polyester deuren defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul Kampeerrover

polyester deuren defender

Bericht door Paul Kampeerrover »

Omdat ook bij mijn deuren het roesten behoorlijk gaat toeslaan, overweeg ik om polyester deuren aan te schaffen.
De MY 2005 deuren zou ook kunnen, maar daar kan ik geen verkopers van vinden.

Wie heeft er ervaring met de Polyester deuren?

Groet! Paul
Nijhuis

Re: polyester deuren defender

Bericht door Nijhuis »

Ik heb een setje polyester deuren staan, maar heb ze nog niet definitief gemonteerd. Paul Stroink al wel dacht ik. Ik heb ze er al wel 'even snel' ingehangen. Dingen wegen echt heel weinig en volgens mij is de pasvorm ook wel ok, al heb ik mijn eerste setje terug moeten sturen omdat ze krom uit de doos kwamen. :-)
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ik heb er inderdaad ervaring mee. Ik raad ze niet aan. Bij al mijn deuren komen de bovenkanten iets naar buiten, de leverancier levert hier nadat je er om vraagt wat metalen stripjes bij waarmee ze iets naar binnen zouden komen. Dit werkt bij mijn deuren helaas niet. Ik heb daarom zelf allerlei strips moeten fabriceren om ze redelijk te laten sluiten. Ze zijn ook zeker niet strak en vergen veel nabewerking. Ook sloten en scharnieren en dergelijke moeten bijgeslepen worden.
Ik koop ze daarom denk ik niet meer in. Toch beter een set gegalvaniseerde deuren.

[www.splandrovers.com]

Die deuren heb ik trouwens nognooit geprobeerd maar ik zit er wel over te denken een set te gaan bestellen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2014 15:44 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Paul & Paul,

Groep buy wellicht??? (kan jij ze dan netjes in kleur leveren Paul S.

Ik ben echt superblij met mn 130, maar wat zijn die deuren slecht zeg… na 10 jaar zo rot van binnen dat ik me een hoedje schrok?

Grrrt Bas
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ik zit er aan te denken een setje voor mijn eigen oude 130 te kopen, maar ik heb eigenlijk geen tijd om die auto op te gaan knappen. Als ik begin kan ik namelijk ook wel meteen chassis en schutbord vervangen. En als ik dan toch bezig was wilde ik eigenlijk ook de 200tdi omruilen voor een TD5 en een nieuw interieur plaatsen. Gewoon een volledig project dus eigenlijk.
Maar ik heb een extra auto met achterbank nodig ivm met ophalen en brengen van mijn kinderen. En om nou alleen daarvoor een autootje aan te schaffen is ook zo wat en een 110 in de belasting doen vind ik te duur voor die 10 km per dag.
Ik kan nog een belastingvrije Jaguar op LPG kopen, misschien koop ik die wel voor kind transport. Zouden die in 1970 al gordels op de achterbank hebben?
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Ik heb de site bekeken van de gegalvaniseerde deuren en dat zit er top uit!
Ff sparen ( zeker als je er 4 wil vervangen.....)
Niet alles blijkt momenteel op voorraad.

Groet, Paul
Plaats reactie