.
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij.......... de bouwmarkt. Ik heb daar ze een setje meubel vilt gekocht met een zelfklevende zijde en is ongeveer 2,5 tot 3mm dik. Ik heb strippen van 16mm breed gesneden op zo een papiersnijder en deze over een stuk triplex in een U-vorm gebogen. Deze U strippen van ongeveer 20cm per stuk lengte heb ik in het aluminium frame gedrukt en op zijn plaats geschoven. De papieren schutvellen heb ik gewoon laten zitten. Het vilt blijft vanzelf zitten.
De ramen heb ik even met kaarsvet ingesmeerd en Voila, schuift perfect en niks rammelt meer aan de schuiframen.
Kijk eens hoe breed je zo een strip moet knippen om deze in een U-fram te drukken. Moet misscien wat meer dan 16mm zijn.
O ja, de kosten, ongeveer 4 Euris en het zit al 2 jaar in weer en wind.
Succes en sleutel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1dd12055376c11090d8429c36f7a1f7f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17315700, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".