Van de Paddock-website en –antwoorden wordt ik niet zoveel wijzer. Heb een samengestelde vroege SIIa uit 1965 met rechte schuiframen.
Van de onbeglaasde doortops [www.paddockspares.com] geven ze wel aan dat je ook de window-channels [www.paddockspares.com] moet bestellen, maar hoe zit dat dan met de alu-strips van de beglazings-kit [www.paddockspares.com] ? En zijn die window-channels misschien inbegrepen in de beglazings-kit ?
En wat is het verschil tussen de SII- en SIII-doortops [www.paddockspares.com] ?
En ja, weet dat er technischer en duurzamere oplossingen zijn, maar gezien mijn eigen leeftijd en het binnen staan van het beestje kies ik voor ‘origineel’….. Thx.
Voor een complete doortop heb je alle drie nodig. De kale doortop (wordt in grijze grondverf geleverd), de beglazingsset en de channels.
Wellicht kun je van je oude doortop nog de alu stripjes redden. (bij mij kwamen ze er netjes genoeg vanaf om te hergebruiken)
Volgens mij heb je ook nog de rubberstrip nodig die tussen doortop en doorbottom komt (die zit dacht ik aan de doortop vast)
Het verschil tussen series 2 en series 3 is de raam(schuif)grendel. bij series 3 is dat een inbouw grendel en bij 2 een opbouw. voor de inbouw is er een uitsparing in het onderste deel van de doortop.
Anderhalf jaar geleden heb ikzelf ook dat spul laten komen bij paddocks vandaan.
Weet je dat de doortops van paddock van binnen onbehandeld zijn? Je doet er dus goed aan om deze van binnen met een spuitbus waxoil met zo'n slangetje in te spuiten zodat deze niet van binnenuit gaan roesten.
ik heb een aantal jaren geleden de doortops van mijn LW vervangen. Frame, glas, alu strips en raamgeleiders gekocht en zelf in elkaar geknutseld. Als ik de prijzen van alle onderdelen optel was ik met complete doortops niet veel duurder uit geweest.