109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keuring?
109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keuring?
Zit eens even te bedenken hoe ik mijn nieuwste op kenteken ga krijgen.
APK klaar is hij nog lang niet (lees hij heeft 30 jaar stil gestaan, dus behalve alles met wat dikkere olie is de rest en dan met name alles met DOT3 en lucas rook erin wel aan revisie toe)
Nu zat ik me af te vragen of ik hem ook op geel kan keuren (zonder APK bij de RDW dus) en wat ik daarvoor moet doen? Aan de ene kant ben ik geneigd te denken niets... want volgens mij voldoen die dingen zonder schot en/of hoog dak niet aan grijs, dus moet het geel (of heb ik dat mis) aan de ander kant zou het best eens kunnen dat er wat bankjes en of ramen in moeten zitten.
Wie kan dit voor mij eens helder uit de doeken doen.
Groet, Wilberth
de%20nieuwe%20001.jpg --> mod_embed_images_loadimage('80d45eec003b17e5c112e19ebb400993', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fsites.google.com%2Fsite%2Fwilberthje%2Ffotoverzamelsite%2Fde%2520nieuwe%2520001.jpg', 'https://sites.google.com/site/wilberthje/fotoverzamelsite/de%20nieuwe%20001.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fsites.google.com%2Fsite%2Fwilberthje%2Ffotoverzamelsite%2Fde%2520nieuwe%2520001.jpg', '', 17270868, 600, 600, 'Loading image ...', false);
APK klaar is hij nog lang niet (lees hij heeft 30 jaar stil gestaan, dus behalve alles met wat dikkere olie is de rest en dan met name alles met DOT3 en lucas rook erin wel aan revisie toe)
Nu zat ik me af te vragen of ik hem ook op geel kan keuren (zonder APK bij de RDW dus) en wat ik daarvoor moet doen? Aan de ene kant ben ik geneigd te denken niets... want volgens mij voldoen die dingen zonder schot en/of hoog dak niet aan grijs, dus moet het geel (of heb ik dat mis) aan de ander kant zou het best eens kunnen dat er wat bankjes en of ramen in moeten zitten.
Wie kan dit voor mij eens helder uit de doeken doen.
Groet, Wilberth
de%20nieuwe%20001.jpg --> mod_embed_images_loadimage('80d45eec003b17e5c112e19ebb400993', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fsites.google.com%2Fsite%2Fwilberthje%2Ffotoverzamelsite%2Fde%2520nieuwe%2520001.jpg', 'https://sites.google.com/site/wilberthje/fotoverzamelsite/de%20nieuwe%20001.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fsites.google.com%2Fsite%2Fwilberthje%2Ffotoverzamelsite%2Fde%2520nieuwe%2520001.jpg', '', 17270868, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
o ja, verder uitdaging aangezien de oneton nooit in NL geïmporteerd is zal er vermoedelijk geen type goedkeuring voorhanden zijn om naar te verwijzen.
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
> Wie kan dit voor mij eens helder uit de doeken
> doen.
De RDW
Maar hoe meer bankruimte je hebt achterin (ze rekenen 40cm per persoon) hoe meer er op het kenteken komen (max 8) dus monteer wat zijwaartse bankjes en je bent klaar om te keuren
Gr. neef Henk
> doen.
De RDW
Maar hoe meer bankruimte je hebt achterin (ze rekenen 40cm per persoon) hoe meer er op het kenteken komen (max 8) dus monteer wat zijwaartse bankjes en je bent klaar om te keuren
Gr. neef Henk
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
wilberth Schreef:
-------------------------------------------------------
> o ja, verder uitdaging aangezien de oneton nooit
> in NL geïmporteerd is zal er vermoedelijk geen
> type goedkeuring voorhanden zijn om naar te
> verwijzen.
