Iemand nog geld over voor deze gouden 90
Iemand nog geld over voor deze gouden 90
Kon het niet laten hier te posten. Een nieuw opgebouwde Defender 90 uit '85 met verborgen goud, wie gaat het vinden: Linkje Heb helaas zelf niet het geld om te gaan zoeken.
Re: Iemand nog geld over voor deze gouden 90
Maat van me heeft net zo'n wagen gekocht alleen dan een 110. Ook voor 30K. Veel geld, maar minder dan een nieuwe op grijs en die telt ie bij over 120K oid. Die hij nu heeft telt ie bij over 5K.
Dat is een verschil in bijdrage aan de belastingdienst van 12K of zoiets in zijn geval........ Per jaar!!
Dan is dat aankoopbedrag ineens minder spannend............ Zolang ie dan ook maar echt goed en nieuw opgebouwd is. Zeg maar de "Paul methode"
)
Vast wel een ondernemer te vinden die hem wil.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2014 23:45 door Edward.
Dat is een verschil in bijdrage aan de belastingdienst van 12K of zoiets in zijn geval........ Per jaar!!
Dan is dat aankoopbedrag ineens minder spannend............ Zolang ie dan ook maar echt goed en nieuw opgebouwd is. Zeg maar de "Paul methode"

Vast wel een ondernemer te vinden die hem wil.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2014 23:45 door Edward.
Voor een netjes gerestaureerde auto is dit toch een superprijs? Ik zie al voor 15 tot 20 duizend euro aan nieuwe onderdelen, dat betekent dat de hele auto voor 10 duizend euro incl BTW is gebouwd, en dat kan er qua uren nooit uit.
Wij zijn met het vorige project drie maanden met drie man bezig geweest....Eigenlijk qua sleuteluren drie maanden met twee man en een beetje, want ik sleutel zelf maar beperkt mee, al ben ik eigenlijk toch wel die hele periode grotendeels met zo'n project bezig met puzzelen, inkopen, regelen, spullen ophalen en brengen enz..
Wij zijn met het vorige project drie maanden met drie man bezig geweest....Eigenlijk qua sleuteluren drie maanden met twee man en een beetje, want ik sleutel zelf maar beperkt mee, al ben ik eigenlijk toch wel die hele periode grotendeels met zo'n project bezig met puzzelen, inkopen, regelen, spullen ophalen en brengen enz..
Volgens mij stond deze wagen op de sortout.
Zag er heel mooi uit maar deze vraagprijs is toch wel boven budget voor mij.
Mvg Thimo.
Zag er heel mooi uit maar deze vraagprijs is toch wel boven budget voor mij.
Mvg Thimo.
Als je in opdracht van iemand maakt dan snap ik dat er veel geld gaat inzitten en dan is het nog niet zo erg. Maar dit lijkt er niet echt op. Als je dan toch bereid bent zoveel te betalen zou ik het liever allemaal zelf bepalen. Maar hopelijk kan hij hem verkopen.
Ze hebben hem volgens mij al heel lang. Ik heb hem nooit in het echt gezien, een gepoedercoate body is wel bijzonder, maar denk ik niet de beste oplossing voor de buitenkant, wordt nooit zo mooi als spuiten, ook nooit zo'n mooie glans en structuur. Maar de prijs blijf ik goed vinden 

Ook al is de prijs goed, je moet er een koper bij zien te vinden die deze "goede" prijs wil betalen.
Ik bemiddelde deze zomer bij de verkoop van een door vererving verkregen 110Td5.
"Op papier" was deze auto ruim meer waard als het beste bod.
Voor zowel koper als verkoper was het beste bod toch een goede transactie.
Of-te-wel: Als je de "beste" koper hebt gestrikt dan is goed verkopen niet moeilijk.
Als je niet op die ene koper wilt (of kunt) wachten dan is 2/3 van de "waarde" ook een netjes.
Marc
Ik bemiddelde deze zomer bij de verkoop van een door vererving verkregen 110Td5.
"Op papier" was deze auto ruim meer waard als het beste bod.
