diesel of benzine
diesel of benzine
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil namelijk een serie 3 kopen van voor 1974 maar ik twijfel tussen diesel of benzine.
Wat is het beste?
Ik wil namelijk een serie 3 kopen van voor 1974 maar ik twijfel tussen diesel of benzine.
Wat is het beste?
Re: diesel of benzine
ligt er aan hoeveel geld je over hebt en wat je er mee gaat doen....
benzine is stiller dan diesel
Diesel is krachtiger dan benzine
Diesel is goedkoper dan benzine
Benzine is vaak origineel voor een '74
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2013 16:32 door Marc vd K.
benzine is stiller dan diesel
Diesel is krachtiger dan benzine
Diesel is goedkoper dan benzine
Benzine is vaak origineel voor een '74
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2013 16:32 door Marc vd K.
Re: diesel of benzine
Er is geen beste. Elk heeft een voor en een nadeel.
Benzine:
Duur in verbruik 1 op 5 o.i.d.
Kort bereik. Elke 300 km naar de pomp
Motor is vrijwel onverwoestbaar.
Heeft iets meer pk's al;s de diesel.
Ontsteking en carbrateur geven meer onderhoud maar het geen dure onderdelen.
Met de inbouw van gas wordt het een stuk betaalbaarder.
Motor verder zeer betrouwbaar.
Diesel:
Verbvruik redelijk 1:10 o.i.d.
Bereik redelijk.
Motor is erg goed maar minder sterk als de benzine versie.
Heeft wat minder pk's dan de benzine uitvoering.
Onderhoud is minder dan een benzine motor. Injectiepomp en verstuivers Hoeft eigenlijk naar gekeken te worden. Moet er wel iets gedaan worden dan is een stukk duurder dan carbureteur en onsteking van een benzine.
Diesel is nog steeds goedkoper dan benzine.
Ook deze motor is zeer betrouwbaar.
Benzine:
Duur in verbruik 1 op 5 o.i.d.
Kort bereik. Elke 300 km naar de pomp
Motor is vrijwel onverwoestbaar.
Heeft iets meer pk's al;s de diesel.
Ontsteking en carbrateur geven meer onderhoud maar het geen dure onderdelen.
Met de inbouw van gas wordt het een stuk betaalbaarder.
Motor verder zeer betrouwbaar.
Diesel:
Verbvruik redelijk 1:10 o.i.d.
Bereik redelijk.
Motor is erg goed maar minder sterk als de benzine versie.
Heeft wat minder pk's dan de benzine uitvoering.
Onderhoud is minder dan een benzine motor. Injectiepomp en verstuivers Hoeft eigenlijk naar gekeken te worden. Moet er wel iets gedaan worden dan is een stukk duurder dan carbureteur en onsteking van een benzine.
Diesel is nog steeds goedkoper dan benzine.
Ook deze motor is zeer betrouwbaar.
Re: diesel of benzine
wil er ong 10000 km per jaar mee rijden voor woon werkverkeer en het liefst geen rtb betalen
Re: diesel of benzine
Aangezien het er op lijkt dat er binnenkort veel 200/300TDI blokken op de markt gaan komen is een 200/300DI conversie misschien wel een leuke optie?
Een modernere zuinigere motor met meer pk's dus.
Ook weer gelijk een mooie inkomstenbron voor de diversen Laro specialisten en begin maar vast met invoeren vanuit de hele wereld.
Misschien een leuk product voor Paul Stroink?
-harde Series II/III importeren.
-eventueel ombouw naar LHD.
-veercomfort aanpassen.
-geluidisolatie.
-ombouw naar 200/300DI.
-permanent 4x4.
-schijfremmen.
-enz.
-enz.
5yzz11.gif --> mod_embed_images_loadimage('a5785c29b9bee5ab89b3c5e20a000864', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', 'http://i43.tinypic.com/5yzz11.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', '', 16887702, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2013 17:31 door RaRo74.
Een modernere zuinigere motor met meer pk's dus.
Ook weer gelijk een mooie inkomstenbron voor de diversen Laro specialisten en begin maar vast met invoeren vanuit de hele wereld.
Misschien een leuk product voor Paul Stroink?
-harde Series II/III importeren.
-eventueel ombouw naar LHD.
-veercomfort aanpassen.
-geluidisolatie.
-ombouw naar 200/300DI.
-permanent 4x4.
-schijfremmen.
-enz.
-enz.
5yzz11.gif --> mod_embed_images_loadimage('a5785c29b9bee5ab89b3c5e20a000864', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', 'http://i43.tinypic.com/5yzz11.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', '', 16887702, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2013 17:31 door RaRo74.
Re: diesel of benzine
Kan je een 200 of 300 tdi blok wel kwijt of moet je de neus dan aanpassen?
Re: diesel of benzine
Is ook een beetje kort door de bocht. Een 2.25 benzine in een Series kan ook 1:7 lopen en in een 88" misschien wel 1:8 en de meeste 2.25 diesels lopen 1:9.