>
> Groet, Wilberth
Gewoon doen alsof je er geen verstand van hebt en het hun laten uitzoeken hoe ze hem op kenteken willen zetten, in hun ogen is het gewoon een oude Land Rover (of jeep)
-------------------------------------------------------
> o ja, verder uitdaging aangezien de oneton nooit
> in NL geïmporteerd is zal er vermoedelijk geen
> type goedkeuring voorhanden zijn om naar te
> verwijzen.
>
> Groet, Wilberth
Gewoon doen alsof je er geen verstand van hebt en het hun laten uitzoeken hoe ze hem op kenteken willen zetten, in hun ogen is het gewoon een oude Land Rover (of jeep)
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
maar er hoeven dus geen ramen in de hardtop?
Ik wil er best een bankje (of twee) ingooien zodat de heren stoeltjes kunnen tellen, maar het gaat me vooral om het keuren zonder APK. Ik wil graag zekerheid over een NL identiteit voor ik aan de grote kostenposten begin.
Groet, Wilberth
(mbt hun gewoon uit laten zoeken hoe ze hem op kenteken zetten. Zo heb ik ook een IIB FC gehad. Ik geloof dat ik als ik dat ding op de weegbrug zou zetten, er nog ongeveer 100 kg ruimte zat tussen eigen gewicht en max. toelaatbaar )
Ik wil er best een bankje (of twee) ingooien zodat de heren stoeltjes kunnen tellen, maar het gaat me vooral om het keuren zonder APK. Ik wil graag zekerheid over een NL identiteit voor ik aan de grote kostenposten begin.
Groet, Wilberth
(mbt hun gewoon uit laten zoeken hoe ze hem op kenteken zetten. Zo heb ik ook een IIB FC gehad. Ik geloof dat ik als ik dat ding op de weegbrug zou zetten, er nog ongeveer 100 kg ruimte zat tussen eigen gewicht en max. toelaatbaar )
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Ik zou het even navragen,
Dat van die bankjes of kussens achterin klopt.
Op zich is dat niet spannend.
Maar op kenteken zonder APK?!?!?!
Paar jaar geleden was ik bij de RDW zonder apk keuring (door de RDW).
De auto had UK apk maar ik had alleen een copy van de keuring, ik kreeg mooi geen kenteken tot ik de originele papieren binnen had.
Dus bel de mannen, laat je door verbinden met een specialist. Vraag zijn naam en vertel je verhaal.
Trouwens wel een top karretje hoor !!!!!!
Rob
Dat van die bankjes of kussens achterin klopt.
Op zich is dat niet spannend.
Maar op kenteken zonder APK?!?!?!
Paar jaar geleden was ik bij de RDW zonder apk keuring (door de RDW).
De auto had UK apk maar ik had alleen een copy van de keuring, ik kreeg mooi geen kenteken tot ik de originele papieren binnen had.
Dus bel de mannen, laat je door verbinden met een specialist. Vraag zijn naam en vertel je verhaal.
Trouwens wel een top karretje hoor !!!!!!
Rob
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
dank u, ben er ook heel blij mee...
Ik wacht nog ff wat ervaringsdeskundigheid af op dit forum, maar dan ga ik de jongens eens bellen (met wat meer voorkennis).
groet, wilberth
Ik wacht nog ff wat ervaringsdeskundigheid af op dit forum, maar dan ga ik de jongens eens bellen (met wat meer voorkennis).
groet, wilberth
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
[www.rdw.nl]
Er is zat info te vinden maar een belletje is ook makkelijk.
Groeten neef Henk
Er is zat info te vinden maar een belletje is ook makkelijk.
Groeten neef Henk
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Is deze bekend?
onetonlandrover
22900002A.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c41dca0b048be8ac646951be483585fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.onetonlandrover.co.uk%2F22900002A%2F22900002A.jpg', 'http://www.onetonlandrover.co.uk/22900002A/22900002A.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.onetonlandrover.co.uk%2F22900002A%2F22900002A.jpg', '', 17271046, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Jo
onetonlandrover
22900002A.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c41dca0b048be8ac646951be483585fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.onetonlandrover.co.uk%2F22900002A%2F22900002A.jpg', 'http://www.onetonlandrover.co.uk/22900002A/22900002A.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.onetonlandrover.co.uk%2F22900002A%2F22900002A.jpg', '', 17271046, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Jo
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
de site is me bekend. Die specifieke auto niet, maar wel mooi...
