3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Inmiddels de ombouw van de 110 van mijn vader bijna klaar en maandag naar de RDW, nu alleen nog een paar kleine dingetjes afronden. Maar we kwamen vandaag een probleempje tegen.
- Koud en warm loopt de V8 als een zonnetje, in beide gevallen start hij ook makkelijk
- Hij reageert uitstekend op het gas
- Stationair loopt hij ca 50 toeren op en neer maar verder mooi stationiar
- Nieuwe nokkenas, uitegeshimmde klepstoters
Als hij op temperatuur is en we gaan wat meer gasheven onstaat er een probleem bij ca 3500 a 4000 toeren. Het is net of hij dan inhoud en als je het gas dan helemaal intrapt wordt dit eigenlijk nog erger.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn?
Is een nieuwe brandstofpomp gemonteerd van een Classic 3.5 EFI in een 110 tank. Tank wat een voormalige dieseltank maar schoongespoeld nu benzine erin en een filter tussen de aanvoer en het injectiesysteem, ziet er ook keurig uit.
Hoor graag waar ik het moet zoeken.
Groet,
Bowy
- Koud en warm loopt de V8 als een zonnetje, in beide gevallen start hij ook makkelijk
- Hij reageert uitstekend op het gas
- Stationair loopt hij ca 50 toeren op en neer maar verder mooi stationiar
- Nieuwe nokkenas, uitegeshimmde klepstoters
Als hij op temperatuur is en we gaan wat meer gasheven onstaat er een probleem bij ca 3500 a 4000 toeren. Het is net of hij dan inhoud en als je het gas dan helemaal intrapt wordt dit eigenlijk nog erger.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn?
Is een nieuwe brandstofpomp gemonteerd van een Classic 3.5 EFI in een 110 tank. Tank wat een voormalige dieseltank maar schoongespoeld nu benzine erin en een filter tussen de aanvoer en het injectiesysteem, ziet er ook keurig uit.
Hoor graag waar ik het moet zoeken.
Groet,
Bowy
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
klinkt voor mij als een vacuumvervroegings probleem, slangetje lek ? Zit het nog aangesloten?
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2015 19:23 door Michel WaZ.
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2015 19:23 door Michel WaZ.
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Bowy.
Is dat een benzinepomp in de tank?
Is dat een benzinepomp in de tank?
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bowy.
>
> Is dat een benzinepomp in de tank?
Ja
-------------------------------------------------------
> Bowy.
>
> Is dat een benzinepomp in de tank?
Ja
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Kijk dan eens of de pomp niet op de bodem van de tank zit.
En wat ook vaak voorkomt is dat het gaas filter onderaan de pomp dubbelgevouwen zit.
Dan levert de pomp gewoon te weinig brandstof.
En wat ook vaak voorkomt is dat het gaas filter onderaan de pomp dubbelgevouwen zit.
Dan levert de pomp gewoon te weinig brandstof.
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kijk dan eens of de pomp niet op de bodem van de
> tank zit.
> En wat ook vaak voorkomt is dat het gaas filter
> onderaan de pomp dubbelgevouwen zit.
> Dan levert de pomp gewoon te weinig brandstof.
Frans,
Dank voor de tip, maar nieuwe pomp en hier goed opgelet, dus vermoed dat dit het niet is. Zullen in ieder geval binnenkort even een brandstof drukmeter eraan hangen om dit te controleren, nog even geen zin om de tank eronder vandaan te halen
-------------------------------------------------------
> Kijk dan eens of de pomp niet op de bodem van de
> tank zit.
> En wat ook vaak voorkomt is dat het gaas filter
> onderaan de pomp dubbelgevouwen zit.
> Dan levert de pomp gewoon te weinig brandstof.
Frans,
Dank voor de tip, maar nieuwe pomp en hier goed opgelet, dus vermoed dat dit het niet is. Zullen in ieder geval binnenkort even een brandstof drukmeter eraan hangen om dit te controleren, nog even geen zin om de tank eronder vandaan te halen
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Er zijn ook nog verschillende doppen ; met en zonder ontluchting. Mijn wagen had toen ik hem kocht ook een verkeerde dop (van een Diesel ?) , daardoor ook allerlei rare verschijnselen. Vr gr Henk B.
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Henk Bossinade Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zijn ook nog verschillende doppen ; met en
> zonder ontluchting. Mijn wagen had toen ik hem
> kocht ook een verkeerde dop (van een Diesel ?) ,
> daardoor ook allerlei rare verschijnselen. Vr gr
> Henk B.
Helaas dat is het niet, uberhaupt een wonder als een oude Land Rover dop goed afdekt.
-------------------------------------------------------
> Er zijn ook nog verschillende doppen ; met en
> zonder ontluchting. Mijn wagen had toen ik hem
> kocht ook een verkeerde dop (van een Diesel ?) ,
> daardoor ook allerlei rare verschijnselen. Vr gr
> Henk B.
Helaas dat is het niet, uberhaupt een wonder als een oude Land Rover dop goed afdekt.
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Probleem opgelost, bleek wat vervuilde benzine te zijn, na 100 km rijden ging het vanzelf beter. Filter nog een keertje vervangen en loopt nu als de brandweer!
Re: 3,9 V8 Hotwire probleem met op hoge toeren
Dus ontsteking was in orde? fijn dat het opgelost is, in dit geval letterlijk opgelost