snorkel ervaring?
snorkel ervaring?
Ik wil een snorkel hebben opo mijn 2009 Puma, maar zie veel verschillende modellen voorbijkomen. Wellicht dat ik op de sortout nog ff ga kijken. Maar, iemand ervaringen met dit model van lrparts.net
[www.lrparts.net]
Zeer betaalbaar. Vraag me wel af hoe je ze bovenin bevestigd. Wil eigenlijk geen gaten in raamstijl boren.
Ook vraag ik me af hoe de waring kit mbt differentiëlen (zelfde pagina) bevestigd wordt....
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Jan
Defender 110 stwg 200tdi maart 1986 (verkocht)
Defender 130 td4 'Puma' 2009
defenders.JPG --> mod_embed_images_loadimage('44392df1ba5a3cb93bfe0a7a1cd60fe2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.sugaranddreams.nl%2Fbeeld%2FLR%2Fdefenders.JPG', 'http://www.sugaranddreams.nl/beeld/LR/defenders.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.sugaranddreams.nl%2Fbeeld%2FLR%2Fdefenders.JPG', '', 17276317, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.lrparts.net]
Zeer betaalbaar. Vraag me wel af hoe je ze bovenin bevestigd. Wil eigenlijk geen gaten in raamstijl boren.
Ook vraag ik me af hoe de waring kit mbt differentiëlen (zelfde pagina) bevestigd wordt....
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Jan
Defender 110 stwg 200tdi maart 1986 (verkocht)
Defender 130 td4 'Puma' 2009
defenders.JPG --> mod_embed_images_loadimage('44392df1ba5a3cb93bfe0a7a1cd60fe2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.sugaranddreams.nl%2Fbeeld%2FLR%2Fdefenders.JPG', 'http://www.sugaranddreams.nl/beeld/LR/defenders.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.sugaranddreams.nl%2Fbeeld%2FLR%2Fdefenders.JPG', '', 17276317, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: snorkel ervaring?
Je kunt het bevestigingsplaatje voor op de raamstijl met een goede lijmkit vastzetten i.p.v. schroeven of popnagels.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)
b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b26df9b5a3daea9863189e50a9cfa17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://i1166.photobucket.com/albums/q620/v_titulaer/b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', '', 17276358, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)
b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b26df9b5a3daea9863189e50a9cfa17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://i1166.photobucket.com/albums/q620/v_titulaer/b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', '', 17276358, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: snorkel ervaring?
en een wading kit moet je gewoon zelf maken, kost veel minder en is completer...
Re: snorkel ervaring?
Op een 2009 zit een wading kit. Het enige dat je moet doen is de standaard slangen verlengen tot de hoogte die jij wilt. Maar assen en bakken hebben al een banjo met slang.
Re: snorkel ervaring?
Bij mij op het werk ontluchten ze ook de tank op de snorkel, het koppelings reservoir, het remreservoir. Dit zit normaal niet op z'n kit dacht ik...
Re: snorkel ervaring?
Hoe diep wil je gaan?
Vergeet dan niet om de hele electronica waterdicht in te pakken..
Oscar
In dienst : Series One 80", Series III 88", One Ten Tithonus, 110 td5 sw, 110 td4 (schade - 3.2 test set-up)
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw, FL2 TD4 hse aut.
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Vergeet dan niet om de hele electronica waterdicht in te pakken..

Oscar
In dienst : Series One 80", Series III 88", One Ten Tithonus, 110 td5 sw, 110 td4 (schade - 3.2 test set-up)
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw, FL2 TD4 hse aut.
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Re: snorkel ervaring?
Dat vroeg ik mij ook al af. Als je zo diep gaat dan moet je nog meer aan passen of een hoop werk na afloop.
Groet Jan
Groet Jan
Re: snorkel ervaring?
Hoi,
Ik heb een snorkel omdat de V8 dan geen hete lucht uit de motorruimte aantrekt. Frisse lucht is altijd beter en ook voor een diesel is het beter als er lucht van hooguit 40 graden wordt aangezogen in zomer, i.p.v. 80 graden van onder de motorkap.
Jouw diesel zal de lucht al via het spatbord aanzuigen, maar daar kan bij waden water inkomen. Dit is fataal voor elke motor.
