ervaring met steekas 110 van Britpart?
ervaring met steekas 110 van Britpart?
Hoi, ik heb hier een 110 TD5 staan met een doorgeslagen spiebaan op de steekas en meenemer. Heeft er iemand ervaring met de steekassen van Britpart of Allmakes? Het prijsverschil is ééérg groot met een OEM uitvoering.
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
regelmatig naar tevredenheid Britpart gebruikt... maar je weet het natuurlijk nooit met Britpart..
Deurscharnieren van Britpart waren vroeger heeeeel beroerd, maar zijn tegenwoordig bijvoorbeeld uitstekend.
Deurscharnieren van Britpart waren vroeger heeeeel beroerd, maar zijn tegenwoordig bijvoorbeeld uitstekend.
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Hoi Bart,
OEM meenemers van paddock moet je in ieder geval niet nemen; is rommel, heeft direct al speling en zit in blauwe britpart doos. Eerst dacht ik dat het de steekassen waren, dus toen geklaagd bij paddock en zij hadden geprobeerd van een andere leverancier te bestellen maar kwamen er toen ook zelf achter dat het de meenemers waren welke de speling veroorzaken.
Ik heb ook de goedkope steekassen achter van dat indiaanse merk onder britpart naam gemonteerd op een 110 td5, en die waren spelingsvrij met heavy duty meenemers (waar zo'n grote moer op zit) van Paddock.
Deze zitten er echter pas vrij kort op, dus hoe ze het op lange termijn houden vraag ik me af maar prijsverschil inderdaad erg groot en makkelijk te wisselen. De splines waren er bij de originele steekassen zowat af. (250.000km op de klok)
Groet, Tom
OEM meenemers van paddock moet je in ieder geval niet nemen; is rommel, heeft direct al speling en zit in blauwe britpart doos. Eerst dacht ik dat het de steekassen waren, dus toen geklaagd bij paddock en zij hadden geprobeerd van een andere leverancier te bestellen maar kwamen er toen ook zelf achter dat het de meenemers waren welke de speling veroorzaken.
Ik heb ook de goedkope steekassen achter van dat indiaanse merk onder britpart naam gemonteerd op een 110 td5, en die waren spelingsvrij met heavy duty meenemers (waar zo'n grote moer op zit) van Paddock.
Deze zitten er echter pas vrij kort op, dus hoe ze het op lange termijn houden vraag ik me af maar prijsverschil inderdaad erg groot en makkelijk te wisselen. De splines waren er bij de originele steekassen zowat af. (250.000km op de klok)
Groet, Tom
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Dank jullie voor de reacties, dan neem ik de standaard steekassen van BP en de HD meenemers, die had ik nog liggen. Die passen idd goed en spelingsvrij.
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Assen van BP en HD meenemers (gouden blingbling) gemonteerd en prima spelingsvrij. prima!!
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Bart,
Deze combinatie gaat bij mij ongeveer 50.000 km mee......
Arthur
Deze combinatie gaat bij mij ongeveer 50.000 km mee......
Arthur
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
mmm, das niet echt lang, ik begrijp niet waarom LR geen steekassen heeft met vaste meenemers, zoals bij Discovery en RRC. Die gaan een leven lang mee.
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Hoi Arthur,
Wat heb je er nu in gezet als alternatief?
Groet, Tom
Wat heb je er nu in gezet als alternatief?
Groet, Tom
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Bart disco's en rrc's zijn toch ook land rovers? :p
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Ja maar die hebben geen Salisburry as, dus volgens mij passen die niet.
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Hoi Tom,
Ik heb voorlopig even hetzelfde spul weer toegepast. Gisteren ging toevallig weer zo'n steekas hemelen. Het is natuurlijk wel verleidelijk om iets zwaarders te monteren, bijvoorbeeld de steekassen van KAM, maar een aandrijving is wel zo sterk als de zwakste schakel. Als ik een sterkere steekas monteer en er komt weer een situatie waarbij de kracht wat groter wordt dan draai ik mijn differentieel kapot of tordeer ik mijn cardanas(sen). Een steekas is zo vervangen, de andere delen minder snel.
Punt is dat de kwaliteit niet echt super is, maar de prijs ook aanzienlijk lager, dus alle waar is naar zijn geld. Gezien het feit dat bij mij telkens de steekassen aan de meenemer-zijde doorslaan kan het zijn dat dit te maken heeft met minder sterk staal en dus een goedkoper product. Overigens waren de originele steekassen met plusminus 120.000 km ook naar de vaantjes.....
Voor de goede orde: ik doe geen extreme dingen met mijn defender, de wagen is mijn alledaagse werkwagen en maakt ruim 85% van zijn kilometers op de weg. De wagen is niet extreem geladen en trekt af en toe een flinke aanhanger. Ik denk dat met name het manoeuvreren met aanhangers en het veelal net tegen een stoeprandje aan achteruit inparkeren niet al te best is voor de steekassen.
Arthur
Ik heb voorlopig even hetzelfde spul weer toegepast. Gisteren ging toevallig weer zo'n steekas hemelen. Het is natuurlijk wel verleidelijk om iets zwaarders te monteren, bijvoorbeeld de steekassen van KAM, maar een aandrijving is wel zo sterk als de zwakste schakel. Als ik een sterkere steekas monteer en er komt weer een situatie waarbij de kracht wat groter wordt dan draai ik mijn differentieel kapot of tordeer ik mijn cardanas(sen). Een steekas is zo vervangen, de andere delen minder snel.
Punt is dat de kwaliteit niet echt super is, maar de prijs ook aanzienlijk lager, dus alle waar is naar zijn geld. Gezien het feit dat bij mij telkens de steekassen aan de meenemer-zijde doorslaan kan het zijn dat dit te maken heeft met minder sterk staal en dus een goedkoper product. Overigens waren de originele steekassen met plusminus 120.000 km ook naar de vaantjes.....
Voor de goede orde: ik doe geen extreme dingen met mijn defender, de wagen is mijn alledaagse werkwagen en maakt ruim 85% van zijn kilometers op de weg. De wagen is niet extreem geladen en trekt af en toe een flinke aanhanger. Ik denk dat met name het manoeuvreren met aanhangers en het veelal net tegen een stoeprandje aan achteruit inparkeren niet al te best is voor de steekassen.
Arthur
Re: ervaring met steekas 110 van Britpart?
Bij mij was die combi na 15k km versleten en bij aanvang spelingsvrij. Ik zou standaard meenemers monteren.