Voor zowel koper als verkoper was het beste bod toch een goede transactie.
Of-te-wel: Als je de "beste" koper hebt gestrikt dan is goed verkopen niet moeilijk.
Als je niet op die ene koper wilt (of kunt) wachten dan is 2/3 van de "waarde" ook een netjes.
Marc
Twee maanden plus om defender te bouwen? En deze prijzen? Defender als deze 10000- hoog uit.
belachelijke prijs in mijn optiek voor een auto die niet eens eerlijk in de regeling zit. In 1985 waren er nog geen injectie V8-en in de landroverwereld volgens mij is dat pas rond 88 begonnen. Nieuw chassis, nieuwe opbouw en nieuwe motor. In mijn gedachten is dit gewoon een nieuwe auto met normale houderschap eraan gekoppeld.
Dit vind ik de categorie autos waardoor de regeling is ingevoerd die veel liefhebbers hun hobby heeft gekost..
30 K kan qua werk en moeite nog best als een redelijke prijs klinken voor iemand die er zijn brood mee verdient maar het blijft natuurlijk belachelijk veel geld voor zo'n ding.
Benno
Dit vind ik de categorie autos waardoor de regeling is ingevoerd die veel liefhebbers hun hobby heeft gekost..
30 K kan qua werk en moeite nog best als een redelijke prijs klinken voor iemand die er zijn brood mee verdient maar het blijft natuurlijk belachelijk veel geld voor zo'n ding.
Benno
Vlgs mij zitten de echte grappenmakers in Solihull ... als je ziet met hoeveel werk, schroefjes etc alleen al de "sills' aan de body zitten (en dat is dan slechts één ondergeschikt deel dat probleemloos een voorbeeld vormt voor de rest van de auto) dan snap je best dat ze de Defender liever niet nieuw, of anders slechts mondjes-maat verkopen. De nieuwprijs kan eigenlijk ook niet uit ... dwz waarschijnlijk gaat dit alleen vanwege de Britse vakbonden (die geen ontslagen toelaten) en het feit dat men in Solihull goedkoop aan de onderdelen komt (immers als je de monteurs niet kan/mag ontslaan dan kan je ze maar beter onderdelen laten monteren, en daar dan je winst halen).
Marc
Marc
lijkt erop dat Paul graag mensen wil laten geloven dat deze prijzen normal zijn....2 tot 3 maanden om een auto te bouwen...met 2 tot 3 man.....das pas grappig!
Ik ga wel met Paul mee in deze; de prijs is bij complete restauratie van opbouw & chassis en een nieuwe aandrijflijn niet heel vreemd.
En aangezien LR meteor zich al jaren bezig houdt met restauraties, special projects en ik wat van hun projectjes heb kunnen zien opbouwen twijfel ik niet aan de kwaliteit.
Als je zo'n auto zakelijk rijdt kan hij idd heel interessant zijn qua bijtelling.
Of je het ervoor over hebt is een ander verhaal, voor dat geld zou ik persoonlijk liever een leuke Disco kopen maar ik ben wat verpest. de laatste jaren. .
Overigens, waarom zou een 85-er met inspuiting nu ineens niet meer kunnen ??? In het verleden was dit nooit een issue, en moest de RDW niet zeuren; het chassis is niet nieuw, dat is een vervangend onderdeel; net zoals de opbouw. Enige wat nieuw is, is de motor..... Tenminste zo was de redenatie hier; en gelukkig kon het als je het netjes via de RDW regelde en documenteerde.
De wetgeving mbt 2/3 regeling is niet veranderd; dus het kan nog steeds. Enige is dat ze niet meer MRB vrij zijn.....
Ik begrijp dat het gevoelig ligt, maar laten we wel eerlijk blijven en nu niet gaan afgeven op mensen die zich netjes aan de wet (ge)houden hebben.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
En aangezien LR meteor zich al jaren bezig houdt met restauraties, special projects en ik wat van hun projectjes heb kunnen zien opbouwen twijfel ik niet aan de kwaliteit.
