Nadat ikb2 dagen geleden de koelvloeistof bij had gevuld en de auto na een tussen stop niet aan wilde slaan, gingen de m en s lampjes branden. Ook bij de d vandrive knipperde het lampje. 10nmin later weer proberen en nu gingbhij wel aan.de m en s lampje branden gelukkig niet meer. Koelvloeistof lijkt ook niet overdreven snel.te gaan.
Een dag of 2 later gaan ineens de 3 lampjes branden(airbag, T en het lampje met het tekentje dat de achterkant omhoog is.)
Het lijkt erop.dat het steeds meer wordt en mijn hoop is dat het eennstoring is.
Een jaar geleden heb ik de schakelaar van de automaatbak laten vervangen. Daarnaast heb ik powerflush gedaanbvoor de zekerheid. En nu dit weer.
Ik.zit in afrika en uiteraard hebben ze hier ook eenmlandrover dealer. Ik wil alleen voorkomenndat ik onnodig kosten ga maken, want als ik langsga dan zullen ze me van alles wijsmaken. En een doorsneegarag3 hier durf ik niet aan
Eerste vraag: gaat er in de disco 2 td5 wel g12(oranje) koelvloeistof.
Tweede vraag: wie herkent mijn probleem
Abs, t lamp en achterkantomhoog lamp branden.
Re: Abs, t lamp en achterkantomhoog lamp branden.
Tja, voor Afrika was een Disco 300 tdi misschien beter geweest, die heeft net zo veel electronica als een Defender uit de jaren '90. Jouw lampjes hebben waarschijnlijk met de luchtvering te maken maar precies weet ik het niet. Andrew die zal het zeker en vast weten en zal vanavond (of vannacht) wel reageren.
Kan ik daar mee rijden denkomende 2 weken of zsm naar dr landroverdealer hier?
Lamjes zijn nu wel weer uit, maar de vraag hoe lang het duurt voor ze weernkomen
Lamjes zijn nu wel weer uit, maar de vraag hoe lang het duurt voor ze weernkomen
Dat hele stel lampjes en het niet aan willen slaan van de motor is vrij normaal, je accu spanning is te laag, en dan gaat vrijwel alles knipperen, zodra de je de motor start met startkabels dan is alles weer normaal.
als het terug komt dan zou ik als eerste eens aan je accu denken, en even meten of je Dynamo 14.5 volt laad op de accu ( met lopende motor ) minder dan 13 volt dan wordt je accu niet goed geladen of er is iets met de accu.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
als het terug komt dan zou ik als eerste eens aan je accu denken, en even meten of je Dynamo 14.5 volt laad op de accu ( met lopende motor ) minder dan 13 volt dan wordt je accu niet goed geladen of er is iets met de accu.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )