Voor het terugplaatsen van de carterpan al veel gelezen op het prikbord over vloeibare vs. kurken pakkingen... Op dit moment neig ik ernaar om geheel met vloeibare pakking te gaan werken (Easy Gasket, of Loctite 5910) - ook omdat hij nog steeds behoorlijk zweet rondom de bestaande pakking en de bouten. Heb bij Paddock wel een Genuine pakking gezien, die wat donkerder van kleur is (lijkt me geen kurk), en misschien beter is...
Ik heb ook gelezen over het vlakken van de rand van de pan, en rondom de bout-gaten e.d., maar ik zit nog met een vraag: ik heb ergens ook gelezen dat er gewaarschuwd werd dat een (kurken) pakking soms ook bedoeld is om een bestaande afstand te behouden, dus dat de bouten anders "te lang" zijn - is dit echt reeel als ik ook gewoon bovengenoemde vloeibare pakking neem?
Groet,
Bart
Ervaringen 2.6 cyl carter pan (bout lengte)
Re: Ervaringen 2.6 cyl carter pan (bout lengte)
Bout lengte zal wel meevallen, maar naar mijn mening gaat er niks boven klingerit pakking. zeker als je wat dikker pakking materiaal neemt dicht dit altijd af.
Pakkingmateriaal vastbouten op je carterpan en dan rustig uittikken met een bolhamertje.
Pakkingmateriaal vastbouten op je carterpan en dan rustig uittikken met een bolhamertje.
Re: Ervaringen 2.6 cyl carter pan (bout lengte)
Mocht je trouwens voor vloeibare pakking gaan, kijk dan uit dat je niet teveel gebruikt en dat er geen kit tussen je carterpan en je blok uitgedrukt wordt.
Je zal niet de eerste zijn bij wie er een oliekanaal verstopt raakt door kitresten.
De groeten,
Michèl
Je zal niet de eerste zijn bij wie er een oliekanaal verstopt raakt door kitresten.
De groeten,
Michèl
Re: Ervaringen 2.6 cyl carter pan (bout lengte)
Hoi Michel,
dank voor je reactie, maarre... een verstopping van een oliekanaal klinkt niet echt bemoedigend
Heb ooit dit fimpje bekeken (getipt door een andere prikker) - dat lijkt me de goeie dikte, alleen blijkt het ook zo als optie voorgeschreven te zijn voor een Defender dan.
Maar die andere optie die je noemde, Klingerit - ik heb eens op die site gekeken, maar daar zijn ook weer vele soorten en maten te vinden - ik neem aan dat jij die dan gewoon zelf uitsnijdt - maar welk type neem jij dan? Dat oliepapier Statite (link)? En welke dikte zou je aanraden?
Groeten,
Bart
dank voor je reactie, maarre... een verstopping van een oliekanaal klinkt niet echt bemoedigend
Heb ooit dit fimpje bekeken (getipt door een andere prikker) - dat lijkt me de goeie dikte, alleen blijkt het ook zo als optie voorgeschreven te zijn voor een Defender dan.
Maar die andere optie die je noemde, Klingerit - ik heb eens op die site gekeken, maar daar zijn ook weer vele soorten en maten te vinden - ik neem aan dat jij die dan gewoon zelf uitsnijdt - maar welk type neem jij dan? Dat oliepapier Statite (link)? En welke dikte zou je aanraden?
Groeten,
Bart
Re: Ervaringen 2.6 cyl carter pan (bout lengte)
Hallo Bart,
Het filmpje kan ik niet bekijken, zit nu aan boord en om een of andere rede is het dan normaal om zeer traag internet te hebben.
Ik gebruik zelf meestal het pakkingmateriaal dat in overvloed op mijn werk ligt. Meestal zo'n 1 à anderhalve millimeter.
De groeten,
Michèl
Het filmpje kan ik niet bekijken, zit nu aan boord en om een of andere rede is het dan normaal om zeer traag internet te hebben.
Ik gebruik zelf meestal het pakkingmateriaal dat in overvloed op mijn werk ligt. Meestal zo'n 1 à anderhalve millimeter.
De groeten,
Michèl