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Ik heb ooit een Serie II van 1959 ingevoerd, daarvoor heb ik geen APK hoeven laten doen van te voren en hij is en was zeker niet APK waardig.
Die van mij kwam uit Engeland en ik heb toen alleen andere koplampen er in gezet om hem ingevoerd te krijgen.
Die van jou is van na 1960, zal dus wel een keertje aan de APK eisen moeten voldoen, maar volgens mij kan je hem wel importeren zonder APK en aangeven dat je hem APK waardig op gaat knappen.
Je kan dan natuurlijk niet rijdend naar de RDW en zal hem daarna moeten schorsen.
Maar als die van Jou van 1964 is en hij is als 1 ton uitgevoerd, waarom zou je hem dan als geel kenteken willen hebben, voor de wegenbelasting maakt het niet uit, alleen hoeveel mensen je er in mag vervoeren.
Volgens mij is de 1 ton's uitvoering veel als bedrijfsauto gebruikt en daar ook voor gemaakt.
Op het Series II forum in engeland zitten ook altijd een aantal personen die een 1 ton's landrover hebben, misschien kan je daar wat meer info vinden.
Succes met je nieuwe aanwinst.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('67f0180dc053e71b1aaec2f10c101037', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17271072, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
1990 3,9 EFI RCC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Die van mij kwam uit Engeland en ik heb toen alleen andere koplampen er in gezet om hem ingevoerd te krijgen.
Die van jou is van na 1960, zal dus wel een keertje aan de APK eisen moeten voldoen, maar volgens mij kan je hem wel importeren zonder APK en aangeven dat je hem APK waardig op gaat knappen.
Je kan dan natuurlijk niet rijdend naar de RDW en zal hem daarna moeten schorsen.
Maar als die van Jou van 1964 is en hij is als 1 ton uitgevoerd, waarom zou je hem dan als geel kenteken willen hebben, voor de wegenbelasting maakt het niet uit, alleen hoeveel mensen je er in mag vervoeren.
Volgens mij is de 1 ton's uitvoering veel als bedrijfsauto gebruikt en daar ook voor gemaakt.
Op het Series II forum in engeland zitten ook altijd een aantal personen die een 1 ton's landrover hebben, misschien kan je daar wat meer info vinden.
Succes met je nieuwe aanwinst.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('67f0180dc053e71b1aaec2f10c101037', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17271072, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
1990 3,9 EFI RCC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
waarom geel ipv grijs, nou vooral omdat ik in de veronderstelling was (en ben) dat grijskenteken auto's altijd een apk moeten ondergaan bij de RDW bij invoer en zover ben ik nog lang niet.
Verder is het zo dat als ik daaraan begin het wellicht een stuk moeilijker wordt om te zien dat er een eerlijk autootje voor staat. Nu is dat nogal duidelijk.
Groet, Wilberth
Verder is het zo dat als ik daaraan begin het wellicht een stuk moeilijker wordt om te zien dat er een eerlijk autootje voor staat. Nu is dat nogal duidelijk.
Groet, Wilberth
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Moet je hem dan al invoeren.
Zolang je de originele onderdelen, lees assen, motor, koets en chassis gebruikt is er niets die zegt dat je hem al moet invoeren, ik neem aan dat hij uitgevoerd wordt uit Belgie en dat er daar ook geen belastingplicht op heerst.
Pas als je klaar ben met wat je wil doen importeer je hem.
Ik heb nu ook een 101 staan die nog niet geïmporteerd is, ik hou zoveel mogelijk de originele onderdelen en fotografeer regelmatig wat ik aan het doen ben.
