Ik twijfel om rover p6 carbs op mijn P6 3.5 v8 blok te monteren. Ik gebruik de RR eigenlijk alleen voor in het terrein.
Iemand ervaring met deze carbs?
iemand ervaring met rover P6 carbs offroad?
iemand ervaring met rover P6 carbs offroad?
Ik twijfel om rover p6 carbs op mijn P6 3.5 v8 blok te monteren. Ik gebruik de RR eigenlijk alleen voor in het terrein.
Iemand ervaring met deze carbs?
Iemand ervaring met deze carbs?
iemand ervaring met rover P6 carbs offroad?
Ik twijfel om rover p6 carbs op mijn P6 3.5 v8 blok te monteren. Ik gebruik de RR eigenlijk alleen voor in het terrein.
Iemand ervaring met deze carbs?
Iemand ervaring met deze carbs?
iemand ervaring met rover P6 carbs offroad?
Ik twijfel om rover p6 carbs op mijn P6 3.5 v8 blok te monteren. Ik gebruik de RR eigenlijk alleen voor in het terrein.
Iemand ervaring met deze carbs?
Iemand ervaring met deze carbs?
iemand ervaring met rover P6 carbs offroad?
Ik twijfel om rover p6 carbs op mijn P6 3.5 v8 blok te monteren. Ik gebruik de RR eigenlijk alleen voor in het terrein.
Iemand ervaring met deze carbs?
Iemand ervaring met deze carbs?
Re: iemand ervaring met rover P6 carbs offroad?
Hoi,
De P6 carbs zijn die SU's met de vlotterkamer onder de carburateurs als ik het goed heb (heb er aan gesleuteld bij Sebastiaan). Correct me if I'm wrong!
Zolang een vlotterkamer onder de carburateur hangt, is deze zo kort mogelijk in het midden van de hoofdsproeier (grapje natuurlijk, ze hebben er maar een), kan de carburateur in bijna elke hoek hangen en dan is het benzinepeil nog altijd goed. Zelfde geldt voor de Stromberg's. Je kunt dus scheef hangen en stijl bergop en af rijden. Geloof me, in mei heb ik op de Landsard heel scheef gehangen, maar de Strombergs beleven perfect werken.
De oudere SU's met de vlotterkamer aan de zijde van de carburateurs, hebben dit voordeel niet. Ga je met zo een carburateurs heel stijl berg op, valt de carburateur met de vlotterkamer aan de achterkant zowat droog bij de sproeier, de andere loopt zowat over en de motor verzuipt op vier cilinders. Resultaat, je valt waarschijnlijk stil.
Wat mij betreft, gaan met de P6, als het inderdaad die carburateurs zijn die ik denk.
Groeten en sleutel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d3780d5c0a2a2da7a422f7a92322cae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17272737, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
De P6 carbs zijn die SU's met de vlotterkamer onder de carburateurs als ik het goed heb (heb er aan gesleuteld bij Sebastiaan). Correct me if I'm wrong!
Zolang een vlotterkamer onder de carburateur hangt, is deze zo kort mogelijk in het midden van de hoofdsproeier (grapje natuurlijk, ze hebben er maar een), kan de carburateur in bijna elke hoek hangen en dan is het benzinepeil nog altijd goed. Zelfde geldt voor de Stromberg's. Je kunt dus scheef hangen en stijl bergop en af rijden. Geloof me, in mei heb ik op de Landsard heel scheef gehangen, maar de Strombergs beleven perfect werken.
De oudere SU's met de vlotterkamer aan de zijde van de carburateurs, hebben dit voordeel niet. Ga je met zo een carburateurs heel stijl berg op, valt de carburateur met de vlotterkamer aan de achterkant zowat droog bij de sproeier, de andere loopt zowat over en de motor verzuipt op vier cilinders. Resultaat, je valt waarschijnlijk stil.
Wat mij betreft, gaan met de P6, als het inderdaad die carburateurs zijn die ik denk.
Groeten en sleutel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d3780d5c0a2a2da7a422f7a92322cae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17272737, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".