bij motor revisie zet zit een zak met seals voor de inlaat en uitlaat kleppen. Nu heb ik twee vragen.
Vraag een, op welke klep hoort het seatje met het veertje.
Vraag twee er zijn 8 O ringentjes mee geleverd en waarvoor zijn die zaten in het zakje met de sealtjes
al vast bedankt
Steven
vraag over seals in en uitlaatklep 2,25 dieselblok
Re: vraag over seals in en uitlaatklep 2,25 dieselblok
hallo Steven,
die sealtjes hebben ook een verschillende diameter, de grootste diameter gaat op de kleppen met de dikste klepstelen. Zo 1-2-3 weet ik niet of het nu de in- of uitlaatkleppen zijn met de dikste steeltjes.
De O-ringetjes zijn volgens mij de seals voor klepgeleiders van het oude (t/m series IIa ongeveer zo uit mijn hoofd) type
Fenna
die sealtjes hebben ook een verschillende diameter, de grootste diameter gaat op de kleppen met de dikste klepstelen. Zo 1-2-3 weet ik niet of het nu de in- of uitlaatkleppen zijn met de dikste steeltjes.
De O-ringetjes zijn volgens mij de seals voor klepgeleiders van het oude (t/m series IIa ongeveer zo uit mijn hoofd) type
Fenna
Re: vraag over seals in en uitlaatklep 2,25 dieselblok
En als je slim bent, gooi je die klepseals it dat grote set weg en zoek je een set Payen HR635. Waarschijnlijk via de lokale automaterialenhandel te vinden, want Payen is een bekend merk.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: vraag over seals in en uitlaatklep 2,25 dieselblok
Steven.
Het veertje zit om de seal welke voor de inlaatklep is.
Door de zuigende werking langs de inlaatklepsteel wordt door het veertje een wat hogere afdichting gecreeerd dit in tegenstelling bij de uitlaatklepsteel waar de olie niet mee naar binnen gezogen wordt.
Wat de O-ringen betreft moet ik je een antwoord schuldig blijven, geen idee.
Het veertje zit om de seal welke voor de inlaatklep is.
Door de zuigende werking langs de inlaatklepsteel wordt door het veertje een wat hogere afdichting gecreeerd dit in tegenstelling bij de uitlaatklepsteel waar de olie niet mee naar binnen gezogen wordt.
Wat de O-ringen betreft moet ik je een antwoord schuldig blijven, geen idee.
Re: vraag over seals in en uitlaatklep 2,25 dieselblok
Die O-ringetjes zitten bij het oude type in de klepgeleider om op die plek de olie-afdichting voor elkaar proberen te krijgen. Bij een oud IIa blok heb ik die geleiders in de kop gezien. Een onderdelen boek van series II/IIa laat dat ook zien en ook in de 'groene bijbel' worden beide type seals behandeld.
Als je op internet zoekt naar 'green bible landrover' kom je wel ergens een download link tegen (weet helaas niet meer waar exact ik m gevonden heb...)
Fenna
Als je op internet zoekt naar 'green bible landrover' kom je wel ergens een download link tegen (weet helaas niet meer waar exact ik m gevonden heb...)
Fenna
Re: vraag over seals in en uitlaatklep 2,25 dieselblok
iedereen bedankt voor de snelle info