Mijn persoonlijke voorkeur zou voor een 2.25 uitvoering altijd de benzine zijn boven de diesel. Zoek maar eens in dit forum op 2.25 diesel, dan begrijp je waarom.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Mijn persoonlijke voorkeur zou voor een 2.25 uitvoering altijd de benzine zijn boven de diesel. Zoek maar eens in dit forum op 2.25 diesel, dan begrijp je waarom.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: diesel of benzine
ben er pas mee bezig en mij er een beetje in aan het verdiepen,maar als ik het goed begrijp zit er dus tussen de series en de 88 ook verschil
Re: diesel of benzine
nee dat past gewoon en een tdi kan in een 88 zeker 1:12 halen
Re: diesel of benzine
Marc vd K Schreef:
-------------------------------------------------------
> nee dat past gewoon en een tdi kan in een 88 zeker 1:12 halen
En met een permanent 4x4 en parabool-veren is het ook nog eens een auto waar je makkelijker je kilometers wilt gaan rijden.
Marc (zonder K)
-------------------------------------------------------
> nee dat past gewoon en een tdi kan in een 88 zeker 1:12 halen
En met een permanent 4x4 en parabool-veren is het ook nog eens een auto waar je makkelijker je kilometers wilt gaan rijden.
Marc (zonder K)
Re: diesel of benzine
Ben119 Schreef:
-------------------------------------------------------
> wist niet dat de benzine motoren zoveel verbruikte
Met mijn SIII 109 2.25 ltr benzine rij ik 1 op 7
Gr Edwin
-------------------------------------------------------
> wist niet dat de benzine motoren zoveel verbruikte
Met mijn SIII 109 2.25 ltr benzine rij ik 1 op 7
Gr Edwin
Re: diesel of benzine
Als je zoveel km gaat maken zomer en winter zou ik voor een RRC kiezen met V8 en lpg die zijn te koop van voor '74
Ik rij sinds mijn 19 de al 88" de benzine versie vind ik het prettigst rijden vanwege het comfort ( geluid, trillen en soeplesse) mij '64 2a heeft 13 jaar prima op lpg gereden geen centje pijn. Maar in de winter wordt het best koud, bij aanvriezende mist zie je niks meer of je moet om de paar km uitstappen en van buiten en aan de binnen kant krabben. Terwijl mijn Smits' kachel prima werkte kreeg deze maar een paar cm2 ijsvrij.
Ik rij nu een 88 diesel met 2,5 l heb een poging gedaan om deze flink te isoleren met een isolatieset voor binnen en onder de motorkap zelfs onder de seatbase maar onder de 80 decibel kom ik alleen stationair en de isolatie laat regelmatig los. Als ik grote afstanden rij van meer dan een uur dan doe ik oordoppen in anders heb ik oorsuizen.
Met een series moet je ook geen haast hebben, zeker niet met de diesel. 80/ 85 km/ hr is snel zat anders rij je van alles in de soep, veel trillen E.d. Een vriend van mij sleutelde altijd veel aan series voor anderen en 1 klant beweerde dat je makkelijk harder kon, en zeker de 100 haal je en met wind mee misschien nog wel iets harder, maar elk 1/2 jaar stond hij weer bij mijn maat omdat er iets met de motor was. En dan had de landrover het natuurlijk gedaan! En die klant ree voornamelijk onroad en woon werk.
Dus wil je veel km maken, een beetje comfort ook in de winter, een beetje met het verkeer mee en niet alleen met de vrachtwagen, kan je beter voor de RRC gaan ook 1 op 7 wat minder mooi maar wel goed!
Of een 110 op een oud kenteken/ chassis, of een 109 aanpassen met schroefveren en V8 of 200 TDI en continu 4x4. alleen kom je dan wel in de knoei met de Rdw regels 1/3-2/3 regeling.
Succes met zoeken!
Ik heb anders wel een 88" diesel uit '71 en een 110 200tdi uit '84 te koop. Helaas heb ik de 2a benzine/lpg uit 64 drie jaar geleden ingeruild voor de 110!
Je kan trouwens nu goedkoop een 110 kopen met diesel, daar een v 8 benzine inbouwen en voor 120 euro per jaar 9 maanden rijden. Voor de winter maanden zal je dan iets anders moeten hebben, bv mijn 88" uit 71m
Ik rij sinds mijn 19 de al 88" de benzine versie vind ik het prettigst rijden vanwege het comfort ( geluid, trillen en soeplesse) mij '64 2a heeft 13 jaar prima op lpg gereden geen centje pijn. Maar in de winter wordt het best koud, bij aanvriezende mist zie je niks meer of je moet om de paar km uitstappen en van buiten en aan de binnen kant krabben. Terwijl mijn Smits' kachel prima werkte kreeg deze maar een paar cm2 ijsvrij.