Misschien een optie om vast een nieuw chassisnummer in te laten slaan is hij in ieder geval bekend in het systeem.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('818a462047ef6dd018efbfff5c7ea581', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17271166, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
1990 3,9 EFI RCC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Zolang je de originele onderdelen, lees assen, motor, koets en chassis gebruikt is er niets die zegt dat je hem al moet invoeren, ik neem aan dat hij uitgevoerd wordt uit Belgie en dat er daar ook geen belastingplicht op heerst.
Pas als je klaar ben met wat je wil doen importeer je hem.
Ik heb nu ook een 101 staan die nog niet geïmporteerd is, ik hou zoveel mogelijk de originele onderdelen en fotografeer regelmatig wat ik aan het doen ben.
Misschien een optie om vast een nieuw chassisnummer in te laten slaan is hij in ieder geval bekend in het systeem.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('818a462047ef6dd018efbfff5c7ea581', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17271166, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
1990 3,9 EFI RCC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Hij gaat vrijdag op voor z'n inburgeringsexamen.
Chassisnr. is nog net zo crisp als toen het uit de fabriek is gekomen, dus die hoeft niet over-geslagen te worden. Verder is hij nu poep-origineel en makkelijk als zodanig te herkennen.
Schorsen kost ook geen drol, kortom, hij kan maar vast geïmmigreerd zijn.
Groet, Wilberth
overigens mogen zowel geel als grijs kentekens onder de 3500 kg aangeboden worden zonder verplichte APK keuring. Maar ik ga toch voor geel omdat een extra stoel achterin nooit kwaad kan. We zijn thuis immers met meer dan 2, en het is wel handig als we met z'n allen meekunnen rijden naar een evenementje. Geen idee of ik dat ooit ga gebruiken, maar zolang het toch belastingvrij is dacht ik...tjaa...
Chassisnr. is nog net zo crisp als toen het uit de fabriek is gekomen, dus die hoeft niet over-geslagen te worden. Verder is hij nu poep-origineel en makkelijk als zodanig te herkennen.
Schorsen kost ook geen drol, kortom, hij kan maar vast geïmmigreerd zijn.
Groet, Wilberth
overigens mogen zowel geel als grijs kentekens onder de 3500 kg aangeboden worden zonder verplichte APK keuring. Maar ik ga toch voor geel omdat een extra stoel achterin nooit kwaad kan. We zijn thuis immers met meer dan 2, en het is wel handig als we met z'n allen meekunnen rijden naar een evenementje. Geen idee of ik dat ooit ga gebruiken, maar zolang het toch belastingvrij is dacht ik...tjaa...
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Succes met de inburgering.
We horen vrijdag wel of de Nederlandse Vlag wappert op je IIa.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b75ba2553db3c8253b743e94667443a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17271246, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
1990 3,9 EFI RCC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
We horen vrijdag wel of de Nederlandse Vlag wappert op je IIa.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b75ba2553db3c8253b743e94667443a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17271246, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
1990 3,9 EFI RCC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
Ben
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Hoe staat dat ding vermeld op het Belgische kenteken, normaal neemt de RDW dat over.
Lichte vracht zal dus grijs kenteken worden.
Later als hij eenmaal een kenteken heeft kan je hem natuurlijk om laten keuren.
En voor zover ik weet zijn tegenwoordig tot 3500kg alle RDW keuringen APK vrij, EU regels.
Lichte vracht zal dus grijs kenteken worden.
Later als hij eenmaal een kenteken heeft kan je hem natuurlijk om laten keuren.
En voor zover ik weet zijn tegenwoordig tot 3500kg alle RDW keuringen APK vrij, EU regels.
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
zonder APK,daar was ik dus ook al achter... hij staat als camionette trouwens in het certificat de immatriculation en als tout terrain op de conformité.
Vrijdag weten we meer.
Groet Wilberth
Vrijdag weten we meer.
Groet Wilberth
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
En camionette is dus een kleine vrachtwagen.
Maar ik neem aan dat hij zonder problemen ook op geel kan.
Even wat anders, volgens mij rijden er al wel andere 109 one tonnes in Nederland, weet alleen niet meer waar.
Vaak ook zonder dat de eigenaren dat weten, ze komen er soms pas achter als hun grotere banden 900x16 zonder problemen passen.
En dan vragen ze zich nog niet af hoe dat kan
Maar ik neem aan dat hij zonder problemen ook op geel kan.
Even wat anders, volgens mij rijden er al wel andere 109 one tonnes in Nederland, weet alleen niet meer waar.
Vaak ook zonder dat de eigenaren dat weten, ze komen er soms pas achter als hun grotere banden 900x16 zonder problemen passen.
En dan vragen ze zich nog niet af hoe dat kan
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
ik sluit niets uit Frans, en de meeste militaire 109 zullen ze ook zo wel onder gaan denk ik. Maar destijds zijn ze hier in ieder geval niet geïmporteerd. Overigens heb ik er al wel een aantal gezien van mensen die dachten zo'n ding te hebben, maar wat dan toch militaire bleken te zijn. En ook zijn er door land rover een aantal geleverd met exact dezelfde spec in de reguliere chassisnr. reeksen. Beetje britste willekeur daar zeg maar (en dan hebben ze het over de franse slag..).
Wat ben jij trouwens in Spanje kwijt als ik vragen mag?
Groet, Wilberth
Wat ben jij trouwens in Spanje kwijt als ik vragen mag?
Groet, Wilberth
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
PM via de prikpagina.
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
In Brummen bij The Gallery heeft er ook een te koop gestaan.
http://www.finecars.cc/en/detail/car/198092/index.html
eeababcdf3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('16f3a5b113d51d80c0ff379f2cebc77e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.finecars.cc%2Ftypo3temp%2FGB%2Feeababcdf3.jpg', 'http://www.finecars.cc/typo3temp/GB/eeababcdf3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.finecars.cc%2Ftypo3temp%2FGB%2Feeababcdf3.jpg', '', 17271315, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hij kwam via Duitsland uit Denemarken, maar ik weet niet of hij hier op kenteken is gezet?!
Wat is trouwens het grote verschil tussen een militaire 3/4 ton LR en een 1 ton?
Succes!
http://www.finecars.cc/en/detail/car/198092/index.html
eeababcdf3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('16f3a5b113d51d80c0ff379f2cebc77e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.finecars.cc%2Ftypo3temp%2FGB%2Feeababcdf3.jpg', 'http://www.finecars.cc/typo3temp/GB/eeababcdf3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.finecars.cc%2Ftypo3temp%2FGB%2Feeababcdf3.jpg', '', 17271315, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hij kwam via Duitsland uit Denemarken, maar ik weet niet of hij hier op kenteken is gezet?!
Wat is trouwens het grote verschil tussen een militaire 3/4 ton LR en een 1 ton?
Succes!
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Die heeft ook wel 3 dagen te koop gestaan in Brummen, geen idee of die in NL gebleven is of weer vertrokken naar het buitenland. Ik weet dat Udo hem met duitse papieren daar achter afgeleverd heeft.
Mag ff kwijt zijn wat de prijs ook alweer was. Maar was zonder meer een hele nette wagen. "gründlich" zegmaar gerust.
Het verschil met de militaire 3/4 is groot, ze delen eigenlijk alleen de veerhandjes. Bij een oneton moet je (los van een handje vol andere chassis details) ook denken aan zwaardere assen, 900-16 bandjes, lagere gearing in de versnellingsbak, ander stuurhuis en nog zo wat details.
Als het chassis niet verlast is herken je de militaire het snelst aan de vierkante achterbalk waar de oneton een civiele (schuine) heeft.
Groet, Wilberth
Mag ff kwijt zijn wat de prijs ook alweer was. Maar was zonder meer een hele nette wagen. "gründlich" zegmaar gerust.
