Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110 (opgelost)
Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110 (opgelost)
Hallo,
Na mijn motorwissel van 2.5 NA naar 3.5 V8 heb ik het volgende aandachtspunt.
Als mijn 3.5 V8 carb. niet in 1 keer aanslaat dan komt er uit cilinder 1 wat benzine en start de V8 dus ook niet. (Hij verzuipt) er zit een actieve benzinepomp tussen. (Deze slaat automatisch af)
Start deze in 1 keer dan is er niets aan de hand.
Er zitten SU carburateurs op. (en hebben voldoende olie)
Graag jullie reactie.
Groet René
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2014 11:57 door Renetuono@gmail.com.
Na mijn motorwissel van 2.5 NA naar 3.5 V8 heb ik het volgende aandachtspunt.
Als mijn 3.5 V8 carb. niet in 1 keer aanslaat dan komt er uit cilinder 1 wat benzine en start de V8 dus ook niet. (Hij verzuipt) er zit een actieve benzinepomp tussen. (Deze slaat automatisch af)
Start deze in 1 keer dan is er niets aan de hand.
Er zitten SU carburateurs op. (en hebben voldoende olie)
Graag jullie reactie.
Groet René
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2014 11:57 door Renetuono@gmail.com.
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110
Hallo Frans,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het vlotter niveau nog niet gecontroleerd.
Deksels eraf neem ik aan.
En dan?
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het vlotter niveau nog niet gecontroleerd.
Deksels eraf neem ik aan.
En dan?
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110
Rene, wat bedoel je precies met cilinder 1 ? Hoe kan daar benzine uitkomen ? Probeer eens duidelijker te omschrijven. Om het vlotternivo te controleren en evt. af te stellen ,moeten de carburateurs eraf en daarna de onderste deksels. Een V8 hoort altijd gelijk aan te slaan.Is de koudstart wel goed afgesteld? Vr gr Henk B.
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110
Hallo Henk,
Tijdens het starten wordt de bougie van cilinder 1 erg nat van de benzine.
Het benzine lekt hier dan echt uit.
Ik heb deze motor nog maar 1 keer eerder gestart. (na motorwissel)
Bedankt voor je tips.
Ik zal deze opvolgen en gaan checken.
Groet Rene
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2014 20:58 door Renetuono@gmail.com.
Tijdens het starten wordt de bougie van cilinder 1 erg nat van de benzine.
Het benzine lekt hier dan echt uit.
Ik heb deze motor nog maar 1 keer eerder gestart. (na motorwissel)
Bedankt voor je tips.
Ik zal deze opvolgen en gaan checken.
Groet Rene
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2014 20:58 door Renetuono@gmail.com.
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110
Heb je ook de "retour" leiding van de carbs weer gemonteerd / aangesloten?
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110
Werkt de Bougie van cil. 1 wel ? . Zoals Frans al aangeeft is het heel belangrijk dat de V8 ook een retourleiding heeft ,anders pomp je de motor vol met benzine.Google verder eens op LSM0094TM . Vr gr Henk B.
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110
Iedereen bedankt voor de tips.
Na mijn vakantie ga ik hier verder mee aan de slag.
Nu is er geen retourleiding van de carbs aangesloten. (tip ga ik zeker uitvoeren)
Ik houd jullie op de hoogte.
Groet René
Na mijn vakantie ga ik hier verder mee aan de slag.
Nu is er geen retourleiding van de carbs aangesloten. (tip ga ik zeker uitvoeren)
Ik houd jullie op de hoogte.
Groet René
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110
Tja als je niet van pomp naar pomp wilt gaan rijden zou ik dat cker even doen en al helemaal in het kader van brandveiligheid...........
RRC '86 V8
RRC '86 V8
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110
Ik zou zeggen ga eens op het internet zoeken naar bijv een partsmanual van een LR met een V8 en kijk daar hoe de brandstof toevoer hoort te zitten. En doe het dan ook zo, ze hebben het niet voor niets zo bedacht.
Re: Benzine cilinder 1 3.5 V8 LR110 (opgelost)
Gisteren de retourleiding aangesloten en het probleem is opgelost.
Bedankt voor de tips.
Groet René
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2014 11:57 door Renetuono@gmail.com.
Bedankt voor de tips.
Groet René
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2014 11:57 door Renetuono@gmail.com.