Als je zo'n auto zakelijk rijdt kan hij idd heel interessant zijn qua bijtelling.
Of je het ervoor over hebt is een ander verhaal, voor dat geld zou ik persoonlijk liever een leuke Disco kopen maar ik ben wat verpest. de laatste jaren. .
Overigens, waarom zou een 85-er met inspuiting nu ineens niet meer kunnen ??? In het verleden was dit nooit een issue, en moest de RDW niet zeuren; het chassis is niet nieuw, dat is een vervangend onderdeel; net zoals de opbouw. Enige wat nieuw is, is de motor..... Tenminste zo was de redenatie hier; en gelukkig kon het als je het netjes via de RDW regelde en documenteerde.
De wetgeving mbt 2/3 regeling is niet veranderd; dus het kan nog steeds. Enige is dat ze niet meer MRB vrij zijn.....
Ik begrijp dat het gevoelig ligt, maar laten we wel eerlijk blijven en nu niet gaan afgeven op mensen die zich netjes aan de wet (ge)houden hebben.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
I like the Britpart color
Het is alleen een hoop geld. Of hij dat nu waard is of niet !!
Mijn 90 kost nog geen fractie, ziet er niet uit, maar is compleet en doet wat hij doen moet!! En dat is door het terrein knallen Krasje meer of minder...
Het is alleen een hoop geld. Of hij dat nu waard is of niet !!
Mijn 90 kost nog geen fractie, ziet er niet uit, maar is compleet en doet wat hij doen moet!! En dat is door het terrein knallen Krasje meer of minder...
Je kan wel bij me komen werken, dan bouw jij onze auto's gewoon even binnen één maand, dan kan ik ze veel voordeliger verkopen! Misschien kan je de onderdelen ook nog wel goedkoper leveren of zelf in de avonduren maken van oude cornflakes dozen of zo... Kan de prijs nóg verder naar beneden
Hoeveel man werkt er in Solihull aan de Defender ?
Ik weet toevallig hoe lang men er daar over gedaan heeft: Geen 2-3 maanden - ruimer zelfs als je vanaf het moment van bestellen rekent, maar vanaf het moment van geboorte van het chassis toch altijd nog een maandje, en dan mag je aannemen dat er dan alles klaar ligt, en er genoeg handen etc zijn (en dan wordt er nog het nodige vergeten vast te zetten, of nog erger, etc.).
Ik snap best dat je als je zoals Paul kleinschalig Defenders eerst afbreekt en daarna opbouwt meer dan gemiddeld tijd nodig hebt.
Of dat alles het je waard is is wat anders.
Marc
Ik weet toevallig hoe lang men er daar over gedaan heeft: Geen 2-3 maanden - ruimer zelfs als je vanaf het moment van bestellen rekent, maar vanaf het moment van geboorte van het chassis toch altijd nog een maandje, en dan mag je aannemen dat er dan alles klaar ligt, en er genoeg handen etc zijn (en dan wordt er nog het nodige vergeten vast te zetten, of nog erger, etc.).
Ik snap best dat je als je zoals Paul kleinschalig Defenders eerst afbreekt en daarna opbouwt meer dan gemiddeld tijd nodig hebt.
Of dat alles het je waard is is wat anders.
Marc
Ach, het in elkaar zetten van het ding gaat best vlot, de tijd gaat hem zitten in de restauratie van de onderdelen. Alleen één deur is al meerdere dagen werk als je het goed aanpakt, uitbouwen, deurkaart er af, binnenwerk er uit, raamgeleiders er uit, aluminium buitenplaat er af, dan stralen, dan nieuwe delen inlassen, galvaniseren, frame in de epoxy spuiten, buitenplaat aan de binnenkant in de epoxyprimer spuiten en dan met kit weer monteren. Dan hele deur in de epoxyprimer, dan strak maken, dan in kleur spuiten, nieuwe raamgeleiders monteren, ruit en binnenwerk weer monteren en na inbouw en afstellen de deurkaart er weer op. En daar hebben we er in de meeste gevallen vijf van. Motorrevisie incl schoonmaken, epoxyspuiten en in kleur spuiten kost ook meerdere dagen.
