motorwissel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frits

motorwissel

Bericht door Frits »

Wie kent een adres om een motorwissel diesel-benzine bij een series 3 ex-defensie te laten uitvoeren?
Grt
Frits
Hoogerheide
Sander van Beek

Re: motorwissel

Bericht door Sander van Beek »

Ron bolleboom misschien?
sjorsboomschors/aka/PP

Re: motorwissel

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

of Paul??
WillemJ

Re: motorwissel

Bericht door WillemJ »

AG Land Rover in Veen óf Jansen in Oisterwijk (neem dan wel dikke tiet geld mee).

Willem
Exfietser

Re: motorwissel

Bericht door Exfietser »

AutoRega in de goorn mischien.
Michael

Re: motorwissel

Bericht door Michael »

Als je in Hoogerheide woont kan je ook naar Jansen Etten leur. Dit is een monteur van Jansen ooisterwijk die voorzichzelf is begonnen.
Het is een algemene garage maar zijn gespecialiseerd in landrover, ik zie daar eigenlijk ook bijna nooit een ander merk.

Die kunnen het zeker ook, weet niet of ze duur zijn.
Ze zitten langs het spoor op het industrie terrein richting Breda.
Je neemt de laatste afslag Etten leur en rij richting de Mac donalds vlak voor de Mac kan je bij de stoplichten links dan rij je door en steekt het spoor over blijf de weg volgen ( bocht naar rechts) en daarna eerste rechts dan volg je het spoor naar links en aan het einde van de weg zie je vast een paar laro's staan.

Ik heb jaren geleden een 2,5 l in mijn 88 laten inbouwen bij Jansen Udenhout ( ik kende Jansen Etten leur toen nog niet)
De service was toen heel goed, de eerste 2 motoren hadden overmatig olie gebruik en gooide het er via de ontluchting ook uit, zonder problemen en extra kosten hebben ze een motor uit een rijdende Defender gehaald en die er bij mij ingelepeld, sinds dien rij ik met veel plezier en gelukkig kan ik er nog steeds mee rijden omdat deze 42 jaar oud is
Succes
Ik kom zelf ook uit Hoogerheide misschien leuk om eens iets af te spreken?

Groeten,
Michael
RaRo74

Re: motorwissel

Bericht door RaRo74 »

[www.robbertjanssen.nl]

Maar volgens mij heeft Robbert Janssen geen enkele relatie met Jansen Udenhout en heeft hij dik 20 jaar bij Knook Breda gewerkt.

Hoe dan ook [www.robbertjanssen.nl] is een zeer goed adres voor alles wat met LR te maken heeft. Betrouwbaar en ze leveren altijd goed werk af.
Aanrader dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2013 17:26 door RaRo74.
disco1992

Re: motorwissel

Bericht door disco1992 »

bel eens even met kees van de weijdeven british4x4cars in tilburg !

[www.british4x4cars.com]

die kan dit zeker voor je doen.

ben een zeer te vrede klant.

disco1992
LaroSIII109

Re: motorwissel

Bericht door LaroSIII109 »

disco1992 Schreef:
-------------------------------------------------------
> bel eens even met kees van de weijdeven
> british4x4cars in tilburg !
>
> [www.british4x4cars.com]
>
> die kan dit zeker voor je doen.
>
> ben een zeer te vrede klant.
>
> disco1992

Ik was even aan het kijken op deze site, maar als ik dan lees bij aanbod auto's benzine en lhd ombouw mogelijk. Hoe zit het dan met de 1/3 regeling. Kan toch niet beide
sander "one10"

Re: motorwissel

Bericht door sander "one10" »

Misschien is Maanrover ook nog optie ?
Sander van Beek

Re: motorwissel

Bericht door Sander van Beek »

LHD ombouw telt niet mee voor de 1/3e regeling voor zover ik weet..
Frits

Re: motorwissel

Bericht door Frits »

LHD ombouw? Wat bedoel je daarmee?
Michael

Re: motorwissel

Bericht door Michael »

Heeft niets met jou vraag te maken maar LHD ombouw is als je van een rechtsgestuurde (RHD ) Laro een links gestuurde(LHD) wil maken. LHD staat voor Left Hand Drive!
Michael

Re: motorwissel

Bericht door Michael »

Je hebt gelijk, vergissing hij komt van knook gooi wat dingen door elkaar.
LaroSIII109

Re: motorwissel

Bericht door LaroSIII109 »

Dus de van RHD naar LHD (compleet nieuw dashboard etc) en een motor ruil hoeven dus geen probleem te zijn, dat geeft mij dan weer wat hoop,

Misschien in het verkeerde topic maar is een 109 stawag met M1 AC op kenteken altijd vijfdeurs of kan dit ook een drie deurs zijn. (VIN code geeft de mogelijkheid wel)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2013 23:24 door LaroSIII109.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: motorwissel

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

LHD ombouw is geen probleem voor 1/3 regeling. De koets blijft gewoon origineel.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: motorwissel

