Polybushes vervangen
Polybushes vervangen
Dag , vraagje.
Deze vraag is ook gesteld op d nieuwe prikkerpagina, maar toch maar hier want nog niet iedereen is verhuist.
aangezien bij de vertrouwde prikkerpagina de zoekfunctie niet meer werkt, waar ik enorm van baal, hierbij een vraag over polybushes.
mijn defender v8 110 uit 85 is aan nieuwe polybushes toe, dan heb ik het over de draagarmen. er is veel te koop, maar ik wil deze klus niet te vaak doen vandaar nu de vraag; wat voor een type bush is mij aan te raden?
nu zie ik polyurethane bushes en rubber bushes en bij paddock pro bushes.
Bij paddock de keuze uit bushes voor narrow en wide radius arms , hoe kom ik erachter waar mijn defender mee uitgevoerd is?
alvast bedankt,
groet bernd
Serie III 1972 ex defensie
Defender 200 TDI 86, weg wegens mrb
Defender 110 3.5 V8 camel 85
Deze vraag is ook gesteld op d nieuwe prikkerpagina, maar toch maar hier want nog niet iedereen is verhuist.
aangezien bij de vertrouwde prikkerpagina de zoekfunctie niet meer werkt, waar ik enorm van baal, hierbij een vraag over polybushes.
mijn defender v8 110 uit 85 is aan nieuwe polybushes toe, dan heb ik het over de draagarmen. er is veel te koop, maar ik wil deze klus niet te vaak doen vandaar nu de vraag; wat voor een type bush is mij aan te raden?
nu zie ik polyurethane bushes en rubber bushes en bij paddock pro bushes.
Bij paddock de keuze uit bushes voor narrow en wide radius arms , hoe kom ik erachter waar mijn defender mee uitgevoerd is?
alvast bedankt,
groet bernd
Serie III 1972 ex defensie
Defender 200 TDI 86, weg wegens mrb
Defender 110 3.5 V8 camel 85
Re: Polybushes vervangen
bij defensie rijden we met rode polybushes. Deze bevallen heeel goed in het veld. Zelf rij ik op oranje van paddock, En ik vind deze ook super rijden, alleen ik zit alleen op de weg. De wegligging is ontzettend verbetert en de bochten neemt de 110 uit 84 nu veel beter......
Nou mijn conclusie na een avondje google:
defender van 85 heeft een narrow radius arm.
Veel te vinden over verschillende kleuren : Geel = hard , blauw = comfort en oranje of rood zit ertussen, ligt aan welk merk hoe hat zal aanvoelen.
Te weten: Paddock verkoopt Floflex (voorheen deflex) , OE (orgineel) en de superpro.
orgineel : Bush front : DEF1SUSFROE 27,60 Pond, Bush Rear : DEFSUSRROE 32,28 Pond
Superpro Bush Kit : KIT0043BK (160,80)
Floflex Polyurethane Bushes ook rechtstreeks te koop bij Flo-flex.co.uk Oranje : Set SDLR02 NTC7307P : 64,52 pond.
Het merk flo flex staat redelijk positief beschreven bij diegene die ze gemonteerd hebben (en er iets over geschreven hebben)
Maar of de originele nu beter zijn dan de Flo flex staat niet beschreven, wel staat beschreven dat de flo flex makkelijker te plaatsen is.
Nou als er nog ervaringen te delen zijn hoor ik het graag.
Groet Bernd
defender van 85 heeft een narrow radius arm.
Veel te vinden over verschillende kleuren : Geel = hard , blauw = comfort en oranje of rood zit ertussen, ligt aan welk merk hoe hat zal aanvoelen.
Te weten: Paddock verkoopt Floflex (voorheen deflex) , OE (orgineel) en de superpro.
orgineel : Bush front : DEF1SUSFROE 27,60 Pond, Bush Rear : DEFSUSRROE 32,28 Pond
Superpro Bush Kit : KIT0043BK (160,80)
Floflex Polyurethane Bushes ook rechtstreeks te koop bij Flo-flex.co.uk Oranje : Set SDLR02 NTC7307P : 64,52 pond.
Het merk flo flex staat redelijk positief beschreven bij diegene die ze gemonteerd hebben (en er iets over geschreven hebben)
Maar of de originele nu beter zijn dan de Flo flex staat niet beschreven, wel staat beschreven dat de flo flex makkelijker te plaatsen is.
Nou als er nog ervaringen te delen zijn hoor ik het graag.
Groet Bernd
Wij monteren altijd standaard originele bushes (tenzij de klant natuurlijk persé wat anders wil).
Vind ik het beste rijden en zijn ook nog eens heel goedkoop. Montage gaat meestal niet zo moeilijk, maar natuurlijk wel moeilijker dan polybushes. Demontage van originele bussen is iets lastiger, maar als er nu polybushes inzitten heb je dat probleem dus niet.