Het verschil met de militaire 3/4 is groot, ze delen eigenlijk alleen de veerhandjes. Bij een oneton moet je (los van een handje vol andere chassis details) ook denken aan zwaardere assen, 900-16 bandjes, lagere gearing in de versnellingsbak, ander stuurhuis en nog zo wat details.
Als het chassis niet verlast is herken je de militaire het snelst aan de vierkante achterbalk waar de oneton een civiele (schuine) heeft.
Groet, Wilberth
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Dat zal dan niet erg vlot geweest zijn!
De 1 ton heeft een andere verhouding op z'n tussenbak
Jo
De 1 ton heeft een andere verhouding op z'n tussenbak
Jo
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
En bij (on)geluk haalde ik enkele jaren geleden een revisiebak uit Engeland die -naar later bleek- een one-tonsbak is.
waarschijnlijk stock voor de IIb Forward Control's van British Army, daar lagen dezelfde bakken in. Bleek uiteindelijk te herkennen aan een ander palletje (detail..) tegen de tussenbak aan. Afijn.
Dat merkte ik uiteraard pas toen ie eronder lag dus ja: de auto wordt daar een stukkie langzamer van. Gedacht om te switschen naar 9x16, maar inderdaad: de oneton is op veel plaatsen anders heb ik geleerd:
diff's zijn zwaarder, veerhanden, blok (minimaal een 2.6 6cil. en geen 2.25), ....
Mijn auto staat nu geschorst (...), maar heb vanwege geld en tijd maar de hobbykilometers met een lagere topsnelheid gereden. In de stad en in het terrein is het een topoverbrenging .
Auto staat nu geschorst ivm de regeling. komend jaar wellicht eens op zoek naar een normale bak.
Alleen al om mijn bak toe te passen met 9.00x16'ers kijk ik verlekkerd naar je one-ton. Fantastisch ding!
waarschijnlijk stock voor de IIb Forward Control's van British Army, daar lagen dezelfde bakken in. Bleek uiteindelijk te herkennen aan een ander palletje (detail..) tegen de tussenbak aan. Afijn.
Dat merkte ik uiteraard pas toen ie eronder lag dus ja: de auto wordt daar een stukkie langzamer van. Gedacht om te switschen naar 9x16, maar inderdaad: de oneton is op veel plaatsen anders heb ik geleerd:
diff's zijn zwaarder, veerhanden, blok (minimaal een 2.6 6cil. en geen 2.25), ....
Mijn auto staat nu geschorst (...), maar heb vanwege geld en tijd maar de hobbykilometers met een lagere topsnelheid gereden. In de stad en in het terrein is het een topoverbrenging .
Auto staat nu geschorst ivm de regeling. komend jaar wellicht eens op zoek naar een normale bak.
Alleen al om mijn bak toe te passen met 9.00x16'ers kijk ik verlekkerd naar je one-ton. Fantastisch ding!
Re: 109 hardtop, geel of grijs kenteken mogelijk bij import keur
Dank je.
mocht je ooit van die bak af willen....
Ik zou hem graag van je overnemen. Dat en de zescilinder is het enige dat de mijne mist helaas.
Groet Wilberth
mocht je ooit van die bak af willen....
Ik zou hem graag van je overnemen. Dat en de zescilinder is het enige dat de mijne mist helaas.
Groet Wilberth
tweemaal is scheepsrecht...
gisteren om twee uur had ik een afspraak bij rDW veldhoven, bleek dat ik de verkeerde afspraak geboekt had.
Blijkt dat ze op de site onder de regel "import binnen EU" nog een regelhebben staan met " import binnen EU ouder dan 30 jaar"
Na dat de vriendelijk baliemedewerkster eens rond gevraagd had of de keurmeester nietn toevallig toch binnen was kwam ze met de mededeling dat de eerste mogelijkheid voor ons 8 sept. Zou zijn. Niet wat ik wilde horen. Maar een minuut of tien puzzelen later bleek de betreffende "oldtimer keurmeester" die middag in rijen te zitten. Een drie kwartier tutteren met de ambulance erachter. en hij had nog een gaatje om 4 uur. Dat paste dus precies.