Als je zo diep wilt gaan om ook nog de rem en koppelingscilinder met een slang te ontluchten, dan ga je erg diep en zal de leeftijd van alles wat plaatwerk en motor is (te sterk afkoelen van het blok) erg beperkt worden.
Gewoon de snorkel die je laat zien, scherpe prijs en de assen en bakken met PUR 6-4 slangen ontluchten, zoiets als dit:
[pneumatiek-nl.timmer-pneumatik.de]
en de bestaande slangen koppelen aan deze slang met benzineslang van 6mm inwendig.
De bestaande slangen zijn 1/4" ofwel 6,25 mm.
Succes en snorkel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8570d59a786dd731044e8a24b57730a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17277500, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Ik heb een snorkel omdat de V8 dan geen hete lucht uit de motorruimte aantrekt. Frisse lucht is altijd beter en ook voor een diesel is het beter als er lucht van hooguit 40 graden wordt aangezogen in zomer, i.p.v. 80 graden van onder de motorkap.
Jouw diesel zal de lucht al via het spatbord aanzuigen, maar daar kan bij waden water inkomen. Dit is fataal voor elke motor.
Als je zo diep wilt gaan om ook nog de rem en koppelingscilinder met een slang te ontluchten, dan ga je erg diep en zal de leeftijd van alles wat plaatwerk en motor is (te sterk afkoelen van het blok) erg beperkt worden.
Gewoon de snorkel die je laat zien, scherpe prijs en de assen en bakken met PUR 6-4 slangen ontluchten, zoiets als dit:
[pneumatiek-nl.timmer-pneumatik.de]
en de bestaande slangen koppelen aan deze slang met benzineslang van 6mm inwendig.
De bestaande slangen zijn 1/4" ofwel 6,25 mm.
Succes en snorkel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8570d59a786dd731044e8a24b57730a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17277500, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: snorkel ervaring?
Ben met een maat van me eens verdwaald in een bos in Duitsland en daar kwamen we achter toen we door een lange plas reden die 500 mm diep was op de heenweg en nu ineens iets dieper was. Aangezien we in de overtuiging waren dat we op een bekend pad reden reed hij flink door en doken we met een goeie 50 km/u het water in. Toen ie doorhad dat het "iets" dieper was stond het water net tot de radio.
Die radio heeft het niet overleefd, ook al stond ie niet eens aan, de rest van de elektriek heeft er weinig van gemerkt! Al hebben we daarna wel alle relais etc losgehaald om in te srayen zodat daar (hopelijk) minder corrosie op zal gaan treden. Dat was met een 2010 130. Gelukkig niet de mijne.
Die radio heeft het niet overleefd, ook al stond ie niet eens aan, de rest van de elektriek heeft er weinig van gemerkt! Al hebben we daarna wel alle relais etc losgehaald om in te srayen zodat daar (hopelijk) minder corrosie op zal gaan treden. Dat was met een 2010 130. Gelukkig niet de mijne.
Re: snorkel ervaring?
Hoi,
Twee weken geleden waren we in de Landsard bezig en ik reed achteloos terug naar de ingang en dat ging in een keer toch wel door zo'n 70 cm water. De modder hing op 20 cm hoogte op de deur, maar geen water naar binnen gelopen en de V8 bleef mooi doortuffen, zonder enig hapering. Ik heb wel een afdek kap voor de verdeler en uiteraard de snorkel. Achteraf was de hele motorruimte uitgebreid gewassen (met bruin water) en de voorkant tot boven de koplampen ook gewassen met bruin water.
Groeten en snorkel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5d255ef89dfa42497487b642958fd2b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17278735, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Twee weken geleden waren we in de Landsard bezig en ik reed achteloos terug naar de ingang en dat ging in een keer toch wel door zo'n 70 cm water. De modder hing op 20 cm hoogte op de deur, maar geen water naar binnen gelopen en de V8 bleef mooi doortuffen, zonder enig hapering. Ik heb wel een afdek kap voor de verdeler en uiteraard de snorkel. Achteraf was de hele motorruimte uitgebreid gewassen (met bruin water) en de voorkant tot boven de koplampen ook gewassen met bruin water.
Groeten en snorkel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5d255ef89dfa42497487b642958fd2b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17278735, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".