Ik rij nu een 88 diesel met 2,5 l heb een poging gedaan om deze flink te isoleren met een isolatieset voor binnen en onder de motorkap zelfs onder de seatbase maar onder de 80 decibel kom ik alleen stationair en de isolatie laat regelmatig los. Als ik grote afstanden rij van meer dan een uur dan doe ik oordoppen in anders heb ik oorsuizen.
Met een series moet je ook geen haast hebben, zeker niet met de diesel. 80/ 85 km/ hr is snel zat anders rij je van alles in de soep, veel trillen E.d. Een vriend van mij sleutelde altijd veel aan series voor anderen en 1 klant beweerde dat je makkelijk harder kon, en zeker de 100 haal je en met wind mee misschien nog wel iets harder, maar elk 1/2 jaar stond hij weer bij mijn maat omdat er iets met de motor was. En dan had de landrover het natuurlijk gedaan! En die klant ree voornamelijk onroad en woon werk.
Dus wil je veel km maken, een beetje comfort ook in de winter, een beetje met het verkeer mee en niet alleen met de vrachtwagen, kan je beter voor de RRC gaan ook 1 op 7 wat minder mooi maar wel goed!
Of een 110 op een oud kenteken/ chassis, of een 109 aanpassen met schroefveren en V8 of 200 TDI en continu 4x4. alleen kom je dan wel in de knoei met de Rdw regels 1/3-2/3 regeling.
Succes met zoeken!
Ik heb anders wel een 88" diesel uit '71 en een 110 200tdi uit '84 te koop. Helaas heb ik de 2a benzine/lpg uit 64 drie jaar geleden ingeruild voor de 110!
Je kan trouwens nu goedkoop een 110 kopen met diesel, daar een v 8 benzine inbouwen en voor 120 euro per jaar 9 maanden rijden. Voor de winter maanden zal je dan iets anders moeten hebben, bv mijn 88" uit 71m
Re: diesel of benzine
Ben119 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zit er dat ook nog verschil in motor?
Je hebt 3X gelagerd en 5X gelagerd.
De 5x gelagerd zou degelijker zijn dan de 3x gelagerd maar beide zijn erg hufterproof.
-------------------------------------------------------
> Zit er dat ook nog verschil in motor?
Je hebt 3X gelagerd en 5X gelagerd.
De 5x gelagerd zou degelijker zijn dan de 3x gelagerd maar beide zijn erg hufterproof.
Re: diesel of benzine
200Di (200tDi zonder turbo) past zo goed als 1 op 1.
Zie hier
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8450ddefabdf8c51765b4e97291c4ccb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16889788, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zie hier
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8450ddefabdf8c51765b4e97291c4ccb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16889788, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: diesel of benzine
Michael je hebt een pb.
Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.
larolibelle.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b00aa3dffdee37e55fe3111b8222b428', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-a95vYdUvAso/TiFKpv8OCpI/AAAAAAAADfk/ETrA0XAthVM/larolibelle.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', '', 16890422, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.
larolibelle.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b00aa3dffdee37e55fe3111b8222b428', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-a95vYdUvAso/TiFKpv8OCpI/AAAAAAAADfk/ETrA0XAthVM/larolibelle.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', '', 16890422, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: diesel of benzine
Als je het doet om relatief goedkoop te rijden, en je geen range classic wil dat is inderdaad een auto met 200/300 Di iets voor je. Wil je een originele auto dat lijkt mij een 2,25 benzine meer geschikt.
Heb zelf een 109 6cil -prima auto en motor, maar redelijk onderhoudsgevoelig. Niet zuinig ook trouwens, maar wel wat meer trekkracht tov een 2,25 benzine. Suc6 met je keuze!
Heb zelf een 109 6cil -prima auto en motor, maar redelijk onderhoudsgevoelig. Niet zuinig ook trouwens, maar wel wat meer trekkracht tov een 2,25 benzine. Suc6 met je keuze!
Re: diesel of benzine
Ik heb wel wat foto's maar zou niet weten hoe ik die hier op krijg. Als je Facebook hebt kan je op mijn pagina kijken daar heb ik 1 foto van mijn zandgele 88" .
Maar vanwege Weekers kan ik niet meer in mijn 110 rijden en is de 88" de enigste landrover waarmee ik nu nog de weg op kan. Nu is alles te koop, maar dan wil ik wel iets terug kunnen kopen zoals een 109 van voor '70 de 2a vind ik het mooiste.
Dus de 88" mag weg maar niet voor een prikkie. Reken maar op 9000 a 10.000. Mocht je nu nog intresse hebben dan kan je het laten weten het handigste is dan met een pb.
Maar vanwege Weekers kan ik niet meer in mijn 110 rijden en is de 88" de enigste landrover waarmee ik nu nog de weg op kan. Nu is alles te koop, maar dan wil ik wel iets terug kunnen kopen zoals een 109 van voor '70 de 2a vind ik het mooiste.
Dus de 88" mag weg maar niet voor een prikkie. Reken maar op 9000 a 10.000. Mocht je nu nog intresse hebben dan kan je het laten weten het handigste is dan met een pb.