Wij naar Rijen gereden waar we om half vier arriveerden en direct aan de beurt waren.
Een heel enthausiaste RDW-er hielp ons en was oprecht geinteresserd in wat er op de put stond (overigens moesten we het ding wel met de 130 naar binnen slepen, duwen is nog geen optie met al die ingedroogde vettigheid in de assen)
Zo kan het gebeuren dat we om kwart over vier voor de tweede keer die dag een RDW station verlieten, missie geslaagd. NOg even BPM aangifte doen en NL is wer een mooie oldtimer rijker.
Frans nog bedankt voor het helpen "duwen" en nu eens kijken wanneer ik tijd ga vinden om het hele APK gebeuren te regeln. Zal dit jaar wel niet meer worden (eerste ff de serie III afbouwen), maar ik heb er al zin in.
Groet, Wilberth
Blijkt dat ze op de site onder de regel "import binnen EU" nog een regelhebben staan met " import binnen EU ouder dan 30 jaar"
Na dat de vriendelijk baliemedewerkster eens rond gevraagd had of de keurmeester nietn toevallig toch binnen was kwam ze met de mededeling dat de eerste mogelijkheid voor ons 8 sept. Zou zijn. Niet wat ik wilde horen. Maar een minuut of tien puzzelen later bleek de betreffende "oldtimer keurmeester" die middag in rijen te zitten. Een drie kwartier tutteren met de ambulance erachter. en hij had nog een gaatje om 4 uur. Dat paste dus precies.
Wij naar Rijen gereden waar we om half vier arriveerden en direct aan de beurt waren.
Een heel enthausiaste RDW-er hielp ons en was oprecht geinteresserd in wat er op de put stond (overigens moesten we het ding wel met de 130 naar binnen slepen, duwen is nog geen optie met al die ingedroogde vettigheid in de assen)
Zo kan het gebeuren dat we om kwart over vier voor de tweede keer die dag een RDW station verlieten, missie geslaagd. NOg even BPM aangifte doen en NL is wer een mooie oldtimer rijker.
Frans nog bedankt voor het helpen "duwen" en nu eens kijken wanneer ik tijd ga vinden om het hele APK gebeuren te regeln. Zal dit jaar wel niet meer worden (eerste ff de serie III afbouwen), maar ik heb er al zin in.
Groet, Wilberth
Re: tweemaal is scheepsrecht...
Geen dank, ik heb graag helpen "duwen"
Nog een belangrijk ding, waar we het gisteren niet over gehad hebben.
Vergeet niet hem te schorsen zodra je je kenteken weet. Hij is wel meteen APK en verzekeringsplichtig.
Nog een belangrijk ding, waar we het gisteren niet over gehad hebben.
Vergeet niet hem te schorsen zodra je je kenteken weet. Hij is wel meteen APK en verzekeringsplichtig.
Re: tweemaal is scheepsrecht...
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vergeet niet hem te schorsen zodra je je kenteken weet. Hij is wel meteen APK en verzekeringsplichtig.
Wel meteen verzekeren. APK heb je 2 maanden voor...
Kom je er niet aan toe, dan is schorsen idd aan te bevelen
-------------------------------------------------------
> Vergeet niet hem te schorsen zodra je je kenteken weet. Hij is wel meteen APK en verzekeringsplichtig.
Wel meteen verzekeren. APK heb je 2 maanden voor...
Kom je er niet aan toe, dan is schorsen idd aan te bevelen
Re: tweemaal is scheepsrecht...
hmm dat van die 2 maanden dacht ik ook na mijn import bezoek bij de rdw. Kreeg toch een maand nij de rdw import keuring een vriendelijke brief van het cjib dat ik een bedragje mocht sponsoren ivm geen apk.
