Hallo mede landrover liefhebbers,
Ik, heb de LT76 bak onlangs voorzien van nieuwe lagers, keerringen en synchromesh unit, pakkingen, olie etc. De tandwielen waren goed zonder schrikbarende gebruiksporen.
Na revisie heb ik ca 300km probleemloos gereden in alle versnellingen, 4wd, en overdrive. Alles leek mij goed tot ik afgelopen zaterdag, gelukkig dicht bij huis, opeens eens een harde ratel tijdens het rijden onder de seatbase hoorde bij en snelheid van ca 25 a 30 km per uur. Bij langzaam rijden tot ca 25km per uur hoor je niks maar daarboven begint het. Ik heb het getest in alle versnellingen en bij een snelheid vanaf ca 25 km per uur begint het lawaai. Het is alsof er iets hard in de rondte wordt geslingerd en in contact komt met iets in de vernellingsbak?
Bij het ontkopplen verdwijnt het geluid.
Ook is het geluid niet te horen als ik de auto op de as steunen onbelast in alle versnellingen laat draaien. De bak schakelt ook prima en vliegt ook niet uit de versnelling. Bij hard achteruit rijden is het geluid ook niet aanwezig.
Ik heb overigens alle zaken die kunnen resoneren (w.o. uitlaat, beplating, evt. los liggend materiaal etc.) goed gecontroleerd maar dat is t echt niet. Ik heb als passagier meegereden en het lijkt toch echt uit de bak te komen als ik met mijn hoofd door het midden luik hang.
Iemand een idee wat er hier fout gaat? Het lijkt alsof er iets los getrild is na de eerste 300km, maar wat dan?
Ik hoop op jullie expertise, waarvoor dank