Als we op een gegeven moment alle delen klaar hebben liggen bouwen we de hele auto makkelijk in één week op tot een rijdende auto. Toch zijn we daarna vaak nog wel een week of drie met allerlei kleine dingetjes bezig. Wat bedrading, liertje inbouwen en/of een standkachel, deuren nog wat beter stellen, naden aan de onderkant afkitten enz.
Nou is drie maanden wel het langste wat we ooit aan een auto hebben gebouwd, gemiddeld denk ik 2 maanden met in totaal 2 fulltime medewerkers.
Als we op een gegeven moment alle delen klaar hebben liggen bouwen we de hele auto makkelijk in één week op tot een rijdende auto. Toch zijn we daarna vaak nog wel een week of drie met allerlei kleine dingetjes bezig. Wat bedrading, liertje inbouwen en/of een standkachel, deuren nog wat beter stellen, naden aan de onderkant afkitten enz.
Nou is drie maanden wel het langste wat we ooit aan een auto hebben gebouwd, gemiddeld denk ik 2 maanden met in totaal 2 fulltime medewerkers.
Dat vind ik best een prestatie. Met twee man in twee maand een Defender compleet restaureren. Zeker als je het doet zoals je beschrijft.
Je hebt natuurlijk restaureren en restaureren. Ik heb in een paar dagen een series "gerestaureerd" Paar gaten in het chassis lassen. Motor een beurtje geven. Dan nog even alles schuren en de roller er over. Paar nieuwe paraboolveren en nog wat andere kleine dingetjes. Klaar Maar dat is natuurlijk iets heel anders dan een echte restauratie.
Overigens kun je niet altijd alle uren die in een restauratie gaan doorberekenen. Sommige mensen steken zo vreselijk veel geld in de restauratie van een auto wat de werkelijk waarde ver overstijgt.. Aan de andere kant zijn er mensen die anderhalve ton betalen voor een gerestaureerd volkswagenbusje.
Wat is waarde? Hangt allemaal van koper en verkoper af.
Je hebt natuurlijk restaureren en restaureren. Ik heb in een paar dagen een series "gerestaureerd" Paar gaten in het chassis lassen. Motor een beurtje geven. Dan nog even alles schuren en de roller er over. Paar nieuwe paraboolveren en nog wat andere kleine dingetjes. Klaar Maar dat is natuurlijk iets heel anders dan een echte restauratie.
Overigens kun je niet altijd alle uren die in een restauratie gaan doorberekenen. Sommige mensen steken zo vreselijk veel geld in de restauratie van een auto wat de werkelijk waarde ver overstijgt.. Aan de andere kant zijn er mensen die anderhalve ton betalen voor een gerestaureerd volkswagenbusje.
Wat is waarde? Hangt allemaal van koper en verkoper af.
ik doe zelf niks, maar heb pas bij een land rover bedrijf 5 deuren van mij 110 td5, uitbouwen,ombouwen, en inbouwen incl spuiten van nieuwe nieuw type deuren (roesten niet meer), vrijdag neergezet, zaterdag avond opgehaald. kan veel goedkoper en dus snel....
Dat is ook geen restaureren, dat is vervangen. Al is dat inclusief spuiten nog steeds erg snel. Tenzij ze natuurlijk gewoon alles wat niet in kleur moest hebben afgeplakt (ruiten, geleiders handgreep), dan gaat het makkelijk. Bij ons komt er bij de uitgebreidere projecten geen afplakband aan te pas..
Het nieuwe type deuren is veel beter tegen roest bestand, maar niet voor altijd. De buitenplaat is gemaakt van zincor en dat is maar een hele dunne zinklaag, bij een eventuele beschadiging of ouderdom door trillingen en dergelijk kan er op den duur best roest ontstaan. Wij laten de frames volbad verzinken (liefst helemaal nieuwe frames), dan roest het bijna zeker nooit meer. Ook restaureren we vaak de eerste serie one-ten's en het zou zonde zijn om daar een setje moderne deuren in te hangen. Nieuwe originele deuren zijn overigens ook nog best prijzig.
Bij de Meteoor auto valt het natuurlijk allemaal wel mee, daar is niets verzinkt, zelfs het schutbord niet, maar chassis, poedercoaten, nieuwe deuren, nieuwe achterbak enz. tellen bij elkaar wel snel op tot een hoog bedrag.
Het nieuwe type deuren is veel beter tegen roest bestand, maar niet voor altijd. De buitenplaat is gemaakt van zincor en dat is maar een hele dunne zinklaag, bij een eventuele beschadiging of ouderdom door trillingen en dergelijk kan er op den duur best roest ontstaan. Wij laten de frames volbad verzinken (liefst helemaal nieuwe frames), dan roest het bijna zeker nooit meer. Ook restaureren we vaak de eerste serie one-ten's en het zou zonde zijn om daar een setje moderne deuren in te hangen. Nieuwe originele deuren zijn overigens ook nog best prijzig.
Bij de Meteoor auto valt het natuurlijk allemaal wel mee, daar is niets verzinkt, zelfs het schutbord niet, maar chassis, poedercoaten, nieuwe deuren, nieuwe achterbak enz. tellen bij elkaar wel snel op tot een hoog bedrag.
Deze wagen stond idd op de sort out !
Een hoop geld dat vind ik wel , en dan heb je nog maar een "standaard " auto in feite !
Het is natuurlijk wat een ieder er voor uit wil trekken maar 30d€ maak ik zelf wel iets gaafs voor .
Een hoop geld dat vind ik wel , en dan heb je nog maar een "standaard " auto in feite !
Het is natuurlijk wat een ieder er voor uit wil trekken maar 30d€ maak ik zelf wel iets gaafs voor .
Een cursus fotografie zou een hoop schelen
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f4d7b6447bbd972072531750edb5f117', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 17302027, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f4d7b6447bbd972072531750edb5f117', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 17302027, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pinguin - Disco 2 TD5
Dat is nog wel de beste tip uit dit hele draadje!
Tja, ik kan beginnen over gebruikte materialen, hoeveelheid werk. De 1/3 regeling V8 met injectie, achterdeur van 2002, nieuw dashboard, enz. enz. (iets over een hond slaan en een stok). Feit blijft dat er door iemand veel tijd en geld besteed is om de auto in deze conditie te krijgen.
Als je dan zo'n auto wil verkopen, maar dan geen foto waarop de blaadjes van de boom te zien zijn zodat de lak niet te beoordelen is of met tegenlicht zodat de hele foto waardeloos is. Zonde om een auto op een dergelijke wijze te presenteren.
Oh, voor de helft van het geld is mijn Series III 109 stawag te koop Vraagprijs en wat je er voor krijgt kan soms ver uit elkaar liggen.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('841fc2ebad1bc074423ca781d4bebf11', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 17302123, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pinguin - Disco 2 TD5
Apke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oh, voor de helft van het geld is mijn Series III 109 stawag te koop Vraagprijs en wat je er voor krijgt kan soms ver uit elkaar liggen.
Blijft altijd een kwestie van vraag en aanbod
gr Eric
Scratch Serie III
> Oh, voor de helft van het geld is mijn Series III 109 stawag te koop Vraagprijs en wat je er voor krijgt kan soms ver uit elkaar liggen.
Blijft altijd een kwestie van vraag en aanbod

gr Eric
Scratch Serie III
het is veel geld...maar ik denk ook niet dat het echt te duur is...dat het voor iemand te veel geld is is dan weer iets anders 

Voor dit geld zou ik toch gewoon een td4 kopen......
Marc vd K Schreef:
> Voor dit geld zou ik toch gewoon een td4 kopen......
Of voor minder een Td5 ....
Marc (zonder K)
> Voor dit geld zou ik toch gewoon een td4 kopen......
Of voor minder een Td5 ....
Marc (zonder K)