Vind ik het beste rijden en zijn ook nog eens heel goedkoop. Montage gaat meestal niet zo moeilijk, maar natuurlijk wel moeilijker dan polybushes. Demontage van originele bussen is iets lastiger, maar als er nu polybushes inzitten heb je dat probleem dus niet.
ik zou er persoonlijk nooit meer de oude bushes in zetten, ze zijn een drama om er uit te krijgen soms, zelfs als je de juiste spullen hebt. Een polybush is echt een roadside repair item dus erg handig. En ik vind het zoveel malen beter rijden dan originele, vooral omdat je het type kunt kiezen dat bij jou gebruik past.
Een keer de blauwe gemonteerd in een panhard stang. Als je ergens geen speling in wilt hebben!! Gelijk gewisseld voor origineel en nooit meer gezien gehad. Ik haal ze meestal bij mijn broer, want die had in Billing genoeg bushes gekocht voor komend onderhoud. Echter eenmaal gemonteerd kun je jaren en jaren voor uit.
Persoonlijk heel goede ervaringen met Probush en met Polybush. Over de goedkopere lees ik toch vaak wat minder goede verhalen maar heb er zelf geen slechte ervaringen mee.
Ik bedoel dus Superpro ipv Probush (bestaat volgens mij niet eens...)
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Persoonlijk heel goede ervaringen met Probush en
> met Polybush. Over de goedkopere lees ik toch vaak
> wat minder goede verhalen maar heb er zelf geen
> slechte ervaringen mee.
Bart van Dessel Schreef:
> Persoonlijk heel goede ervaringen met Probush en
> met Polybush. Over de goedkopere lees ik toch vaak
> wat minder goede verhalen maar heb er zelf geen
> slechte ervaringen mee.
Wij hebben SuperPro bushes in de 110. Bevalt erg goed... Wel wat duurder, maar geld zeker waard.
Ik doe altijd OE rubber bussen, die gaan 3 keer zo lang mee als die poly troep, de radius armen etc blijven wel op hun plek.
als je een pers hebt of kunt lenen dan zijn de rubber bussen net zo snel te wisselen als die poly troep. tegenwoordig kun je een bus pers set kopen bij de automateriaalenzaak voor 80 euro.
Vergeet niet dat de meeste hier op de prik nog nooit hebben ervaren hoe verse origineele bussen rijden op een 25-40 jaar oude auto. verreweg de meeste hebben een oud lijk gekocht ( ik ook ) en kwamen versleten bussen tegen, die waren zo moeilijk te verwijderen met huis en tuin geredschp dat poly bush de eenige keus was, die kun je door een 5 jarige laten monteren.
vinden dat poly bush beter rijd dan de oude rubbers Tja...... maar niet zo goed als nieuw origineel rubber.
Warom is Landrover nooit overgestapt op poly bush, Ik denk weinig voordelen tov kosten.
Bovenstaand is slechts mijn mening en ervaaring.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
als je een pers hebt of kunt lenen dan zijn de rubber bussen net zo snel te wisselen als die poly troep. tegenwoordig kun je een bus pers set kopen bij de automateriaalenzaak voor 80 euro.
Vergeet niet dat de meeste hier op de prik nog nooit hebben ervaren hoe verse origineele bussen rijden op een 25-40 jaar oude auto. verreweg de meeste hebben een oud lijk gekocht ( ik ook ) en kwamen versleten bussen tegen, die waren zo moeilijk te verwijderen met huis en tuin geredschp dat poly bush de eenige keus was, die kun je door een 5 jarige laten monteren.
vinden dat poly bush beter rijd dan de oude rubbers Tja...... maar niet zo goed als nieuw origineel rubber.
Warom is Landrover nooit overgestapt op poly bush, Ik denk weinig voordelen tov kosten.
Bovenstaand is slechts mijn mening en ervaaring.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Ik heb hier alle verschillende merken polybushes wel een keer gemonteerd omdat klanten dat graag willen, ongeacht welk merk, ik vind een auto met nieuwe originele bussen veel prettiger rijden.
Ja dat ieder een eigen gevoel heeft met verschillende bushes kan ik mij goed voorstellen.
Maar is het ook te beschrijven?
Zijn de orginele harder, zachter of rijdt de laro strakker in de bocht.
Zijn de orginele net zo goed voor off road of is dan de polybush weer in het voordeel?
Diegene die bij paddock te koop zijn is dat dan orgineel polybush of hebben ze alleen maar de naam gebruikt?
Maar is het ook te beschrijven?
Zijn de orginele harder, zachter of rijdt de laro strakker in de bocht.
Zijn de orginele net zo goed voor off road of is dan de polybush weer in het voordeel?
Diegene die bij paddock te koop zijn is dat dan orgineel polybush of hebben ze alleen maar de naam gebruikt?
Ik zal ze nooit kopen het is gewoon troep een lap middel voor mensen die niet beschikken over een pers. handig tijdens een expedietie is de eenige punt die ik ze kan geven., maar met een standaard ijzer zaagje en wat handigheid ku je in de woestijn ook wel een origineele bus monteren.
wel diverse autos gebouwd met poly bush op wens van klanten ( de originele ) en in middels zijn deze autos terug bij origineel op een na, en die krijgt ze ook aan het eind van het jaar na twee sets poly troep te hebben versleten.
Het is gewoon niks, behalve handig monteren anders waren alle leger LR wel vorzien van poly bush of zou landrover ze standaard monteren.
