welke papieren bij Belgische auto?
welke papieren bij Belgische auto?
Ik heb in België en leuke 40+ series op het oog, maar welke papieren mag/moet ik daarbij verwachten om hem hier op kenteken te krijgen?
Hoe heten die formulieren, welke delen moet ik hebben? Hoe Zien die er uit en zijn d er nog specifieke dingen waar ik op moet leggen?
Alle tips voor België import welkom.
Groet wilberth
Hoe heten die formulieren, welke delen moet ik hebben? Hoe Zien die er uit en zijn d er nog specifieke dingen waar ik op moet leggen?
Alle tips voor België import welkom.
Groet wilberth
Re: welke papieren bij Belgische auto?
Hoi, woon zelf in Belgie,bij ons kennen we maar een kentekendeel,het inschrijvingsformulier roos of grijs van kleur, dit krijg je zo mee van de verkoper zonder langs een postkantoor te gaan, bij ons staat de nummerplaat op naam, die moet de eigenaar bij verkoop zelf terugsturen.
vooral ook het gelijkvormigheidsattest. Dat bevat gegevens dat de auto comform europese regelgeving is, waardoor je hem in ieder europees land kan inschrijven, dus ook NL. In nederland heet dat certificaat van overeenstemming.
dat roos papier alleen is niet genoeg.
[www.goca.be]
[www.rdw.nl]
Discovery TD5
dat roos papier alleen is niet genoeg.
[www.goca.be]
[www.rdw.nl]
Discovery TD5
Dank voor de antwoorden. Ik weet nu in ieder geval wat er in het beste geval bij hoort te zitten.
Nu eens kijken of ik een beetje naar m'n zin een autootje kan kopen.
Groet wilberth
Nu eens kijken of ik een beetje naar m'n zin een autootje kan kopen.
Groet wilberth
blijkbaar zit er alles bij incl. een conformité voor de ooit eens ingebouwde dieselmotor.
Eind van de maand ophalen, ben benieuwd...fotootje volgt tegen die tijd...
Groet, Wilberth
Eind van de maand ophalen, ben benieuwd...fotootje volgt tegen die tijd...
Groet, Wilberth
dat krijg je ervan als je niet vooruit denkt maar terug
Heb de onhebbelijkheid om afspraken als ze niet doorkunnen niet voor me uit te schuiven, maar juist te kijken of er niet al eerder ergens een gaatje te vinden is.
Nu had de verkoper geen tijd op het laatste weekend van augustus, dus maar eens naar voren gaan zoeken.
Resultaat, as vrijdag gaan ik hem halen, met als enige nadeel dat m'n beoogde bijrijder dan nog op vakantie is. Sorry Robert,
Groet, Wilberth
jaren naar zo'n ding gezocht....
nu wordt het wel tijd om een ander project op te doeken zie markt..
Nu had de verkoper geen tijd op het laatste weekend van augustus, dus maar eens naar voren gaan zoeken.
Resultaat, as vrijdag gaan ik hem halen, met als enige nadeel dat m'n beoogde bijrijder dan nog op vakantie is. Sorry Robert,
Groet, Wilberth
jaren naar zo'n ding gezocht....
nu wordt het wel tijd om een ander project op te doeken zie markt..
Re: dat krijg je ervan als je niet vooruit denkt maar terug
Ik ben ondertussen toch wel benieuwd wat je voor speciaals gekocht hebt?
nog 3 nachtjes slapen Denk wel dat je hem weet te waarderen.
groet, Wilberth
groet, Wilberth
Hoi, waar heb je hem dan in Belgie gekocht ?
Ik heb nog een leuk origineel belgje 88inch bj 74 softtop staan
Er is een attest bij van landrover Benelux met chassisnr motornr data bj enz
De originele km stand 14000is aantoonbaar maar staat al ruim 10 jaar stil motor is wel los
Het chassis is ongelast en is kogel hard
Op handelaren en banden schoppers zit ik niet te wachten maar lief hebbers mogen na mijn vakantie altijd vrijblijvend komen kijken
gr Robert
Er is een attest bij van landrover Benelux met chassisnr motornr data bj enz
De originele km stand 14000is aantoonbaar maar staat al ruim 10 jaar stil motor is wel los
Het chassis is ongelast en is kogel hard
Op handelaren en banden schoppers zit ik niet te wachten maar lief hebbers mogen na mijn vakantie altijd vrijblijvend komen kijken
gr Robert
Moet het gelijkvormigheidsattest er nog bij zijn om een auto in te voeren ? Vorige maand kocht ik een wagen in Frankrijk en bij de inschrijving in België was geen gelijkvormigheidsattest meer nodig. Dit omdat het een wagen is uit de Europese Unie, en in theorie zijn al die voertuigen conform. Enkel een factuur en de inschrijving was nodig. Bij de douane een formulier laten invullen en (ik denk) 0,4 euro betaald. Daarna naar keuring en verzekering en de nummerplaat werd opgestuurd.
welke inschrijving heb jij het over, dat voldoende zou zijn?
ik heb een land rover discovery uit nederland naar belgie ingevoerd en ik had wel die papieren nodig, en ondanks alle nedelandse papieren van RDW , ik moest bij land rover belgie de conformiteitspapieren kopen om hem in te kunnen schrijven. Ook een europese auto.
ik heb een land rover discovery uit nederland naar belgie ingevoerd en ik had wel die papieren nodig, en ondanks alle nedelandse papieren van RDW , ik moest bij land rover belgie de conformiteitspapieren kopen om hem in te kunnen schrijven. Ook een europese auto.