hebben deze trailing arms zin bij een RRC?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tom_RRC

hebben deze trailing arms zin bij een RRC?

Bericht door Tom_RRC »

paddock

Hebben deze achterste trailing armen zin bij een 5cm verhoogde RRC? Ik moet toch wat bushes vervangen en kwam dit tegen p paddocks.
Voor zie ik het nut er wel van in, maar achter ontgaat het me op dit moment de noodzaak hiervoor.
Andrew Colville

Re: hebben deze trailing arms zin bij een RRC?

Bericht door Andrew Colville »

zonder dit soort armen en een 5 " / 12,7 cm veer lift ( niet body lift ) staan de rubbers aan het chassis onder extreem veel spanning en kun je ze waarschijnlijk jaarlijks vervangen, ook zal die auto als een dwijl over straat rijden en niet echt nut hebben van de lift as kan immers niet veel verder uit vallen.

Dus ja het zou nut hebben maar jij hebt correction arms nodig voor meer dan 2 "lift misschien zijn rosejoints een betere oplossing???

Hoe heb je het voor opgelost? met zo een lift zal je stuur blijven staan in/na een bocht en niet zelf centereeren je castor angel klopt niks meer van, dat is zelfs met 1- 2 "lift al duidelijk merkbaar.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Hoi Andrew,

Ik heb maar 2" lift. Geen 5, beetje overkill voor mij.
Zoals ik al zei geloof ik het voor dat het idd nut heeft, maar ik wist niet dat deze achter ook onder een stuk stonden voor de rubbers.

Dus doen is jou advies?

Mvg
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik denk dat je met 2" lift niet direct aanpassingen achter nodig hebt. Maar het kan geen kwaad en het staat ook nog 's mooi.
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Geen ervaring maar ik kan me voorstellen dat als het rijgedrag er niet onder lijdt, je bushes dat wel doen. Die staan nl constant onder de verkeerde hoek. Volgens mij is dat bij mijn HD achterveren ook het geval trouwens en die ligt verder als een huis op de weg.
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Bij 2" gaat het nog wel met origineele, wel staan de rubbers onder spanning, en je askanteling wordt door het gespannen rubber iets tegen gewerkt.

Als je er geld voor over hebt dan zou ik het doen, als andere dingen eerst moeten worden aangepast dan zet je deze reactie stangen wat lager op je 'to do list"

Ik vond 5" al wat veel, al zijn er zat die Rangerovers zo hoog hebben gezet en nog wel hoger.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Deze ervaringsdeskundige zegt "NIET DOEN" als je maar 5 cm verhoogd bent.

Deze trailing arms zijn over het algemeen ook verlengd en daardoor zal je achteras onder een andere hoek komen te staan waardoor je cardanas op het achterste kruis een "verkeerde" hoek krijgt.

Bij een grotere verhoging als 5 cm is dat wel wenselijk maar zeker tot 5 cm niet nodig, extra krachten op de rubbers is te verwaarlozen, maak maar eens een hoekberekening ter plaatse van de rubbers bij een verhoging van 5 cm.

Gevolg bij mij was een rammelende en trillende cardanas, was een nieuwe GKN cardanas, deze (onder garantie) vervagen want ik dacht (GKN ook) dat het een fabricagefoutje was, maar dat gaf helaas geen oplossing, trillen bleef, bleken het dus de langere (te lange) trailing arms de boosdoener te zijn, oude trailing arms gemonteerd en probleem was opgelost.

Nou is sowieso de cardanas de pineut als je gaat verhogen zonder deze te verlengen, alleen als je dus teveel gaat compenseren bij minimale verhoging dan klopt het helemaal niet meer.

Mijn advies, eerst goede berekeningen (laten) maken of het überhaupt nodig is en daarin meenemen hoeveel langer de trailing arms van Paddock zijn.

Overigens vervang ik liever wat vaker een paar rubbers als het irritante getril en slopen van een cardanas.

Gert-Jan.
Bart van Dessel

Ik heb altijd last gehad van een trillende RRC die ik compleet van de grond af aan nieuw gebouwd heb, met 300 tdi aut., staat nu aan de kant (Weekers gevalletje), maar daar zitten ook van die Paddock stangetjes onder, voor en achter, met een 2" TF medium kit. Ik vermoed nu dus wat de oorzaak is van het trillen. Dank voor de tip!

Gr Bart
disco ronl

Bericht door disco ronl »

mijn oplossing was een paar vulringen tussen de 3hoekplaat en het chassisdeel van de achterste armen, onder minder als bovenaan, zodat de plaat een beetje scheef komt te staan en een beetje meer naar achteren.
De rubbers staan nu niet meer onder druk en de as gaat iets naar achteren zodat dat alles weer inline staat gelijk aan voordat de verhoging was aangebracht.

nu verwacht ik wel weer een reactie op mijn modificatie dat dit niet veilg zou zijn of wat dan ook,
maar hiermee rijdt ik al vele jaren probleemloos rond tevens met stevige offroad trips.
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Disco, ik denk dat ik dit wel een goede oplossing vind voor achteren. Eens kijken of ik nette vulring kan (laten) draaien, eerst eens kijken hoeveel het daadwerkelijk scheelt opgevuld moet worden.

Luitjes, bedankt voor jullie advies. Achteren hou ik de originele armen, voor ga ik er wel in investeren (in de toekomst) aangezien ik met het sturen wel iets merk.
Nu even de originele rubberen bushes bestellen, zat te twijfelen tussen Poly of rubberen, maar ga toch voor de originele rubberen aangezien deze er ook al weer 28 jaar inzitten en deze auto ziet maar 2000-3000km per jaar.
Bart van Dessel

Ha Tom,

ik heb zo'n zelfde RRC als jij hebt staan van '86, groen metallic, als je bepaalde delen zoekt (waar ik vanaf wil), Auto rijdt perfect en ziet er redelijk netjes uit maar is té rot om op te knappen voor apk.
disco ronl

Bericht door disco ronl »

Tom_RRC Schreef:
-------------------------------------------------------
> Disco, ik denk dat ik dit wel een goede oplossing
> vind voor achteren. Eens kijken of ik nette
> vulring kan (laten) draaien,
.
ik heb gewone carrosserie ringen gebruikt.(wel goede dikke kwaliteit)
Plaats reactie