Het is maar mijn mening en gelukkig hebben we allemaal een eigen wil en smaak
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
wel diverse autos gebouwd met poly bush op wens van klanten ( de originele ) en in middels zijn deze autos terug bij origineel op een na, en die krijgt ze ook aan het eind van het jaar na twee sets poly troep te hebben versleten.
Het is gewoon niks, behalve handig monteren anders waren alle leger LR wel vorzien van poly bush of zou landrover ze standaard monteren.
Het is maar mijn mening en gelukkig hebben we allemaal een eigen wil en smaak
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
De oe variant is een bus met 3 stalen delen in rubber gegoten ( ik heb het over de geperste bussen ), dit is het voor deel van de rubber bus. deze kan enorm ver torderen zonder dat de metalen delen uitscheuren, te gelijk is de gebruikte hoeveelheid rubber minimaal, hierdoor zijn gezonde oe bussen heel erg strak, de OE bussen zijn flexibel voor de askantelingen maar strak voor de weg ligging.
daarnaast zit een OE bus geperst, die kan niet weg en er kan geen vuil of vocht bij.
de Poly variant bestaat uit twee plastic schijfjes en een buisje van pisbakken staal.
deze bussen scheuren worden weg geschurd door zand en water, het buisje rot weg waardoor de poly bush van zijn plek gedrukt word.
ze zijn niet stug genoeg om bepaalde krachten op te vangen en er kan overal zand en vuil tussen, vaak puilen ze uit bij de reactie stangen voor en achter en in een panhard stang zijn ze zelfs gevaarlijk in mijn ogen.
in een series met bladveren zijn ze helemaal een ramp. piepen en kraken, en scheuren kapot.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
daarnaast zit een OE bus geperst, die kan niet weg en er kan geen vuil of vocht bij.
de Poly variant bestaat uit twee plastic schijfjes en een buisje van pisbakken staal.
deze bussen scheuren worden weg geschurd door zand en water, het buisje rot weg waardoor de poly bush van zijn plek gedrukt word.
ze zijn niet stug genoeg om bepaalde krachten op te vangen en er kan overal zand en vuil tussen, vaak puilen ze uit bij de reactie stangen voor en achter en in een panhard stang zijn ze zelfs gevaarlijk in mijn ogen.
in een series met bladveren zijn ze helemaal een ramp. piepen en kraken, en scheuren kapot.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Andrew Colville Schreef:
>>
> Vergeet niet dat de meeste hier op de prik nog
> nooit hebben ervaren hoe verse origineele bussen
> rijden op een 25-40 jaar oude auto. verreweg de
> meeste hebben een oud lijk gekocht ( ik ook ) en
> kwamen versleten bussen tegen, die waren zo
> moeilijk te verwijderen met huis en tuin geredschp
> dat poly bush de eenige keus was, die kun je door
> een 5 jarige laten monteren.
>
> vinden dat poly bush beter rijd dan de oude
> rubbers Tja...... maar niet zo goed als nieuw
> origineel rubber.
>
Iets vergelijkbaars geldt voor de veren.
Niet zelden zijn er vragen mbt hardere en/of langere veren, niet zelden worden er "rare" veren gemonteerd en is het resultaat "beter" als voorheen (maar is het resultaat toch ook "bedenkelijk" ) en vaak zou je beter af zijn met gewoon nieuwe veren, eventueel de nieuwste variant (bijv onder een 110 achter de gewone progressieve of zelfs de tweetraps-progressieve). Is er dan soms toch "overbelading" dan heb je meer aan hulpveren, en is stabiliteit een probleem ... dan zijn er stabilisatorstangen.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2014 08:51 door Marc-my-Words.
>>
> Vergeet niet dat de meeste hier op de prik nog
> nooit hebben ervaren hoe verse origineele bussen
> rijden op een 25-40 jaar oude auto. verreweg de
> meeste hebben een oud lijk gekocht ( ik ook ) en
> kwamen versleten bussen tegen, die waren zo
> moeilijk te verwijderen met huis en tuin geredschp
> dat poly bush de eenige keus was, die kun je door
> een 5 jarige laten monteren.
>
> vinden dat poly bush beter rijd dan de oude
> rubbers Tja...... maar niet zo goed als nieuw
> origineel rubber.
>
Iets vergelijkbaars geldt voor de veren.
Niet zelden zijn er vragen mbt hardere en/of langere veren, niet zelden worden er "rare" veren gemonteerd en is het resultaat "beter" als voorheen (maar is het resultaat toch ook "bedenkelijk" ) en vaak zou je beter af zijn met gewoon nieuwe veren, eventueel de nieuwste variant (bijv onder een 110 achter de gewone progressieve of zelfs de tweetraps-progressieve). Is er dan soms toch "overbelading" dan heb je meer aan hulpveren, en is stabiliteit een probleem ... dan zijn er stabilisatorstangen.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2014 08:51 door Marc-my-Words.
Andrew, geen woord frans.
Je mening is duidelijk.
Dank voor je duidelijke omschrijving
Je mening is duidelijk.
Dank voor je duidelijke omschrijving