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

M1 AC betekent alleen personenauto stationwagon, kan zowel 3 als 5 deurs zijn. Meestal is er bij de RDW wel bekend hoeveel deuren hij heeft, soms echter niet. Als je het kenteken geeft kan ik het waarschijnlijk wel even voor je nakijken.
LaroSIII109

Re: motorwissel

Bericht door LaroSIII109 »

Paul ik heb je een pb gestuurd,

Alvast bedankt,
Maarten
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: motorwissel

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

pb met gegevens terug gestuurd!
Frank 110V8

Re: motorwissel

Bericht door Frank 110V8 »

Frits,

Ik zou wel zorgen voor een adres wat jou de motor incl ombouw levert. Het zou jammer zijn als jij voor veel geld een slecht blok laat inbouwen en geen verhaal kan halen. Ik denk trouwens dat het laten doen van een ombouw prijzig is waarschijnlijk kan jij daar 2 jaar belasting voor betalen en als jij hem de helft van het jaar schorst wel 4 jaar, ik weet niet hoe oud je lr is maar misschien is dat een optie

Succes Frank
Apke

Re: motorwissel

Bericht door Apke »

Ombouw Diesel => Benzine laten uitvoeren lijkt mij een relatief kostbare ingreep als je het laat doen.
Als je al een benzine blok hebt, dan zal je geen garantie krijgen (op de ombouw / werking motor) en als ze garage ook het blok moet leveren, dan zal je daar vast een "mooie" prijs voor betalen.

Ik denk dat het misschien een leuk project is om zelf, met hulp van anderen uit te voeren. Leerzaam en geeft veel genoegdoening. Wat ik het leuke vind van zelf doen is dat het meer jou auto wordt.
Natuurlijk kijk je als een berg op tegen die klus, maar ik denk dat het nog wel eens mee kan vallen (achteraf).
Het wisselen van de motor is niet het meest "moeilijke" werk, daarna komt het denkwerk voor de leidingen en de bedrading. Een voordeel wat je hebt is dat een diesel standaard een retour leiding heeft en een benzine niet. Dit betekend dat je een extra leiding hebt die je af kan doppen, iets wat makkelijker is dan een leiding erbij maken.

Misschien moet je op zoek gaan naar een "mee sleutel" garage of een plek waar je het samen met een ander kan doen.

Ik denk dat het verstandig is om de RDW vooraf op de hoogte te brengen. De RDW kan erg meegaand en mee denkend zijn is mijn ervaring (in mijn geval het wisselen van de body en verzinken van het chassis) als ze vooraf worden ingelicht. Wat de man van de RDW verder vertelde was dat ze een hekel hebben aan situaties waarbij ze achteraf met een auto worden geconfronteerd waarbij niet alles te achterhalen is. Gewoon even als tip. Ik denk dat ze de komende tijd veel ombouw aangeboden zullen krijgen bij de RDW.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c2b4691b970339b481cadfd4d1b6dae7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16917011, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
LaroSIII109

Re: motorwissel

Bericht door LaroSIII109 »

Bedankt voor alle reacties,

Hobby mag iets geld kosten, deze is van 81, dus zal nog even duren voordat hij vrij is van mrb.

Ik gebruikte hem voor een verjaardagsfeestje, rondje door het bos op willekeurige momenten. Dat was het leuke, even een rondje afblazen in deze oude auto. Geen lange ritten omdat met mijn lengte dit niet vol te houden was.

Ik wil hem gebruiken op het moment van.

Ik heb ook nog twee andere oldtimers op gelukkig alleen benzine die zich daar meer voor lenen.

Volgens mij is de waarde nu nihil, een benzine zie ik staan voor 6000 euro en weet ook niet wat ik koop. Chassis van deze is ongelast en bijna in nieuw staat. Koets verdient aandacht aangezien ik gestopt ben met roest preventie van de koets, (spuiter was ingepland tot de berichten binnen kwamen).
Frits

Re: motorwissel

Bericht door Frits »

Allemaal zeer bedankt voor de reacties, informatie en tips!

Ik heb een goed beeld gekregen van mogelijkheden en onmogelijkheden, waar rekening mee te houden etc. .
Zelf uitvoeren is een optie als ik idd de ruimte zou hebben, hoewel ik daarin ook wat ongeduldig ben, want ik heb inmiddels al veel tijd nodig gehad om het voertuig op te knappen.
Meer daarmee bezig geweest dan kunnen rijden.
Nu deze fijne belastingmaatregel van kracht wordt, heb ik een gevoel van "ik laat mij hierdoor mijn plezier niet ontnemen".
Je raakt eigenlijk verknocht aan het werk wat je erin hebt gestoken en resultaat daarvan, dan ga je dus op zoek naar oplossingen op korte of lange termijn.

De komende tijd ga ik her en der eens informeren.

Nogmaals bedankt!
Frits

Re: motorwissel

Bericht door Frits »

Vandaag maar eens naar een Land rover garage gegaan. Krijg het advies om nog even te wachten. Er zou een brief bij de 2e kamer liggen om toch 30 jaar als grens aan te houden ivm regelingen in de ons omringende landen. Vaag verhaal. Kan daar ook nergens iets over vinden. Ik ga maar uit van wat officieel bekend is....
Plaats reactie