Ik dacht altijd dat de tank meter niet goed was, want ik had al eens de tank unit vervangen.
Betreft een 1985 90 met een tank onder de bijrijders plaats.
De tank vlotter PRC4262, deze heeft een weerstand van circa 0 ohm als hij vol is en bijna 300 ohm als hij leeg is, tevens zit er een schakelaar in voor het reserve lampje dat gaat branden als hij bijna beneden is. De waardes heb ik bij beide gemeten en zijn het zelfde.
Tevens heb ik nu meerdere meters (PRC3107) op de werkbank liggen en ze doen allemaal het zelfde.
Ik sluit ze kaal (zonder extra lampjes etc) aan, dus plus op de meter draad naar de zender en de aarde is vervolgens aansluiten. Als de meter verkeert om aangesloten zit doet hij niets.
Tevens ben ik ook met de aarde van de meters bezig geweest, dit maakt niets uit, en de meter geeft oneindige weerstand aan.
Alle meters in combinatie met verschillende zenders geven het zelfde effect.
Vol is vol, leeg is meer dan driekwart vol, vervolgens schakelt het reserve contact.
Wat gaat hier nu mis?
(Weerstands waarde verkeerd om, aangepast)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2014 17:30 door RobSLaro.