300tdi
Re: 300tdi
yep.
ik heb gehoord van een marokaan die veel met diesels werkt, dat je de stift er uit moet halen, en dan zou hij moeten lopen.
ík ga morgen eens kijken.
ik heb gehoord van een marokaan die veel met diesels werkt, dat je de stift er uit moet halen, en dan zou hij moeten lopen.
ík ga morgen eens kijken.
Re: 300tdi
je hoeft maar 12v op deze brandstofafsluiter te zetten, en startmotor (startmotor overbruggen) moet hij lopen.
ps 300tdi defender is 1 draadje op brandstof afsluiter
300tdi uit een disco automaat heeft 3 draadjes en moet je de juiste van de 3 hebben.
gr pascal
ps 300tdi defender is 1 draadje op brandstof afsluiter
300tdi uit een disco automaat heeft 3 draadjes en moet je de juiste van de 3 hebben.
gr pascal
Re: 300tdi
heb ik allemaal gedaan wat je zegt, maar geen druk.
ik ga zo ff aan de gang, kijken of dat ding war 12v op staat wel open gaat
ik ga zo ff aan de gang, kijken of dat ding war 12v op staat wel open gaat
Re: 300tdi
Waarschijnlijk heb je een inspuitpomp waar een startblokkering tegenaan gebouwd is. Mijn oplossing is dan een hamer en beitel en het ding eraf slopen, niet de meest subtiele manier, maar er zitten geen boutjes of schroefjes, alleen van die lastige blindboutjes, als het zwarte blokje eraf is zie je de stop/start solenoid zitten, die kun je dan makkelijk vervangen/testen met 12V.
Re: 300tdi
tja....maar dan ben je er nog niet heb ik gehoord van een kenner, want de dieselcomputer wordt niet aangestuurd
Re: 300tdi
zo te horen heb je het over een automaat van na 1995? Een versie met EDC? Makkelijk te herkennen door de aanwezigheid van een luchtmassameter en de afwezigheid van een gaskabel.
In dat geval kan je niet alleen even spanning op de injectiepomp zetten. In dat geval moet je ook Barts 'beitel het zwarte blokje maar van de injectiepomp af' tip niet toepassen. (bij een niet EDC natuurlijk wel, daar grijp ik ook altijd meteen naar hamer en beitel om de plastic rommel kapot te tikken
)
Als je EDC hebt wordt de startblokkering niet door een makkelijk te overbruggen spider geregeld en is het helaas geen kwestie van drie draadjes in een spider solderen.
De diesel ecu krijgt een vrijschakelsignaal van de AS10 unit als die via de plip de startblokkering uitschakelt of als hij hem detecteert bij de ring in het contactslot. Dit is op diverse manieren te programmeren. Het beste kan je denk ik even met bv een nanocom een nieuwe (of gebruikte) plip aanleren. De sleutel zelf maakt niet uit, als je het contactslot op een andere manier bedient of overbrugt is dat prima.
Als je electronica niet leuk vindt kan je natuurlijk ook gewoon een mechanische injectiepomp monteren maar dan mis je alle EDC voordelen.
In dat geval kan je niet alleen even spanning op de injectiepomp zetten. In dat geval moet je ook Barts 'beitel het zwarte blokje maar van de injectiepomp af' tip niet toepassen. (bij een niet EDC natuurlijk wel, daar grijp ik ook altijd meteen naar hamer en beitel om de plastic rommel kapot te tikken

Als je EDC hebt wordt de startblokkering niet door een makkelijk te overbruggen spider geregeld en is het helaas geen kwestie van drie draadjes in een spider solderen.
De diesel ecu krijgt een vrijschakelsignaal van de AS10 unit als die via de plip de startblokkering uitschakelt of als hij hem detecteert bij de ring in het contactslot. Dit is op diverse manieren te programmeren. Het beste kan je denk ik even met bv een nanocom een nieuwe (of gebruikte) plip aanleren. De sleutel zelf maakt niet uit, als je het contactslot op een andere manier bedient of overbrugt is dat prima.
Als je electronica niet leuk vindt kan je natuurlijk ook gewoon een mechanische injectiepomp monteren maar dan mis je alle EDC voordelen.
Re: 300tdi
Klopt helemaal wat Paulus zegt, Michel had mij nog gebeld maar heb niet gevraagd of het een automaat was, was ook druk met andere zaakjes bezig....
Re: 300tdi
ben ik ff blij dat ik nog geen hamer heb gepakt
ik heb de dieselspecialist van alkmaar en omgeving geraadpleegd....jaap van twisk, die had het inderdaad over de spider, daar kun je een kontrastekker voor krijgen, maar dan stuurt ie nog niet de computer aan.
ik merk wel dat de pomp wel draait, en als ik de bus waar dat stiftje in zit die 12 volt nodig heeft niet klikt, draai ik die er uit en start hem dan, dan komt er wel diesel uit, maar geen straal
ik heb de dieselspecialist van alkmaar en omgeving geraadpleegd....jaap van twisk, die had het inderdaad over de spider, daar kun je een kontrastekker voor krijgen, maar dan stuurt ie nog niet de computer aan.
ik merk wel dat de pomp wel draait, en als ik de bus waar dat stiftje in zit die 12 volt nodig heeft niet klikt, draai ik die er uit en start hem dan, dan komt er wel diesel uit, maar geen straal
Re: 300tdi
het gaat dan over een disco 300tdi met luchtmeter en elektr pomp.
als je de sleutel kwijt bent zou het mogelijk moeten zijn via de dealer een nieuwe te bestellen, via ch nr en code, dan weer inlezen.
blijf je tenminste alles origineel houden.
gr pascal
als je de sleutel kwijt bent zou het mogelijk moeten zijn via de dealer een nieuwe te bestellen, via ch nr en code, dan weer inlezen.
blijf je tenminste alles origineel houden.
gr pascal
Re: 300tdi
Soms zit er op een automaat ook nog een tweede selenoid en wel in de banjo van de brandstof aanvoer. Daar waar de brandstof in de inspuitpomp komt.
Re: 300tdi
maar de sleutel van een 300tdi is code loos, het kasje wat bij cq aan de sleutel hangt daar zit de remote in, deze zul je dan ook kwijt zijn,
sleutel kun je laten maken bij elke sleutel man, kastje is bestellen en omcoderen.
er bestaat ook nog zoiets als aleen met sleutel openen en starten dus zonder kastje,
dit kan je doen door bepaalde handelingen, deur of contaktslot, (dacht deur) aan tal x links om enz enz, deze kode heb je bij de auto gekregen als nieuw geleverd, of bij de dealer op te vragen.
gr pascal
sleutel kun je laten maken bij elke sleutel man, kastje is bestellen en omcoderen.
er bestaat ook nog zoiets als aleen met sleutel openen en starten dus zonder kastje,
dit kan je doen door bepaalde handelingen, deur of contaktslot, (dacht deur) aan tal x links om enz enz, deze kode heb je bij de auto gekregen als nieuw geleverd, of bij de dealer op te vragen.
gr pascal
Re: 300tdi
Hoi Michel, is het probleem al opgelost? Is het nu een automaat of een schakel? Was me nog niet duidelijk.
Gr Bart
Gr Bart
Re: 300tdi
nope...nog nie opgelost, motor en bak zijn reeds gedemonteerd, gaan zo in de verkoop
kan proberen er een ander dieselpompje op te zetten
ps...het is een automaat
kan proberen er een ander dieselpompje op te zetten
ps...het is een automaat