Fenna
Fenna
Re: tweemaal is scheepsrecht...
APK-controle wordt door een register-controles gedaan, het kan dus in principe op de dag precies.
D'r was wel gedoe mbt de register-boetes:
Er moet een aangewezen en bevoegde ambtenaar verantwoordelijk zijn, en niet slechts een machine en een fictieve ambtenaar.
Marc
D'r was wel gedoe mbt de register-boetes:
Er moet een aangewezen en bevoegde ambtenaar verantwoordelijk zijn, en niet slechts een machine en een fictieve ambtenaar.
Marc
Re: tweemaal is scheepsrecht...
Hallo Marc,
Dat het een register controle was, bleek al uit de beschikking. Later had ik ook dat over die bevoegde vs fictieve ambtenaar gelezen. Mijn reactie destijds was om direct de 109 te schorsen en vanuit de schorsing verder apk klaar te maken. Inmiddels is de apk voor elkaar, maar staat de 109 om andere redenen geschorst grmbl
Fenna
Dat het een register controle was, bleek al uit de beschikking. Later had ik ook dat over die bevoegde vs fictieve ambtenaar gelezen. Mijn reactie destijds was om direct de 109 te schorsen en vanuit de schorsing verder apk klaar te maken. Inmiddels is de apk voor elkaar, maar staat de 109 om andere redenen geschorst grmbl
Fenna
Re: tweemaal is scheepsrecht...
fenix2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo Marc,
>
> Dat het een register controle was, bleek al uit de
> beschikking. Later had ik ook dat over die
> bevoegde vs fictieve ambtenaar gelezen. Mijn
> reactie destijds was om direct de 109 te schorsen
> en vanuit de schorsing verder apk klaar te maken.
> Inmiddels is de apk voor elkaar, maar staat de 109
> om andere redenen geschorst grmbl
>
> Fenna
Je heb je "One Live Life It" Peugot toch nog, andere achterlichtje en een Ivoor gekleurd dak, dan heb je toch nog een soort Landrover.
DSC_1451.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b9539918940b424c5f77262c5793dd8b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2FEvenementen%2FBollentreffen_aug_2014%2Fslides%2FDSC_1451.JPG', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/Evenementen/Bollentreffen_aug_2014/slides/DSC_1451.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2FEvenementen%2FBollentreffen_aug_2014%2Fslides%2FDSC_1451.JPG', '', 17276460, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Hallo Marc,
>
> Dat het een register controle was, bleek al uit de
> beschikking. Later had ik ook dat over die
> bevoegde vs fictieve ambtenaar gelezen. Mijn
> reactie destijds was om direct de 109 te schorsen
> en vanuit de schorsing verder apk klaar te maken.
> Inmiddels is de apk voor elkaar, maar staat de 109
> om andere redenen geschorst grmbl
>
> Fenna
Je heb je "One Live Life It" Peugot toch nog, andere achterlichtje en een Ivoor gekleurd dak, dan heb je toch nog een soort Landrover.
DSC_1451.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b9539918940b424c5f77262c5793dd8b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2FEvenementen%2FBollentreffen_aug_2014%2Fslides%2FDSC_1451.JPG', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/Evenementen/Bollentreffen_aug_2014/slides/DSC_1451.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2FEvenementen%2FBollentreffen_aug_2014%2Fslides%2FDSC_1451.JPG', '', 17276460, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: tweemaal is scheepsrecht...
zo is het Ben
Het dak is in de week na de sortout aan de beurt (dan heb ik de 109 een weekje uit de schorsing en is er plek in mijn werkplaats)
Die achterlichtjes wordt een leuk knutselprojectje voor de komende winter
Het dak is in de week na de sortout aan de beurt (dan heb ik de 109 een weekje uit de schorsing en is er plek in mijn werkplaats)
Die achterlichtjes wordt een leuk knutselprojectje voor de komende winter