Voorraam plaatsen RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michel WaZ

Voorraam plaatsen RRC

Bericht door Michel WaZ »

Alles op internet opgezocht hoe je een voorraam plaatst op internet, alle PDF,s gelezen en ook alletips en truukjes gelezen.
Dat dacht ik dus " ff " te doen.........in mijn 1tje........nou niet dus. Wat een geklooi en gehannes en dat op mijn verjaardag.
Gelukkig riep een buurman " zal ik je even helpen! " !!!!!!
Op diverse manieren ( onder starten,boven starten ) het raam met behulp van het beroemde touwtje/vaseline in de sponningen te krijgen..........ging niet.
Toen maar eerst het raamrubber geplaatst en daarna het voorraam in het rubber geplaatst en vanaf de onderzijde naar boven met een houten kegje de rest van het rubber om het raam met flink veel vaseline erin gekregen.
Morgen de pezen erin en dan zit alles weer, maar zo moet het toch niet?

Groet Michel WaZ

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2014 22:03 door Michel WaZ.
Paul Voortman

Re: Voorraam plaatsen RRC

Bericht door Paul Voortman »

Daar heb ik het vandaag nog met vriend Marcel M over gehad.
Hij vertelde: eerst raamrubber in de sponning en dan raam in het rubber frunniken.
Ik dacht ook aan het bekende touwtje/vaseline.

In ieder geval 2X proficiat !
Michel WaZ

Pfffff,, ik dacht echt " wtf " vanmiddag. Als ik jou reactie lees is het toch niet zo vreemd om het zo te doen.
Het is in ieder geval geen standaard rubber met die 3 rubber flapjes waarvan de ene aan de bovenzijde aan de binnenkant komt en de onderste over je paravaan valt en daar ook nog een rubber flapje zit die tegen je dashboard valt.

Je ziet gewoon bijna niet of het wel goed over de sponningen valt, denk je dat hij zit...........nee hoor doe maar opnieuw.
Het dak zit ook helemaal niet in de weg of zo

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8
Sylvester

Bericht door Sylvester »

Ik heb 2 jaar terug het raamrubber vervangen, dus moest het raam eruit, ik heb net zo zitten kloten als wat jij omschrijft.
Ook ik dacht van dat doe ik even, helaas ben een hele dag bezig geweest en maar afvragen hoe ze dat in Solihull doen, want het moet eenvoudiger kunnen.
Maar je hebt hem geplaatst, succes met het inzetten van de pezen, want ook dat gaat niet zo eenvoudig.

Groet Sylvester.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Je hebt het goed gedaan Michel, zo doe ik het ook altijd, en in je eentje moet je inderdaad niet aan beginnen. Ik weet het, het is een enorme shitklus, knap dat het je gelukt is. Volgende keer vraag je het eerst op de prik hoe je het beste kunt doen ipv op je verjaardag zelf aan de gang gaan. En trouwens nog gefeliciteerd!
Michel WaZ

het is idd geen klusje om op je verjaardag te doen Bart, en " ff " moet ik maar gauw uit mijn woordenboek halen.
Tja ondanks alle adviezen en instructies op internet moet ik er toch met schaamrood op mijn kaken achter komen dat er waarschijnlijk geen andere manier is om het voorraam te plaatsen.
Mijn ultieme hulpmiddel was een houten kegje om het rubber om het raam te krijgen 1 persoon van binnenuit drukken op het rubber en de ander met het kegje friemelen en frommelen met een pot vaseline erbij welke overigens lekker vloeide in het zonnetje..........

Voor de pezen heb ik een tooltje gemaakt dmv een metalen oogje in een houten handvat te draaien Sylvester, het oogje een beetje op de maat gezaagd van waar de pees in moet zodat dit rubberen gedeelte een beetje omhoog komt en dan maar weer met vaseline en trekkende beweging maken zodat de pees in het raamrubber komt.
Met een kleine ringsleutel schijnt het overigens ook goed te lukken.
Dat komt wel in orde.

Al met al, een mooi voorraam met een mooie blauwe zonnenband en geen grote scheur meer voor mijn giegel..............Als je voor de deur klust komen er al gauw een paar buurmannen bij en na afloop van deze klus even een paar blikjes bier geregeld en kroeg " de ouwe motorkap " is ingedronken. De sortout niet meer gehaald wat overigens wel de bedoeling was, toch een bere gezellige middag gehad.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2014 09:43 door Michel WaZ.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Dan heb je het wel heel gezellig gehad!! :-) Gezellige buren met een paar flesjes bier, dat blijft altijd beregezellig, en dan praten over de sjiep van Michel ;-)
Michel WaZ

Ha ha ha, dat woord durven ze niet meer uit te spreken in mijn nabijheid ha ha ha! Net even de pezen geplaatst en 2 buren kwamen met zo,'n oud kroeg kleedje voor op de stamtafel aanzetten...........voor op de motorkap van de Land Rover.......ha ha ha

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8
michel

Bericht door michel »

kom kom mensen...het is niet zo moeilijk.
gewoon het rubber erin hangen, daarna het raam van de bestuurderszijde erin schuiven, dan de bijrijderskant erin drukken, dan bovenzijde vanaf de bijrijderskant naar de bestuurderskant toe werken met een houtje duw je het rubber dan naar binnen
succes
Plaats reactie