kosten keerring versnellingsbak LATEN vervangen 109 series ???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
leon

kosten keerring versnellingsbak LATEN vervangen 109 series ???

Bericht door leon »

Ff een kleine tegenvaller...

Hele auto totaal uit elkaar gehad, maar de kering van de bak vergeten te vervangen ..
Met gevolg.. Olielekkage

Omdat ik werkelijk alle tijd die ik had in die auto heb gestoken, en dacht klaar te zijn, heb ik nu geen zin / tijd meer om dit zelf aan te gaan pakken..
De keerring van de as welke naar de motor loopt moet dus vervangen worden.

Ik breng nooit een auto naar de garage, dus heb geen idee wat de kosten zouden kunnen zijn om dit keerringetje van een paar euro.... te laten vervangen bij een garage..

Wie heeft een idee wat dit mag kosten? Ervaring?
Zou je er ook enkel van onderen bij kunnen?

Dank..
richard78

Re: kosten keerring versnellingsbak LATEN vervangen 109 series ?

Bericht door richard78 »

De keerring vervangen betekent dat je de bak eruit moet gaan halen. Heb je een militaire series dan kan je de crossmember eruit halen en de bak vanaf onder verwijderen. Heb je een civile dan moet het van bovenaf. En dan moet je de hele bodem en seatbase eruit halen. Hier ben je zeker een uurtje (denk wel 2) mee bezig. Dan moet de assen los en de bak van de motor los. Weer een uurtje. Dan de bak eruit en de keerring vervangen (als je slim bent ook de andere keerringen en pakkingen en koppelingsplaten indien niet al gedaan en zeker een nieuw toplager). Toch weer een uurtje. En dan moet je alles weer gaan inbouwen. Dus alle tijden maal 2.

En dat maal het uurtarief van je garage (50-100 euro per uur).

Ik heb nu regelmatig mijn bak eruit moeten halen en ben hier erg gedreven in geworden en alle boutjes zijn nu lekker soepel en goed ingevet. Toch reken in er altijd een weekendje voor.

Ik zou het gewoon zelf doen en de vele maanden aan belastingskosten met het uitgespaarde geld betalen.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ad50d17d9cad477f6f0386e8dd0c1fcd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16917079, 600, 600, 'Loading image ...', false);
british4x4cars

Bericht door british4x4cars »

Wil hem wel voor je vervangen, kosten zijn dan 360 incl. btw
British4x4cars.com
06-10963882
Jan aart

Bericht door Jan aart »

Leon

Waar woon je ?

Gr.

Jan aart
leon

Bericht door leon »

In Almelo.. ( Overijssel )

Gr.leon
Edwin109

Bericht door Edwin109 »

Voor het uitbouwen van de bak heb ik hier in Hengelo wel een motortakel te leen voor je.
Voor het uitbouwen bij een civiele SIII ben je cker 4 uur bezig maar is goed zelf te doen.
Gr Edwin
leon

Bericht door leon »

Dag Erwin.

Dat is aardig kerel!

Maar ik heb het al vaak gedaan ( vorige week er net weer in gezet ... ), dus weet hoe het moet.
Ik heb een militair chassis, dus kan van onder gelukkig. Omdat ik net mn hele 109 opnieuw in de lak heb staan, ook de binnenkant..

De reden dat ik het wil laten doen is dus ook niet omdat ik het zelf niet kan, maar omdat ik de eerste maand hier geen kans voor zie om dit te doen.. En ik wil naar een lange tijd nu wel een keertje rijden

Gewoon bij het plaatsen van de bak de kering vergeten.. Verder alles nieuw er in...
Edwin109

Bericht door Edwin109 »

Dat geen zin meer kan ik wel begrijpen.Heb na drie mnd ook eindelijk mijn blok er weer in en mijn keering tussen v-bak en tussenbak vervangen(weinig tijd en een paar tegenvallers) nu startklaar sleutel in contact,omdraaien en alleen maar klikkerder klik :-( .
Dan is het potje zin ook wel leeg.
Gr Edwin
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Heb je de bandjes al gemonteerd?
Wij hebben helaas ook geen tijd in de werkplaats tot de zomer...
landroverboer

Bericht door landroverboer »

betreft het hier niet de kering van de motor,die moet met vloeibare pakking gemonteerd worden .
gr landroverboer
leon

Bericht door leon »

Ja, weet ik.. Zal nog eens kijken hoe ik het allemaal ga doen..
leon

Bericht door leon »

Dag Paul,

Toevallig.. Gisteren gemonteerd! Vandaag er op gezet! Moooooooiii

Ik zal in het andere draadje nog wel even meer info geven t.z.t.

Gr, Leon
Plaats reactie