automaat in lock up low gearing ?
automaat in lock up low gearing ?
Discovery 1 300 Tdi automaat gaat bij +/- 85 in de lock up.
Is dit ook het geval bij low gearing en bij welke snelheid ?
Groet Laurens
Is dit ook het geval bij low gearing en bij welke snelheid ?
Groet Laurens
Re: automaat in lock up low gearing ?
Ik kreeg een foutmelding bij het plaatsen van deze vraag vandaar ook op het andere prikbord geplaatst.
Maar bedankt voor je antwoord.
Ga binnenkort met de autoambulance richting Frankrijk en de vorige keer ging het temp lampje regelmatig branden van de automaat.
Heb nu een oliekoeler van een P38 geplaatst en in de leiding een tempmeter zodat ik tijdig kan ingrijpen.
Denk dat ik jouw advies opvolg door inderdaad in low steile heuvels te beklimmen want dan komt hij veel eerder in lockup.
Gaat helemaal goedkomen.
groet Laurens
Maar bedankt voor je antwoord.
Ga binnenkort met de autoambulance richting Frankrijk en de vorige keer ging het temp lampje regelmatig branden van de automaat.
Heb nu een oliekoeler van een P38 geplaatst en in de leiding een tempmeter zodat ik tijdig kan ingrijpen.
Denk dat ik jouw advies opvolg door inderdaad in low steile heuvels te beklimmen want dan komt hij veel eerder in lockup.
Gaat helemaal goedkomen.
groet Laurens
Wat voor temperatuurmeterhuis heb je geplaatst? huis/ sensor/ meter?
Jeroen
Jeroen
Low gearing is niet geschikt voor de gewone openbare weg, je zult met maximale toeren max. 50 per uur rijden, ja hij zal inderdaad wel in de lockup gaan. Maar een heel steil bergweggetje is dan nog de uitzondering. Een provinciale 80 km weg zou ik persoonlijk afraden in de lage gearing. De rits met auto's achter je zullen er niet blij mee zijn. Om van laag naar hoog te gaan moet je de auto ook helemaal stil zetten.
Ik heb de pan van een Disco 2 bak geplaatst, zit geen peilstok meer aan, dus in het vul/peilgat een verloop en een zender rechtstreeks op de pan gezet, overigens na overleg met Dave Ashcroft, die doet dat ook altijd zo.
Gewoon een bij elkaar horend setje van een meter en zender bij Conrad vandaan, weet niet meer zo uit het hoofd welke.
G-J.
Gewoon een bij elkaar horend setje van een meter en zender bij Conrad vandaan, weet niet meer zo uit het hoofd welke.
G-J.
Klopt Bart, alleen bij echt steile weggetjes, provinciale weg gaat heel goed omdat mijn bak nu bij 65 km.u. in lockup gaat in hoog.
Overigens ook de extra oliebak/deksel (+/- 0,5 ltr extra olie) van Ashcroft aan de tussenbak gemonteerd omdat die ook wat meer toeren moet maken vanwege de 1,6:1 ratio.
Better safe than sorry.
G-J.
Overigens ook de extra oliebak/deksel (+/- 0,5 ltr extra olie) van Ashcroft aan de tussenbak gemonteerd omdat die ook wat meer toeren moet maken vanwege de 1,6:1 ratio.
Better safe than sorry.
G-J.