3.9 v8 geen power bij koude motor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Wouter.fleers@gmail.com

3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Wouter.fleers@gmail.com »

Hallo,

bij een koude motor geen power.
RRC 2drs 3.9 v8 bj '92 zf automaat

als ik de auto start, koude motor, dan heeft hij nauwelijks de kracht om te rollen.
blijft wel lopen maar met een zeer laag toerental. bij een warme motor geen enkel probleem.

wat heb ik gedaan:
ontsteking goed gezet
steppermotor gecontroleerd, werkt
olie vervangen
bougiekabels gecontroleerd

nog niet gedaan:
bougies vervangen.

iemnad ervaring?

groeten,
wouter
Rangie90 'joepie'

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Rangie90 'joepie' »

spuit eens wat remmenreiniger rondom het inlaat manifold, klinkt als valse lucht.

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"
Michel WaZ

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Michel WaZ »

Waarschijnlijk je koude start injector kaput................

RRC '86 V8
Bart van Dessel

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Bart van Dessel »

Die heeft een 3.9i geen Michel, alleen de 3.5. Vraag me niet hoe ik dat weet....
Michel WaZ

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Michel WaZ »

Ja sorry was weer even te enthousiast ......hotwire ..............Thanx

RRC '86 V8
Wouter.fleers@gmail.com

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Wouter.fleers@gmail.com »

Dank voor jullie reacties en denk routes.
Gelukkig blijft het niet bij slecht starten... Vanmiddag de tank leeg gereden en nu na wat rommelen met de anwb wil
De auto helemaal niet meer starten. Lijkt aan te slaan maar helaas.
Morgen maar is aan de slag maar eerst de accu goed opladen.

Ik hou jullie op de hoogte.

W.
Tom_RRC

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Tom_RRC »

Bekijk je temp sensor voor de ecu. Waarschijnlijk is deze kapot. Dit is de staande sensor bij injector 1 in de buurt. Pas op, je hebt meerdere temp sensoren!
Wouter.fleers@gmail.com

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Wouter.fleers@gmail.com »

het vervolg,

vandaag het volgende gedaan:

nieuwe bougies
nieuwe vonk versterker
alle bedrading nagelopen

pomp loopt
brandstof komt waar het komen moet.

resultaat... hij doet nog immer het zelfde, loopt wel om maar daar blijft het bij.

nog te doen:
temp sensor inlaat manifold naar ecu vervangen.

tot zover dus.

W.
Wouter.fleers@gmail.com

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor update

Bericht door Wouter.fleers@gmail.com »

kon het toch niet laten en ben nog mar weer naar de auto gelopen.

met het pedaal in het tapijt wil hij starten en zelfs rijden. nul power maar na een tijdje gaat het wel.
rijden gaat maar net stationair is een ander verhaal.

strakst de temp sensor vervangen en nog is even naar de timing kijken ,distributie is immers los geweest.

W.
Bart van Dessel

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor update

Bericht door Bart van Dessel »

Wat ik zou doen: temp. sensor vervangen, ontstekingsmodule evt., ontstekingsvervroeging, vacuum vervroeging en de mechanische vervroeging controleren.
Wouter.fleers@gmail.com

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor update

Bericht door Wouter.fleers@gmail.com »

Na een hoop gerommel is dan toch gelukt!
Ontstekingsmudule vervangen maar dat gaf nog niet meteen een oplossing, auto even laten staan en na een uur weer geprobeerd en hij liep.
Daarna meteen de steppermoter en de temp sensor naar ecu vervangen. Nu loopt de auto beter dan ooit.
Zou mooi zijn als het verbruik nu wat meer richting 1 op 5 komt ipv de 1 op 3,5 die ik net haalde.

Allen bedankt voor het meedenken!

w.
Bart van Dessel

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor update

Bericht door Bart van Dessel »

's Nachts sleutelen werkt ook het beste! Geen herrie aan je kop want iedereen slaapt en dat ze dan effe wakker worden van een brullende V8 vinden ze niet erg :-)
Rangie90 'joepie'

Re: 3.9 v8 geen power bij koude motor

Bericht door Rangie90 'joepie' »

Super! De 3.9 EFI moet makkelijk 1;5 kunnen doen op benzine. Ik reed destijds 1;7 op benzine en 1;5 op gas met een vergelijkbaar exemplaar.

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"
Plaats reactie